Ką per Kalėdas daugiausia perka Lietuvos gyventojai?

Publikuota: 2016 m. gruodžio 22 d. ketvirtadienis

Lietuvoje kalėdiniu laikotarpiu prekyba didžiuosiuose prekybos tinkluose  išauga maždaug penktadaliu. Taip skelbia pirkimo įpročius analizuojanti tarptautinė rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“.

Šventiškas gruodis pakeičia Lietuvos pirkėjo krepšelį. Šiuo laikotarpiu perkamos dovanos: žaislai ir kanceliarinės prekės, taip pat pakilią nuotaiką padedančios sukurti namų dekoravimo prekės. Visų šių kategorijų prekių pirkimas gruodį prekybos tinkluose išauga mažiausiai po 3-4 kartus“, – sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims Ilona Lepp.

Pernai gruodį, palyginti su rudens laikotarpiu, prekyba šalies prekybos tinkluose išaugo apie 18 proc. Pirkėjai tradiciškai rinkosi didžiausius prekybos centrus, kurie gali pasiūlyti didžiausią prekių asortimentą vienoje vietoje.

Šluoja desertus, vyną, žuvį ir jūros gėrybes

Lietuvoje kalėdinis stalas pirmiausiai neįsivaizduojamas be pirktinių supakuotų desertų. „Nielsen“ duomenimis, šios srities prekių pardavimas gruodį išauga net 5-6 kartus.

„Lietuvoje dominuoja dvejopos tendencijos. Vartotojai pasitiki ir kartu leidžiasi nustebinami desertų meistrų, renkasi juos tokius, kokių galimai negalėtų ar nesugebėtų pasigamintų patys. Kasmet šios kategorijos prekių pardavimas gruodį sumuša rekordą. Kita vertus, metų pabaigoje žymiai daugiau nuperkama ir įvairių kepimo priedų. Vadinasi, išlieka tradicija šeimą, artimuosius, draugus nustebinti savais kepiniais, jie tampa ir svarbia kalėdinių dovanų dalimi“, – teigia „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims.

Tarp alkoholinių gėrimų išaugusia paklausa išsiskiria vynas. Šventiniu metu pastebimai išauga ir nealkoholinių gėrimų paklausa, o alus nelaikomas žiemos šventėms tinkamu gėrimu – jo pardavimas lieka stabilus.

Analizuojant šventinį Lietuvos pirkėjo krepšelį akivaizdu, kad per žiemos šventes leidžiama pasilepinti žuvimi ir jūros gėrybėmis, perkama žymiai daugiau riešutų, vaisių ir daržovių, šaldytos mėsos ir jos gaminių.

Šventiniu laikotarpiu pastebimai daugiau parduodama šokolado gaminių, o kavos pardavimui šventės įtakos neturi.

Atranda namų puošybą

Polinkiu dekoruoti ir puošti išsiskiriantys lietuviai šią sritį laiko prioritetine spręsdami, kaip panaudoti nuo būtiniausių išlaidų likusius grynuosius pinigus

„Net ir be ypatingų progų Lietuvoje namams skiriamas didelis dėmesys, o gruodį jis dar labiau sustiprėja. Be įprastų gruodžio interjero aksesuarų – eglutės, Kalėdų gėle vadinamos puansetijos, perkami nauji eglės žaislai, girliandos bei kiti puošybos elementai. Žmonės linkę atsinaujinti ir kasmet namus papuošti naujai, kitaip, susikurti vis kitą šventinę nuotaiką“, – sako I. Lepp.

Puošybos, namų dekoro elementų pardavimai gruodį Lietuvos prekybos tinkluose šokteli dvigubai.

Dovanos:  žaislai, knygos, kosmetika ir parfumerija, kanceliarinės priemonės

Kanceliarinės prekės gruodį vėl atsiduria pirkėjų akiratyje, tačiau šįsyk asortimentas būna skirtas ne vaikams, o suaugusiems.

„Rugsėjį dominuojanti kanceliarinių prekių kategorija antrą kvėpavimą įgauna gruodį, nes visuotinai perkami darbo ir laiko planavimo kalendoriai, kurių pasiūla pastaraisiais metais ypač išaugo ir išsiplėtė. Taip pat Kalėdinės prekybos metu išauga knygų paklausa“, - sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims I. Lepp.

Neslūgsta ir vaikų susidomėjimas žaislais – vien pernai gruodį žaislų pirkimai prekybos tinkluose išaugo daugiau negu 3 kartus.

Tarp ypatingo dėmesio sulaukiančių prekių atsiduria parfumerija bei dezodorantai, kurių pardavimai išauga kur kas smarkiau, palyginti su odos priežiūros priemonėmis, dekoratyvine kosmetika. Taip pat perkami elektriniai prietaisai, virtuvės bei maisto gamybos įranga.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »