Kaip sujungiant mokėjimo kioskus ir bankomatus padidinti bankinių paslaugų efektyvumą

Publikuota: 2019 m. gegužės 7 d. antradienis

Bankomatai buvo sukurti kaip priemonė išsigryninti pinigus. Atsiradus daugiafunkciams savitarnos įrenginiams, ne tik išduodantiems, bet ir priimantiems grynuosius pinigus, iš esmės pasikeitė požiūris į bankinių paslaugų teikimą savitarnos būdu. Dauguma kredito įstaigų greitai suprato, kad bankomatai, gebantys priimti grynuosius pinigus, gali tapti visaverčiu finansinių paslaugų teikimo kanalu. Per tokius savitarnos įrenginius klientai gali papildyti savo banko sąskaitas, el. pinigines, sumokėti baudas, mokesčius, atsiskaityti už komunalines, ryšio ir kitokias paslaugas. 

Patikimesnius ir dėl to brangesnius bankomatus šioje srityje neretai nukonkuruoja mokėjimo terminalai, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo ekonomiškesnis variantas. 

Kredito organizacijos ir nepriklausomi mokėjimo paslaugų teikėjai dažniausiai skaičiuoja tik tas išlaidas, kurios tiesiogiai susijusios su terminalų ir jų atsarginių dalių kaina. Tačiau iš tikrųjų reikia atkreipti dėmesį į daugybę kitų veiksnių:

  • Terminalus būtina pritaikyti priimti bankines korteles. 
  • Terminalų techninė įranga nėra itin kokybiška.
  • Būtina nuolatinė techninė terminalų priežiūra.
  • Terminalai prastai apsaugoti nuo įsilaužimų ir vandalizmo.
  • Būtina dažnai atlikti jų inkasaciją.

Bankai ir kitos savitarnos įrangą naudojančios įmonės, spręsdamos efektyvumo klausimą, dažnai renkasi įvairius savitarnos įrenginius (bankomatus arba mokėjimo kioskus), atsižvelgdamos į kiekvieno savitarnos punkto poreikius – kaip dažnai jame naudojamasi įvairiomis paslaugomis, kiek prireikia grynųjų pinigų ir pan. Taikant tokią strategiją, tenka spręsti sudėtingas užduotis, reikalaujančias specifinių žinių ir atitinkamos kvalifikacijos.

1 užduotis. Efektyvus savitarnos įrenginių tinklo valdymas

Pagrindinė tinklo, į kurį sujungti skirtingo tipo savitarnos įrenginiai, bėda – prastas operacinis efektyvumas.

Visų pirma dėl bankomato ryšio su jį valdančiu serveriu specifikos užtikrinti mokėjimų priėmimo funkcionalumą apskritai yra gan sudėtinga užduotis. Norint tai įgyvendinti, reikia specialios programinės įrangos ir kvalifikuoto specialisto – IT sistemų integruotojo.

Tikrai nedaug bankų tokį funkcionalumą gali įgyvendinti savo jėgomis, beje, patirdami dideles išlaidas.

Antra, mokėjimo infrastruktūra, kurią galima palyginti su gyvu ir nuolat besivystančiu organizmu, reikalauja nuolatinės centralizuotos priežiūros.

Atskiras mokėjimo kioskų ir bankomatų valdymas apsunkina procesus, susijusius su mokėjimo paslaugų prieinamumu klientams. Taigi šiuo atveju egzistuoja didelė rizika dėl patikimo jų teikimo.

Kad savitarnos įrenginių tinklo valdymas būtų efektyvus, būtina bendra sistema, kuri užtikrintų tinkamą per juos teikiamų paslaugų valdymą, jų techninės įrangos būklės stebėjimą ir kompleksinę apsaugą. Svarbus ir nuolatinis bendradarbiavimas su inkasavimo tarnyba.

2 užduotis. Bendras viso savitarnos kanalo duomenų rinkimas

Mokėjimo paslaugos teikiamos per savitarnos įrenginius dėl dviejų pagrindinių tikslų: gauti pelną iš komisinių nuo kiekvienos atliktos finansinės operacijos ir siekiant prisivilioti naujų klientų.

Kad šie tikslai būtų pasiekti efektyviai, būtina rinkti ir analizuoti kiekvienos paslaugos, suteiktos kiekviename atskirame savitarnos įrenginyje, duomenis.

