Darbuotojai dirba iš namų? Būtina iš naujo peržiūrėti įmonės informacijos saugumo politiką

Publikuota: 2020 m. kovo 19 d. ketvirtadienis

Lietuvos Vyriausybei paskelbus šalyje karantiną dėl koronaviruso pandemijos, Lietuvos įmonių vadovai raginami sudaryti sąlygas darbuotojams dirbti nuotoliniu būdu. Tokio darbo galimybė turi nemažai privalumų, tačiau kartu iškelia ir nemažai klausimų, ypač saugumo užtikrinimo srityje. Ar verslas, siūlydamas savo darbuotojams nuotolinio darbo galimybes yra tinkamai pasiruošęs ne tik iš techninės pusės, bet ir gali užtikrinti apsaugą nuo kibernetinių įsilaužimų? Juk netinkamai įgyvendinama informacijos saugumo politika gali sukelti rimtų rizikų ir finansų nuostolių.

UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, teikiančios „ProfIT“ paslaugas verslui, saugumo rizikų vertinimo specialistas Andrius Kiaunė teigia, kad viskas priklauso nuo konkrečios įmonės informacijos saugumo politikos reglamento, nuo kurio šiuo metu pats tinkamiausias laikas nupūsti dulkes ir iš naujo atidžiai peržvelgti.

„Prieš išleisdami darbuotojus dirbti iš namų, įmonių vadovai turi pasirūpinti, kad šie būtų papildomai informuoti apie tai, jog informacijos saugumas dirbant nuotoliniu būdu priklauso nuo trijų komponentų: saugumo politikos, darbui reikiamų techninių priemonių ir darbuotojų supratimo apie saugą. Tai yra tarpusavyje susijusios grandinės dalys. O pati grandinė yra stipri tiek, kiek stipri yra silpniausia jos grandis“, – sako Andrius Kiaunė.

Paprasčiausia nuotolinį darbą iš namų įgyvendinti toms įmonėms, kurios naudojasi debesijos paslaugomis. Šiuo atveju visa įmonės informacija saugoma virtualiame serveryje (debesyje) ir gali būti prieinama bet kuriuo metu, iš bet kurios vietos, kur tik yra internetas.

Jei įmonė saugo informaciją savo viduje ir turi griežtą prieigos teises ribojančią politiką, nuotolinį darbą gali būti organizuoti keblu. Įmonės darbuotojai turi būti aprūpinti darbui būtinomis ir saugumą garantuojančiomis techninėmis priemonėmis.

Anot Andriaus Kiaunės, tokie ekstremalūs atvejai skatina įmones iš naujo peržiūrėti savo saugumo politiką ir įvertinti rizikas.

Rizikos vertinimas atliekamas analizuojant šias sudedamąsias dalis:

    1. Darbui naudojamą įrangą (pvz., kompiuterį, planšetę ar kt.);
    2. Informacinę sistemą, kurioje saugomi duomenys;
    3. Ryšio ir saugumo technologijas (pvz., tai gali būti VPN, ugniasienė, 2 lygių autorizacijos priemonės), kurių eilinis vartotojas nemato. Jos identifikuoja vartotojus, suteikia skirtingas prieigos teises pasiekti tam tikrą informaciją.
   4. Dokumentaciją. Tai aprašyta ir patvirtinta įmonės saugumo politika, taisyklės ir procedūros, kada, kur ir kokiu būdu privalo būti užtikrinamas informacijos saugumas. 

Analizuojant ir vertinant visas šias dalis svarbu atsižvelgti į vadinamąją saugumo trejybę:

  1. Informacijos vientisumą (informacija privalo būti neiškraipyta ir tikra),
  2. Konfidencialumą (kad prie informacijos prieitų tik tie, kam suteiktos tokios teisės),
  3. Pasiekiamumą (kad informacija būtų pasiekiama, kai to reikia).

Kartais sudėtinga išlaikyti konfidencialumą ir pasiekiamumą kartu, nes jei konfidencialumo politika labai griežta, ji gali riboti priėjimą prie informacijos.

Gali atrodyti, kad susiklosčius ekstremaliai situacijai, rūpintis rizikų vertinimu jau per vėlu, tačiau iš tiesų atlikti rizikų vertinimą galima bet kada, nes nebūtinas tiesioginis kontaktas – dokumentacija gali būti peržiūrima per nuotolį, techninė įranga – dalyvaujant kiek įmanoma mažesniam skaičiui žmonių, o vėliau su įmonės vadovybe galima aptarti analizės rezultatus per vaizdo konferencijas.

