Bankų ateitis: klientus aptarnaujantys botai ir universalūs padalinių skyriai?

Publikuota: 2017 m. rugsėjo 21 d. ketvirtadienis

Aktyviai besikeičianti finansų rinka, kuriai įtaką daro „fintech“ startuolių atėjimas, skatina bankus optimizuoti savo veiklą ir ieškoti būdų, kaip išlaikyti klientus arčiau savęs. Šiandien tam jau nebeužtenka asmeniškai pritaikytų paslaugų lojaliems ar papildomų sąlygų naujiems klientams.

Finansinės institucijos mato būtinybę vis daugiau investuoti į įvairius išmanius sprendimus. Pavyzdžiui, Skandinavijos bankai, siekdami gerinti aptarnavimo kokybę ir įvaizdį, planuoja testuoti dirbtinio intelekto botus, kurie ilgainiui turėtų pakeisti aptarnaujantį personalą ir konsultuotų klientus.

Lietuvos bankinių technologijų įmonės BS/2 verslo vystymo vadovas Daniel Fukson teigia, kad finansų institucijos didesnį dėmesį galėtų skirti universaliems technologiniams sprendimams, gebantiems atstoti visą banko padalinį.

„Automatizuoti klientų aptarnavimo sprendimai dar tik žengia pirmuosius žingsnius, jų efektyvumas ir atsiperkamumas  kol kas nėra  įvertintas. Tačiau kita sritis, kurios link gali judėti bankai, yra universalūs banko terminalai, galintys pakeisti nedidelį banko skyrių ir suteikti klientams visas paslaugas vienoje vietoje. Tai ypač aktualu dabar, kai vis daugiau bankinių operacijų perkeliama į virtualią erdvę ir mažinamas fizinių padalinių ir darbuotojų skaičius“, – sako D. Fukson.

Pasak BS/2 verslo vystymo vadovo, įmonė jau kurį laiką sėkmingai plėtoja technologinį sprendimą – „VTM.iQ“, kuris geba atstoti visą banko skyrių ir neužima daug erdvės. Bankai, pritaikę šį įrenginį savo veikloje, skaičiuoja ženkliai mažesnes išlaidas, nes nebereikia nuomotis didelių patalpų ir išlaikyti didelio personalo. Be to, didėja galimybės optimizuoti darbo su grynaisiais pinigais procesus. Tokio terminalo išlaikymas finansiškai labiau atsiperka nei viso klientų aptarnavimo padalinio.

„Sprendimo „VTM.iQ“ pranašumas yra jo universalumas. Terminalą galima įrengti prekybos centre, pašto skyriuje, stotyje ir kitose masinėse vietose, taip pritraukiant dar daugiau klientų. Iš esmės, tai savitarnos taškas, gebantis suteikti įvairias finansines ir nefinansines paslaugas, taip pat ir galimybę  gauti profesionalią konsultaciją, tiesiogiai bendrauti su banko darbuotoju vaizdo konferencijos būdu“, – dėstė D. Fukson.

D. Fukson pažymi, kad tokie įrenginiai dėl savo funkcionalumo ir naudojimo paprastumo teigiamai veikia ir klientų lojalumą. Parduotuvėje prie namų, nedideliame miestelyje, kuriame nėra banko skyriaus, ar bet kurioje kitoje vietoje, klientui sudaromos sąlygos atsidaryti sąskaitą ir atlikti visas įprastas finansines operacijas.

„Bankai vis daugiau savo paslaugų perkelia į virtualią erdvę, todėl klientai praranda galimybę tiesiogiai pabendrauti su banko darbuotojais, prarandamas tiesioginis kontaktas. „VTM.iQ“ padeda išlaikyti svarbų bendravimo ryšį, nes klientai su banko darbuotojais gali bendrauti ekrane matydami gyvą pašnekovą, kuris atstovauja finansinei įstaigai. Taip bankai tampa technologiškai pažangūs ir kartu išsaugo gyvumą bei išlieka arčiau klientų“, – pridėjo D. Fukson.

Į „VTM.iQ“ įmontuoti technologiniai sprendimai leidžia naudotis daugybe finansinių funkcijų: užsisakyti ir iš karto gauti mokėjimo kortelę; susimokėti sąskaitas; įsigyti ir čia pats atsispausdinti lėktuvo ar įvairių renginių bilietus ir kt. Prieš konsultaciją klientas identifikuojamas biometriniu būdu arba nuskaičius jo banko kortelę. Taigi klientai gali gauti visas bankines paslaugas, naudodamiesi vienu universaliu įrenginiu ir taip taupyti laiką.

Pirmieji tokio tipo daugiafunkciai įrenginiai sėkmingai buvo pritaikyti Ukrainoje, Kazachstane, Armėnijoje, Azerbaidžane ir kitose šalyse.

Projekto „VTM.iQ“ pritaikymas Kazachstano bankuose >>

Projekto „VTM.iQ“ pritaikymas Azerbaidžano bankuose >>

Šaltinis: penki.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Įmonių grupės „Penki kontinentai“ strateginės sesija: keitimasis patirtimi ir plėtros planai

2024 m. sausio 22-26 dienomis Vilniuje vyko kasmetinė įmonių grupės „Penki kontinentai“ strateginė sesija. skaityti »

BS/2 remiama Karina iškovojo Lietuvai 1-ąją vietą Pasaulio rungtynių šokių čempionate!

Penkiolikmetė Karina Gasanova kartu su dvylikamete Arina Šiukštaite iškovojo pirmąją vietą jaunių duetų varžybose Japonijoje. skaityti »

„ASHBURN International“ ir „Rietumu banka“ drauge skatins el. mokėjimų plėtrą Baltijos šalyse bei Europos Sąjungoje

Planuojama, kad „ASHBURN International“ teiks „Rietumu banka“ platų atsiskaitymo įrenginių asortimentą ir jų veiklos užtikrinimo paslaugas. skaityti »

PENKI rėmė Agnės Kuzmickaitės kolekcijos transliaciją

Lapkričio 23 d. garsi Lietuvos dizainerė Agnė Kuzmickaitė pristatė savo kolekciją. skaityti »

PENKI kelionę laimėjo lojali klientė Valentina

Savo 25-ojo gimtadienio proga UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ (PKKC) vienam iš savo PENKI interneto klientų padovanojo kelionę! skaityti »

PENKI gavo Šeimos kortelės partnerio apdovanojimą

Per metus bendrovė suteikė nuolaidas PENKI šviesolaidiniam internetui daugiau kaip 100-ui Šeimos kortelę turinčių šeimų Vilniaus mieste ir nuolaidas išmaniajai televizijai beveik 50 šeimų visoje Lietuvoje. skaityti »

PENKI paslaugas teikiančios įmonės atsakingumą patvirtina sertifikatas ISO 14001

UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ įsidiegė sertifikatą ISO 14001. skaityti »

BS/2 10-ą kartą rėmė teniso turnyrą „BFI Cup 2023“

„Penkių kontinentų“ grupė turnyre turėjo ir savo komandą. skaityti »

BS/2 gavo du „Diebold Nixdorf“ apdovanojimus už puikius rezultatus

BS/2 dalyvavo kasmetiniame „Diebold Nixdorf“ bankininkystės partnerių suvažiavime. skaityti »

BS/2 padėjo išsipildyti ukrainietės svajonei

Tarp Europos rungtynių šokių čempionių – penkiolikmetė mergina iš Ukrainos. skaityti »