Užsakomųjų IT paslaugų privalumai ir trūkumai

Publikuota: 2019 m. rugsėjo 27 d. penktadienis

Daugelis šiuolaikinių įmonių jau seniai įvertino užsakomųjų paslaugų (angl. outsourcing) teikiamą naudą ir aktyviai ją taiko verslo plėtrai. Perduoti dalį įmonės veiklos procesų trečiajai šaliai – tai tarsi suteikti minėtų paslaugų teikėjui pasitikėjimo kreditą. Dažniausiai į trečiųjų šalių rankas yra perduodamos apskaitos, reklamos, logistikos ar IT infrastuktūros valdymo paslaugos.

Pasitaiko atvejų, kai užsakovai skirtingai supranta, kas yra užsakomosios paslaugos ir kuo jos skiriasi nuo įprastinės techninės pagalbos, nes abiem atvejais įmonė perduoda tam tikrus verslo procesus trečiajai šaliai. „Penkių kontinentų komunikacijų centro“, valdančio užsakomųjų IT paslaugų kompleksą verslui iš vienų rankų „ProfIT“, Techninės priežiūros departamento vadovas Andrius Kiaunė pastebi, kad techninė pagalba paprastai būna vienkartinė arba periodinė (kilo problema – klientas paprašė pagalbos), o užsakomosios paslaugos  – tai nuolatinis bendradarbiavimas tam tikru laikotarpiu (paprastai ne trumpiau nei vieneri metai).

„Užsakomosios IT paslaugos yra tam tikri specializuoti įmonės IT infrastruktūros priežiūros darbai. Viskas priklauso nuo to, kokios apimties infrastuktūros priežiūra yra perduodama ir kokios apimties paslaugos perkamos, ar perduodama viso IT ūkio, ar tik jo dalies priežiūra, ar perkamos atskiros paslaugos“, – dėsto A. Kiaunė. 

„ProfIT“ Techninės priežiūros departamento vadovas pastebi, kad Lietuvos verslo įmonės dažniausiai linkusios užsisakyti visą siūlomų paslaugų paketą, kuris apima nuolatinį infrastruktūros ar atskirų procesų monitoringą, apsaugą nuo įsilaužimo, duomenų saugojimą, programinės įrangos priežiūrą, konsultacijas ir IT mokymus.

Esminis užsakomųjų IT paslaugų privalumas: finansų optimizacija, nes įmonei tokiu atveju nereikia išlaikyti didelio nuosavo IT personalo skaičiaus. Vieno langelio paslaugų užsakymo principas padeda ženkliai taupyti išlaidas ir nukreipti turimus finansinius ir žmogiškuosius resursus į kitas sritis, kurios reikalauja didesnio dėmesio.

Kitas esminis privalumas – tai, kad paslaugos teikėjas atsako už savo darbuotojų kompetenciją ir įsipareigoja teikti visas būtinas paslaugas. Kilus nesklandumams, jis savo sąskaita padengia paslaugas užsisakiusios įmonės patirtus nuostolius. Nereikia pamiršti ir to, kad IT paslaugas teikianti bendrovė dažniausiai bendradarbiauja su tarptautinėmis informacinių technologijų ir tinklo įrangos įmonėmis, kurios organizuoja specialistų mokymus ir atestacijas, suteikia informaciją apie naujausias technologijas, programų atnaujinimus, kuriuos iš karto galima įdiegti klientams, taip dar labiau optimizuojant pastarųjų darbą.

„ProfIT“ Techninės priežiūros departamento vadovas A. Kiaunė pastebi, kad renkantis būsimą užsakomųjų paslaugų teikėją, reikia įvertinti ir tam tikras šio verslo rizikas. Dažnai nuvertinami pereinamuoju laikotarpiu kylantys nesklandumai, kurie gali vėliau sugadinti santykius. Nuo to, kaip bendradarbiaus abi pusės, kaip sklandžiai vyks darbų perdavimas ar duomenų perkėlimas, gali priklausyti ir tolimesnis glaudus bendradarbiavimas.

„Kita galima grėsmė, kurią turi įsivertinti verslas, yra tinkamas valdymo procesų valdymas. Jei paslaugos teikėjas neturės pakankamai patirties rinkoje, per mažai kvalifikuotų darbuotojų, jis vėluos įgyvendinti prisiimtinus įsipareigojimus, o dėl to bendrovės gali patirti finansinių nuostolių. Tačiau svarbiausia, ką turi įvertinti būsimi užsakovai, tai paslaugos teikėjo pasirengimas valdyti kylančias kibernetinio saugumo krizes“, – akcentuoja A. Kiaunė.