„ProfIT“ specialistai teikia kompleksines įmonių informacijos rizikos vertinimo paslaugas: vertina įmonių technologinę bazę, veiklos procedūras, padeda sudaryti rizikos politiką, moko personalą. 

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

ATSARGIAI: plinta virusas, skelbiantis melagingas žinutes „Penkių kontinentų“ vardu

Gerbiami „Penkių kontinentų“ klientai ir partneriai, įspėjame apie virusą, neteisėtai skelbiantį žinutes „Penkių kontinentų“ vardu. skaityti »

Kaip keičiasi bankinė savitarna Uzbekistane: pagrindinės konferencijos „Banking Fusion 2019“ įžvalgos

Lapkričio pabaigoje Uzbekistane vykusi bankinės savitarnos konferencija parodė, kad šalis pasiruošusi diegti ir naudoti bankines inovacijas. skaityti »

„Penkių kontinentų“ biure – šventinė Kalėdų atmosfera

Ypatingą Kalėdų laukimo atmosferą ir kūrybiškas idėjas jau ne pirmus metus įgyvendina „Penkių kontinentų“ aplinkotvarkos inžinierius Marius Tomkevičius. skaityti »

Bankomatai ar automatinės grynųjų pinigų įnešimo mašinos? Kas naudingiau bankams, siūlantiems saviinkasacijos paslaugas savo klientams?

Nepaisant sparčiai populiarėjančių atsiskaitymų negrynaisiais pinigais, prekybos ir paslaugų teikimo įmonėse vis dar masiškai cirkuliuoja ir kaupiami grynieji pinigai. Norint surinkti juos iš kasų, kad be reikalo negulėtų talpyklose, o „uždirbtų“ prekybininkui papildomos vertės, praverčia saviinkasacijos įrenginiai. skaityti »

Inovatyvių restoranų tinklas pasirinko „ProfIT“ paslaugas

Bendrovė „Inovatyvūs restoranai“, Vilniuje valdanti aštuonis restoranus ir planuojanti plėsti savo veiklą ne tik Lietuvoje, bet ir Rusijoje bei Lenkijoje, pasirinko UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centro“ teikiamas užsakomąsias „ProfIT“ paslaugas. skaityti »

Konferencijoje „Banking Fusion“ aptartos svarbiausios bankinės savitarnos tendencijos

Lapkričio 26 ir 27 dienomis Uzbekistane, Taškente, vyko tarptautinė konferencija „Banking Fusion“ apie bankinę savitarną. Daugiau nei 100 finansų sektoriaus atstovų iš Uzbekistano, Kazachstano, Kirgizijos, Tadžikistano, Azerbaidžano, Sakartvelo, Rusijos, Baltarusijos, Vokietijos, Lietuvos ir Šveicarijos susirinko Uzbekistano sostinėje aptarti, kaip pastaraisiais metais keičiasi bankinės savitarnos pasaulis ir kokie veiksniai daro įtaką bankiniam sektoriui. skaityti »

„Penki“ tinklas padovanojo Lietuvos mokykloms per 1000 tinklo įrenginių

UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, sostinėje tiesiantis šviesolaidinio interneto tinklą „Penki“, jau nebe pirmus metus įgyvendina socialinę akciją, kurios metu nenaudojama įranga dovanojama švietimo įstaigoms. skaityti »

Taškente aptartos inovacijos, padedančios valdyti grynųjų pinigų srautus

Lapkričio 12–13 dienomis Uzbekistane, Taškente, vyko tarptautinė konferencija apie grynųjų pinigų judėjimą, inkasaciją ir kasų operacijas bankuose „NDO Tashkent 2019“. skaityti »

Bankiniame forume Baku – Azerbaidžano negrynųjų ekonomikos tendencijos

Lapkričio 6 ir 7 dienomis Azerbaidžane, Baku, vyko IV-asis tarptautinis bankinis forumas „Ekonomika be grynųjų pinigų: patikimos bankininkystės link“. Tai vienas iš laukiamiausių ir reikšmingiausių šio regiono bankinės srities renginių. skaityti »

135-ojo televizijos gimtadienio ir artėjančių švenčių proga – 135 TV kanalai dovanų!

Ar žinote, kad televizija atsirado prieš 135 metus? Šiandien (lapkričio 21 d.) minima Pasaulinė televizijos diena. skaityti »