Bankų ateitis: klientus aptarnaujantys botai ir universalūs padalinių skyriai?

Publikuota: 2017 m. rugsėjo 21 d. ketvirtadienis

Aktyviai besikeičianti finansų rinka, kuriai įtaką daro „fintech“ startuolių atėjimas, skatina bankus optimizuoti savo veiklą ir ieškoti būdų, kaip išlaikyti klientus arčiau savęs. Šiandien tam jau nebeužtenka asmeniškai pritaikytų paslaugų lojaliems ar papildomų sąlygų naujiems klientams.

Finansinės institucijos mato būtinybę vis daugiau investuoti į įvairius išmanius sprendimus. Pavyzdžiui, Skandinavijos bankai, siekdami gerinti aptarnavimo kokybę ir įvaizdį, planuoja testuoti dirbtinio intelekto botus, kurie ilgainiui turėtų pakeisti aptarnaujantį personalą ir konsultuotų klientus.

Lietuvos bankinių technologijų įmonės BS/2 verslo vystymo vadovas Daniel Fukson teigia, kad finansų institucijos didesnį dėmesį galėtų skirti universaliems technologiniams sprendimams, gebantiems atstoti visą banko padalinį.

„Automatizuoti klientų aptarnavimo sprendimai dar tik žengia pirmuosius žingsnius, jų efektyvumas ir atsiperkamumas  kol kas nėra  įvertintas. Tačiau kita sritis, kurios link gali judėti bankai, yra universalūs banko terminalai, galintys pakeisti nedidelį banko skyrių ir suteikti klientams visas paslaugas vienoje vietoje. Tai ypač aktualu dabar, kai vis daugiau bankinių operacijų perkeliama į virtualią erdvę ir mažinamas fizinių padalinių ir darbuotojų skaičius“, – sako D. Fukson.

Pasak BS/2 verslo vystymo vadovo, įmonė jau kurį laiką sėkmingai plėtoja technologinį sprendimą – „VTM.iQ“, kuris geba atstoti visą banko skyrių ir neužima daug erdvės. Bankai, pritaikę šį įrenginį savo veikloje, skaičiuoja ženkliai mažesnes išlaidas, nes nebereikia nuomotis didelių patalpų ir išlaikyti didelio personalo. Be to, didėja galimybės optimizuoti darbo su grynaisiais pinigais procesus. Tokio terminalo išlaikymas finansiškai labiau atsiperka nei viso klientų aptarnavimo padalinio.

„Sprendimo „VTM.iQ“ pranašumas yra jo universalumas. Terminalą galima įrengti prekybos centre, pašto skyriuje, stotyje ir kitose masinėse vietose, taip pritraukiant dar daugiau klientų. Iš esmės, tai savitarnos taškas, gebantis suteikti įvairias finansines ir nefinansines paslaugas, taip pat ir galimybę  gauti profesionalią konsultaciją, tiesiogiai bendrauti su banko darbuotoju vaizdo konferencijos būdu“, – dėstė D. Fukson.

D. Fukson pažymi, kad tokie įrenginiai dėl savo funkcionalumo ir naudojimo paprastumo teigiamai veikia ir klientų lojalumą. Parduotuvėje prie namų, nedideliame miestelyje, kuriame nėra banko skyriaus, ar bet kurioje kitoje vietoje, klientui sudaromos sąlygos atsidaryti sąskaitą ir atlikti visas įprastas finansines operacijas.

„Bankai vis daugiau savo paslaugų perkelia į virtualią erdvę, todėl klientai praranda galimybę tiesiogiai pabendrauti su banko darbuotojais, prarandamas tiesioginis kontaktas. „VTM.iQ“ padeda išlaikyti svarbų bendravimo ryšį, nes klientai su banko darbuotojais gali bendrauti ekrane matydami gyvą pašnekovą, kuris atstovauja finansinei įstaigai. Taip bankai tampa technologiškai pažangūs ir kartu išsaugo gyvumą bei išlieka arčiau klientų“, – pridėjo D. Fukson.

Į „VTM.iQ“ įmontuoti technologiniai sprendimai leidžia naudotis daugybe finansinių funkcijų: užsisakyti ir iš karto gauti mokėjimo kortelę; susimokėti sąskaitas; įsigyti ir čia pats atsispausdinti lėktuvo ar įvairių renginių bilietus ir kt. Prieš konsultaciją klientas identifikuojamas biometriniu būdu arba nuskaičius jo banko kortelę. Taigi klientai gali gauti visas bankines paslaugas, naudodamiesi vienu universaliu įrenginiu ir taip taupyti laiką.