Jei užsakomąsias IT paslaugas teikiančios bendrovės neturi vidinio reagavimo į kibernetines krizes plano, nesugeba tinkamai apsaugoti savo ir savo klientų duomenų serverių, jos gali pridaryti ženklių nuostolių, todėl būtina įvertinti jų pasirengimą kibernetiniams išpuoliams.

Vis dėlto užsakomųjų IT paslaugų suteikiami privalumai dažniausiai nusveria galimas neigiamas puses. Pakanka, kad verslo įmonės turi aiškią raidos viziją ir jos laikosi.

„Siekiant apsisaugoti nuo galimų klaidų, reikia laikytis aiškios verslo strategijos, įvertinti galimas užsakomųjų IT paslaugų išlaidas, atlikti nepriklausomą IT ūkio saugumo auditą ir patikėti paslaugas patyrusioms, rinkoje žinomoms įmonėms, kurios turi visus būtinus sertifikatus šias paslaugas teikti“, – pabrėžia A. Kiaunė.

Šaltinis: ProfIT
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

„Penki“ šviesolaidinis internetas sujungia Vilniaus miesto švietimo ir ugdymo įstaigas

„Penkių kontinentų komunikacijų centras“ šių metų pradžioje pasirašė 12 sutarčių dėl šviesolaidinio interneto tiekimo Vilniaus miesto mokymo bei ugdymo įstaigoms, kurios, pasikeitus ankstesnio paslaugų teikėjo veiklos funkcijoms, liko be interneto ryšio. skaityti »

Sakartvele plečiamos atsiskaitymo be grynųjų galimybės

Sakartvelo restoranuose, kuriuose atsiskaitant naudojamasi vienam stambiausių šalies bankų priklausančiais elektroniniais kortelių skaitytuvais, padavėjams galima palikti arbatpinigių, net jei lankytojai neturi grynųjų pinigų. skaityti »

2020-ieji. Kiek interneto naudotojų pasitiko naujuosius metus?

Dar, rodos, ne taip seniai su naujausiais metais žmonės vieni kitus sveikindavo skambindami telefonais. Prisiskambinti būdavo sudėtinga, linijos užimtos. Vis labiau išpopuliarėjus internetui ir įvairioms pokalbių programėlėms, su naujausiais jau bemaž niekas nebesveikina telefonu, o tik rašo žinutes internetu. Galima teigti, kad šiemet su naujausiais metais vieni kitus pasveikino apie 4,5 milijardo pasaulio gyventojų. skaityti »

„Lietuvos geležinkeliai“ įsigijo mobiliuosius elektroninius kortelių skaitytuvus

Siekdama modernizuoti atsiskaitymą už geležinkelio paslaugas, ši transporto įmonė iš „ASHBURN International", plėtojančios elektroninius kortelių skaitytuvų programinius sprendimus, įsigijo apie 100 pasaulinio gamintojo „Ingenico" mobiliųjų elektroninių kortelių skaitytuvų. skaityti »

„ATMeye.iQ“ užtikrins bankomatų apsaugą Turkijoje

BS/2 plečia savo veiklos geografiją – bendradarbiaudama su partneriu Turkijoje „Analistim Bilisim“, siūlo Turkijos bankams vaizdo apsaugos, ginčytinų situacijų sprendimo ir prevencijos nuo sukčiavimo sistemą „ATMeye.iQ“. skaityti »

Lietuvos paštas tęsia bendradarbiavimą su „ASHBURN International“

Didžiausia Lietuvoje pašto paslaugas teikianti bendrovė Lietuvos paštas dar dvejiems metams pratęsė bendradarbiavimo sutartį su mokėjimo kortelių autorizavimo sprendimus kuriančia ir diegiančia bendrove „ASHBURN International“. skaityti »

„Face Detection“: papildoma PIN kodo apsauga naudojantis bankomatu

Viena iš dažniausiai pasitaikančių banko klientų finansinių nuostolių priežasčių vis dar yra banali kortelės ar PIN kodo vagystė. skaityti »

Pokalbiai apie įvairialypę kūrybą ir meno (ne)kolekciją

Ar gali būti susiję IT verslas ir menas? „370“ žurnalo atstovai domėjosi „Penkių kontinentų“ įmonių grupės valdybos pirmininko Idrako Dadašovo meno kolekcija. skaityti »

ATSARGIAI: plinta virusas, skelbiantis melagingas žinutes „Penkių kontinentų“ vardu

Gerbiami „Penkių kontinentų“ klientai ir partneriai, įspėjame apie virusą, neteisėtai skelbiantį žinutes „Penkių kontinentų“ vardu. skaityti »

Kaip keičiasi bankinė savitarna Uzbekistane: pagrindinės konferencijos „Banking Fusion 2019“ įžvalgos

Lapkričio pabaigoje Uzbekistane vykusi bankinės savitarnos konferencija parodė, kad šalis pasiruošusi diegti ir naudoti bankines inovacijas. skaityti »