Kompleksinė mokėjimų priėmimo statistika padeda bankui ar kitam savitarnos įrenginių valdytojui lanksčiau ir efektyviau bendradarbiauti su paslaugų teikėjais, atskiriant populiarias paslaugas nuo ne itin populiarių.

Išsiaiškinus didžiausias pajamas nešančias klientų aptarnavimo vietas, galima efektyviau planuoti tolimesnę tinklo plėtrą, numatant perspektyvias savitarnos įrenginių įrengimo vietas, tiksliau įvertinant investicijų atsipirkimo laiką.  

3 užduotis. Vartotojo patirties unifikavimas

Vienas iš šiuolaikinės bankininkystės paslaugų principų – vienodos vartotojų patirties formavimas visais jų aptarnavimo kanalais.

Unifikuota vartotojų patirties sistema turi teigiamai veikti ir lojalaus, ir abejojančio kliento atžvilgiu. Dideli vartotojo patirties skirtumai, patiriami jam naudojantis skirtingais savitarnos kanalais, jį gali išmušti iš vėžių ir pastūmėti iš viso atsisakyti paslaugų. Taigi visų skirtingų savitarnos įrenginių veikimo scenarijus, dizainas ir kiti elementai, susiję su vartotojo patirties formavimu, turi būti suvienodinti.    

Bankomatuose įgyvendinti tokias pačias galimybes, kokios tampa prieinamos į mokėjimo terminalus įdiegus šiuolaikines taikomąsias programas, sudėtinga. Tačiau neišsprendus šios problemos vartotojui atlikti mokėjimus bankomate ar mokėjimo kioske yra ne itin patogu.

Didelės konkurencijos sąlygomis tai gali lemti klientų praradimą, beje, pačių lojaliausių, kurie paslaugomis naudojasi dažnai ir įvairiomis priemonėmis. 

Kompleksinė strategija = kompleksinis užduočių sprendimas

Numatydami ilgalaikę savitarnos kanalų plėtros strategiją bankai stengiasi pasirinkti kiek įmanoma funkcionalesnį sprendimą, kuris padėtų optimizuoti mokėjimo kioskų valdymą ir įgyvendinti atsiskaitymų priėjimo funkciją jau turimuose bankomatuose.

BS/2 sukurtas programinis sprendimas „Payments.iQ“ padeda įgyvendinti šiuos verslo poreikius, be to, jis surenka analitinius duomenis apie kiekvieno įrenginio pelningumą, pastebimai sumažina naujų mokėjimo paslaugų diegimo laiką.

Pagrindiniai „Payments.iQ“ privalumai:

  • padeda sukurti nuosavą mokėjimo infrastruktūrą, naudojant įvairių tipų savitarnos įrenginius;
  • paprasta valdyti mokėjimų scenarijus, įtraukti naujų paslaugų, pakeisti tarifus;
  • gali būti taikomi skirtingi mokėtojo identifikavimo būdai;
  • gali būti naudojami skirtingi atsiskaitymo būdai (grynaisiais, mokėjimo kortelėmis ar pervedant pinigus ir vienos sąskaitos į kitą);
  • lanksti vaidmenų ir teisių sistema;
  • garantuoja proaktyvią terminalinės įrangos stebėseną. 

 „Payments.iQ“ sprendimo schema


 

Norėdami sužinoti daugiau apie automatizuotų mokėjimų priėmimo sprendimą „Payments.iQ“ , susisiekite su įmonės BS/2 atstovais.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

BS/2 dalyvaus virtualioje parodoje „Self-Service Banking Asia 2020“

Rugsėjo 23–24 dienomis vyks tarptautinė konferencija „Self-Service Banking Asia 2020“. Renginį organizuoja garsi pasaulinė bendrovė RBR, teikianti strateginių tyrimų ir konsultavimo paslaugas organizacijoms, dirbančioms mažmeninės prekybos bankininkystės, bankinės veiklos automatizavimo, mažmeninės prekybos technologijų, mokėjimo kortelių ir atsiskaitymo paslaugų srityje. skaityti »

Kaip technologijos padeda prekybos sektoriui pandemijos metu

Koronaviruso pandemija gerokai pakeitė ir vis dar tebekeičia pirkėjų įpročius visame pasaulyje. skaityti »

