Kaip ateityje atrodys darbas?

Publikuota: 2017 m. balandžio 19 d. trečiadienis

„Dell“ ir „Intel“ užsakymu atliktas tyrimas „Future Workforce Study“ (liet. Ateities darbo veiklos studija) parodė, kad žmonėms labai svarbios šiuolaikiškos darbo sąlygos. Bendrovė apklausė 4 tūkstančius mažų, vidutinių ir didelių įmonių darbuotojų 10-yje pasaulio šalių. Daugiau nei pusė jų mano, kad darbdaviai neefektyviai išnaudoja šiuolaikines technologijas.

Jau dabar rinkdamasi darbą jaunoji karta kreipia dėmesį į darbdavio siūlomą techninę įrangą, galimybę dirbti iš namų ir per skirtingus įrenginius. Kokie darbo pokyčiai laukia netolimoje ateityje? Pagrindines darbo poreikių tendencijas komentuoja UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ Komercijos departamento vadovas Romas Rimgaila. 

Nauja šiuolaikiška darbo įranga

Net 46 proc. minėto tyrimo apklaustųjų teigia, kad didžiausią jų darbo laiko dalį „suėda“ techninės problemos darbo vietoje – lėtai veikianti, nepatikima ir gendanti įranga. Tik kas penktas darbuotojas patenkintas savo darbo vietos technine įranga.

Romas Rimgaila:
Kad darbas būtų produktyvus ir kokybiškas, įmonės visų pirma turi atsisakyti senos ir stringančios įrangos. Žinoma, toks pareiškimas kai kurių įmonių vadovus gali išgąsdinti, nes gresia didžiulėmis išlaidomis. Tačiau yra pigesnis ir efektyvesnis būdas – užsakomosios IT paslaugos, kai visą informacinių technologijų ūkio priežiūrą perima specializuota technologijų įmonė. Tokiu atveju nereikia įsigyti brangios įrangos, nereikia rūpintis specialiomis jos laikymo sąlygomis ir priežiūra ištisą parą. Užsakomąsias IT paslaugas „Profit“ teikia UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, turinti daugiau nei 20 metų šios srities darbo patirties.

Darbas per nuotolį

Nuotolinis darbas vertinamas kaip būdas pagerinti gyvenimo kokybę ir komfortą bei darbo produktyvumą. 95 proc. Vokietijos ir 87 proc. Didžiosios Britanijos gyventojų teigia, kad darbas per nuotolį suteikė jiems visai kitokią gyvenimo kokybę. Tai pakeitė jų gyvenimo būdą, darbo procesą ir pasirinkimą. Tad darbdaviai privalo jau dabar susimąstyti apie tai, kad savo darbuotojams verta pasiūlyti darbo vietos pasirinkimą.

Darbas patogiu laiku ir ištisą parą

Kūrybiškos mintys gimsta naktį? Vieni žmonės produktyvesni rytą, kiti – vakarą. Leidžiant darbuotojui pasirinkti individualų darbo laiką, darbo našumas gali gerokai padidėti.

Darbas per įvairius įrenginius

Šiuo metu darbovietėse vis dar dominuoja stacionarūs kompiuteriai. (74 proc. prieš 48 proc. nešiojamųjų kompiuterių). Tačiau ne darbo reikalais darbuotojai dažniausiai naudojasi nešiojamaisiais kompiuteriais (72 proc.) ir planšetėmis (53 proc.). Stacionarūs kompiuteriai namuose lieka kaip alternatyva (50 proc.), naudojama pakaitomis su kita įranga. 

Virtualūs darbo susitikimai

Technologijos ateityje iš esmės pakeis mūsų santykį vienas su kitu ir su darbo vieta. Dauguma apklaustųjų mano, kad asmeniniai darbo susitikimai netrukus taps atgyvena. Taip galvoja net 67 proc. žmonių, gimusių 2000-aisiais ir vėliau (vadinamoji mileniumo karta).