Pirmieji tokio tipo daugiafunkciai įrenginiai sėkmingai buvo pritaikyti Ukrainoje, Kazachstane, Armėnijoje, Azerbaidžane ir kitose šalyse.

Projekto „VTM.iQ“ pritaikymas Kazachstano bankuose >>

Projekto „VTM.iQ“ pritaikymas Azerbaidžano bankuose >>

Šaltinis: penki.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

„ProfIT“ laimėjo „Lietuvos geležinkelių“ viešųjų pirkimų konkursą

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ (PKKC), teikianti paslaugų kompleksą verslui „ProfIT“, laimėjo AB „Lietuvos geležinkeliai“ viešųjų pirkimų konkursą dėl telekomunikacinių medžiagų tiekimo. skaityti »

BS/2 antrinė įmonė Kirgizijoje švenčia 10-metį

BS/2 antrinei įmonei Kirgizijoje „BS/2 Bishkek“ vasario 19 d. sukanka 10 metų. Per šiuos metus įmonė reikšmingai prisidėjo prie minėtos šalies bankinio sektoriaus plėtros. skaityti »

Šiuolaikinės vaizdo apsaugos priemonės. Žvilgsnis iš vidaus

Vaizdo stebėsenos ir apsaugos sistemos jau tapo neatskiriama mūsų kasdienybės dalimi. Nuolat tobulėjant technologijoms, plečiantis jų funkcionalumui, augant žmonių poreikiams, šios sistemos vis labiau populiarėja. Vaizdo apsauga – viena iš būtinų kiekvienos finansinės įstaigos infrastruktūros dalių. skaityti »

BS/2 dalyvaus ATMIA konferencijoje Orlande

Daugiau nei 1 200 garsių įmonių iš 25-ies pasaulio šalių vasario 19–21 d. dalyvaus tarptautinės bankomatų asociacijos ATMIA konferencijoje Orlande, Floridos valstijoje. skaityti »

Įmonių grupės „Penki kontinentai“ pajamos 2018 m. siekė 47 mln. eurų

Aukštųjų technologijų srityje beveik 30 metų veikianti įmonių grupė „Penki kontinentai“ 2018 m. fiksavo rekordinius finansinius rodiklius, palyginti su 2017 metais. Grupės pajamos pernai pasiekė 47 mln. eurų (2017 m. – 34 mln. eurų), o neaudituotas pelnas iki apmokestinimo sudarė 1,7 mln. eurų (2017 m. – 2,2 mln. eurų). skaityti »

„Penkių kontinentų“ grupės įmonės už atsakingą ir skaidrų verslą įvertintos tarptautiniu lygmeniu

„Penkių kontinentų“ grupės įmonėms „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) ir „ASHBURN International“ antrus metus iš eilės suteiktas tarptautinės bendrovės „EcoVadis“ sidabrinis statusas. skaityti »

Kaip kiekvienas iš mūsų galime apsaugoti svarbius įmonės duomenis?

Skaitmenizacija, automatizacija, robotizacija, daiktų internetas bei kosminiu greičiu tobulėjantis dirbtinis intelektas daro įtaką vis daugiau mūsų gyvenimo sričių. skaityti »

Bankomatų saugumui būtina operacinė sistema „Windows 10“

Daugelio pasaulyje veikiančių bankų laukia nemažas iššūkis, susijęs su bankomatų tinklo saugumo užtikrinimu. skaityti »

„Cash Management.iQ“: naujas grynųjų poreikio prognozavimo mechanizmas

2019 m. BS/2 planuoja atnaujinti savo grynųjų srautų valdymo sistemos „Cash Management.iQ“ prognozavimo mechanizmą. Sistema padės nustatyti kiekvieno banko skyriaus, kiekvienos prekybos vietos, kiekvieno savitarnos įrenginio grynųjų poreikį 10–20 proc. tiksliau. skaityti »

Mažmeninės prekybos sektoriaus potencialas ir ateitis Azerbaidžane

Per pastaruosius 10 metų mažmeninė prekyba Azerbaidžane tapo viena iš dinamiškiausiai besirutuliojančių ekonomikos sričių. skaityti »