„Penki kontinentai“ siūlo vilniečiams išbandyti išmanųjį termovizorių

Vilniaus gyventojai, įvairiais klausimais besilankantys miesto savivaldybės Klientų aptarnavimo centre, gali pirmieji išbandyti „Penkių kontinentų“ įmonių grupės siūlomą naują produktą – stacionarų termovizorių, skirtą pasimatuoti temperatūrą, siekiant valdyti žmonių srautus per koronaviruso pandemiją. skaityti »

„Penki kontinentai“ kviečia dalintis šypsena

Mūsų akcijos tikslas – atkreipti dėmesį į intelekto negalią turinčių žmonių socialinę izoliaciją ir pakeisti visuomenės požiūrį į juos. skaityti »

„TransLink.iQ“ sujungs kortelių skaitytuvus su viešbučių verslo valdymo sistemomis (1)

„ASHBURN International“ integravo savo plėtojamą mokėjimo kortelių skaitytuvų valdymo bei mokėjimo operacijų paskirstymo sprendimą „TransLink.iQ“ su viešbučių valdymo sistemomis „Oracle Hospitality OPERA“ ir „Oracle Hospitality Suite8“. Projektas įgyvendintas bendradarbiaujant su „HRS Hospitality & Retail Systems”. skaityti »

„ASHBURN International“ prižiūrės SEB banko elektroninių kortelių skaitytuvų tinklą visose Baltijos valstybėse

Lietuvos bendrovė „ASHBURN International“, kurianti specializuotą programinę įrangą, skirtą mokėjimo kortelių skaitytuvams valdyti ir jais atliekamoms mokėjimo operacijoms paskirstyti, plečia bendradarbiavimą su SEB banku. skaityti »

Nauja į bankomatus nukreiptų atakų lavina: ko galime pasimokyti iš Belgijos patirties

Šių metų birželį ir liepą įsilaužėliai pasikėsino į Belgijos banko „Argenta“ bankomatus. Naudodami specialią programinę įrangą nusikaltėliai užvaldė savitarnos įrenginių pinigų modulį ir išvogė visus bankomatuose buvusius pinigus. Bankas ne tik patyrė finansinį nuostolį, prarado gerą reputaciją, bet ir buvo priverstas visiškai išimti iš naudojimo 143 bankomatus, į kuriuos buvo įdiegta sudėtinga, padedanti į juos įsilaužti, programa. Tik tai galėjo išgelbėti nuo pakartotinų atakų. skaityti »

Bankomatų istorija: vakar, šiandien ir rytoj

Pirmąjį įrenginį, išduodantį grynuosius pinigus, sukūrė armėnų kilmės amerikietis Liuteris Džordžas Simdžianas dar 1939 m. Šią datą galima laikyti bankinės savitarnos gimimo diena, tačiau, ne veltui sakoma – „pirmas blynas visuomet prisvilęs“. Bankomatas buvo pasiūlytas išbandyti bankui „City Bank of New York“, tačiau po pusmečio bankas grąžino jį kūrėjui dėl pernelyg sudėtingo naudojimo. skaityti »

Penki TV: pandemija ir artėjantis ruduo grąžina žiūrovus prie ekranų

Pandemija ir saviizoliacija pakeitė daugumos mūsų įpročius. Staiga prievarta įstrigę namuose, vaikai ir suaugusieji, kaip ir buvo galima nuspėti, pradėjo dažniau žiūrėti televizorių. Šviesolaidinio interneto ir IPTV tinklo „Penki“ duomenimis, laikas, praleidžiamas prie televizoriaus ekranų, nuo 2020 metų pavasario išaugo 30 procentų, palyginti su atitinkamu pernai metų laikotarpiu. skaityti »

Koronaviruso pandemija skatina pasaulį investuoti į bekontaktes technologijas (1)

Visą pasaulį užvaldžiusi „COVID-19“ pandemija padarė didžiulę įtaką visuomenės įpročiams ir bankiniam sektoriui. Siekdami sustabdyti viruso plitimą, pradėjome vengti artimo kontakto ir sąlyčio su viešosiose erdvėse esančiais paviršiais. Dėl šios priežasties daugybės šalių bankai, bendradarbiaudami su mokėjimo sistemomis, padidino bekontakčio atsiskaitymo be būtinybės įvesti PIN kodą limitą. skaityti »