Romas Rimgaila:
Darbas per nuotolį bet kuriuo paros metu, jungiantis per bet kokį įrenginį jau seniai nėra naujiena. Vis labiau pasaulyje populiarėjančios debesų technologijos puikiai tinka šiam darbo modeliui įgyvendinti. Debesyse saugoma informacija saugiai prieinama iš bet kurios vietos. Dirbdami iš skirtingų vietų darbuotojai gali pildyti tą patį dokumentą ir iš karto matyti vienas kito atliekamus pokyčius, tarsi stovėtų prie kolegos darbo ekrano. Mūsų klientai, besinaudojantys debesijos paslaugomis, džiaugiasi ne tik padidinę darbo našumą, bet ir sumažinę darbo vietų įrengimo išlaidas.

Virtualioji ir papildytoji realybė

61 proc. Europos ir Pietų Amerikos darbuotojų pareiškė norintys darbe naudotis virtualiąja ir papildytąja realybe. Jie mano, kad šios technologijos gali būti naudojamos įgyjant naujų žinių ir gebėjimų (25 proc.), sunkioms užduotims spręsti ir naujoms idėjoms pristatyti 3D vizualizacijos būdu (18 proc.), pristatant produktus klientams (15 proc.). Naujos kartos atstovai įsitikinę, kad virtualioji realybė taps neatsiejama darbo proceso dalimi, pakels darbo produktyvumą ir kokybę.

Dirbtinio intelekto įtaka darbui

Daugiau nei pusė apklaustųjų (52 proc.) tiki, kad dirbtinis intelektas gali gerokai supaprastinti darbo procesą.

Romas Rimgaila:
Dirbtinio intelekto sistemos geba apdoroti ir analizuoti didžiulius duomenų srautus. Jos mokosi ir dirba greičiau už žmogų, todėl jų pagalba labai praverčia darbo našumui. „Cisco Systems Inc.“ pradėjo naudoti dirbtinio intelekto sistemas analizuoti galimoms tinklo grėsmėms. Saugumo sritis ateityje bus dar labiau prioritetinė. Debesų technologijų srityje taip pat atsiras naujas verslo modelis „RaaS“ (angl. Robot as a service), kai dirbtinio intelekto sistemoms reikalinga programinė įranga bus saugoma debesyse.

Tyrimą atlikusios įmonės „Sepharim Research Group “ steigėjas ir pagrindinis analitikas Bob Egan teigia, kad tie darbdaviai, kurie artimiausiu metu neplanuoja keisti požiūrio į darbo sąlygas, rizikuoja prarasti produktyvumą ir darbuotojų pasitenkinimą. „Tyrimas „Future Workforce Study“ parodė, kad aktyviausiai už naujoves darbovietėse kovoja naujoji karta, gimusi po 2000 m. Būtent ji ateityje diktuos darbo tendencijas ir nuo jos priklausys darbo kokybė. Jauni žmonės reikalaus darbo šiuolaikiškomis priemonėmis, netradicinėje darbo vietoje“, –  teigia jis.

Daugiau apie užsakomąsias IT paslaugas – www.profit.5ci.lt

Šaltinis: penki.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

susiję straipsniai

„ProfIT“ suteiktas „Hewlett Packard Enterprise“ partnerio statusas

UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, priklausanti „Penkių kontinentų“ įmonių grupei ir valdanti IT užsakomųjų paslaugų verslui prekės ženklą „ProfIT“, pasirašė partnerystės susitarimą su UAB „Sophela“, kuri yra oficiali tarptautinės informacinių technologijų įmonės „Hewl... skaityti »

„TBC Bank“ grynųjų pinigų srautui valdyti pasirinko „Cash Management.iQ“

Vienas iš stambiausių Sakartvelo bankų „TBC Bank“ susidomėjo Lietuvos bendrovės BS/2 siūlomais grynųjų pinigų judėjimo valdymo sprendimais, padedančiais kontroliuoti grynuosius bankomatų tinkle ir atsiskaitymų centruose. skaityti »

Asterios Karampolas: „ATMeye.iQ“ yra vienas iš nedaugelio produktų, atitinkantis visus bankomatų apsaugos reikalavimus

Londone vykusi tarptautinė bankomatų loginio ir fizinio saugumo konferencija „ATM & Cyber Security 2019“ subūrė bankinių technologijų specialistus iš viso pasaulio. skaityti »

Į „Banking Fusion 2019“ Taškente susirinks bankininkai iš 6 šalių

Lapkričio 26–27 dienomis Uzbekistane, Taškente, vyks tarptautinė bankinė konferencija „Banking Fusion 2019“. Joje dalyvaus Centrinės Azijos bei Kaukazo regionų kredito ir finansinių organizacijų atstovai, bankinių technologinių sprendimų kūrėjai ir tiekėjai. skaityti »

„ATM & Cyber Security 2019“ konferencijoje – Afrikoje įgyvendinami BS/2 projektai

Spalio 6–8 dienomis Londone vyks tarptautinė bankomatų saugumo konferencija „ATM & Cyber Security 2019“, kurioje dalyvaus daugiau nei 400 bankų ir saugumo ekspertų iš daugiau nei 40 šalių. skaityti »

Kviečiame švęsti „Penki“ gimtadienį kartu

Šviesolaidinio interneto ir išmaniosios IPTV tinklas „Penki“ nesiliauja stebinęs savo esamus ir naujus klientus puikiomis dovanomis bei pasiūlymais. skaityti »

„ProfIT“ suteiktas „Hewlett Packard Enterprise“ partnerio statusas

UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, priklausanti „Penkių kontinentų“ įmonių grupei ir valdanti IT užsakomųjų paslaugų verslui prekės ženklą „ProfIT“, pasirašė partnerystės susitarimą su UAB „Sophela“, kuri yra oficiali tarptautinės informacinių technologijų įmonės „Hewlett Packard Enterprise“ atstovė Lietuvoje. skaityti »

Užsakomųjų IT paslaugų privalumai ir trūkumai

Užsakovai skirtingai supranta, kas yra užsakomosios paslaugos ir kuo jos skiriasi nuo įprastinės techninės pagalbos, nes abiem atvejais įmonė perduoda tam tikrus verslo procesus trečiajai šaliai. „Penkių kontinentų komunikacijų centro“ Techninės priežiūros departamento vadovas Andrius Kiaunė pastebi, kad techninė pagalba paprastai būna vienkartinė arba periodinė. skaityti »

Mobilioji „Cash Management.iQ“ versija: naujos inkasacijų kontrolės galimybės

Viena iš BS/2 programinio sprendimo „Cash Management.iQ“ funkcijų – nuotolinė inkasatorių darbo stebėsena realiuoju laiku. Nuo šiol grynųjų pinigų priėmimą ir perdavimą galima sekti per mobilųjį įrenginį (išmanųjį telefoną, nešiojamąjį ar stacionarų QR kodų skenerį). skaityti »

Kas ta veidų aptikimo funkcija ir kaip ji gali padėti bankams apsaugoti bankomatus

Veidų aptikimas (angl. Face Detection) – tai biometrijos technologijų pagrindu veikianti funkcija, padedanti nustatyti, ar prieš vaizdo kamerą stovi gyvas žmogus. Ši funkcija įdiegta į BS/2 sukurtą bankinės įrangos vaizdo stebėsenos ir apsaugos sprendimą „ATMeye.iQ“. skaityti »

„Intersect 2019“. Bankininkystės sektoriaus patirtis ir ateities vizija

Nepaisant spartaus pasaulinio skaitmenizavimo proceso, bankų skyriai artimiausiu metu neišnyks. Finansų įstaigos supranta, kad atsisakydamos realių klientų aptarnavimo centrų, prarastų artimą ryšį su klientais ir jų pasitikėjimą. Tokią nuomonę išsakė „Diebold Nixdorf“ prezidentas Gerrard Schmid, atidarydamas trijų dienų konferenciją „Intersect 2019“, vykusią Las Vegase (JAV). Renginyje dalyvavo ir „Penkių kontinentų“ grupės įmonės „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) atstovai. skaityti »