Užsakomųjų IT paslaugų privalumai ir trūkumai

Publikuota: 2019 m. rugsėjo 27 d. penktadienis

Daugelis šiuolaikinių įmonių jau seniai įvertino užsakomųjų paslaugų (angl. outsourcing) teikiamą naudą ir aktyviai ją taiko verslo plėtrai. Perduoti dalį įmonės veiklos procesų trečiajai šaliai – tai tarsi suteikti minėtų paslaugų teikėjui pasitikėjimo kreditą. Dažniausiai į trečiųjų šalių rankas yra perduodamos apskaitos, reklamos, logistikos ar IT infrastuktūros valdymo paslaugos.

Pasitaiko atvejų, kai užsakovai skirtingai supranta, kas yra užsakomosios paslaugos ir kuo jos skiriasi nuo įprastinės techninės pagalbos, nes abiem atvejais įmonė perduoda tam tikrus verslo procesus trečiajai šaliai. „Penkių kontinentų komunikacijų centro“, valdančio užsakomųjų IT paslaugų kompleksą verslui iš vienų rankų „ProfIT“, Techninės priežiūros departamento vadovas Andrius Kiaunė pastebi, kad techninė pagalba paprastai būna vienkartinė arba periodinė (kilo problema – klientas paprašė pagalbos), o užsakomosios paslaugos  – tai nuolatinis bendradarbiavimas tam tikru laikotarpiu (paprastai ne trumpiau nei vieneri metai).

„Užsakomosios IT paslaugos yra tam tikri specializuoti įmonės IT infrastruktūros priežiūros darbai. Viskas priklauso nuo to, kokios apimties infrastuktūros priežiūra yra perduodama ir kokios apimties paslaugos perkamos, ar perduodama viso IT ūkio, ar tik jo dalies priežiūra, ar perkamos atskiros paslaugos“, – dėsto A. Kiaunė. 

„ProfIT“ Techninės priežiūros departamento vadovas pastebi, kad Lietuvos verslo įmonės dažniausiai linkusios užsisakyti visą siūlomų paslaugų paketą, kuris apima nuolatinį infrastruktūros ar atskirų procesų monitoringą, apsaugą nuo įsilaužimo, duomenų saugojimą, programinės įrangos priežiūrą, konsultacijas ir IT mokymus.

Esminis užsakomųjų IT paslaugų privalumas: finansų optimizacija, nes įmonei tokiu atveju nereikia išlaikyti didelio nuosavo IT personalo skaičiaus. Vieno langelio paslaugų užsakymo principas padeda ženkliai taupyti išlaidas ir nukreipti turimus finansinius ir žmogiškuosius resursus į kitas sritis, kurios reikalauja didesnio dėmesio.

Kitas esminis privalumas – tai, kad paslaugos teikėjas atsako už savo darbuotojų kompetenciją ir įsipareigoja teikti visas būtinas paslaugas. Kilus nesklandumams, jis savo sąskaita padengia paslaugas užsisakiusios įmonės patirtus nuostolius. Nereikia pamiršti ir to, kad IT paslaugas teikianti bendrovė dažniausiai bendradarbiauja su tarptautinėmis informacinių technologijų ir tinklo įrangos įmonėmis, kurios organizuoja specialistų mokymus ir atestacijas, suteikia informaciją apie naujausias technologijas, programų atnaujinimus, kuriuos iš karto galima įdiegti klientams, taip dar labiau optimizuojant pastarųjų darbą.

„ProfIT“ Techninės priežiūros departamento vadovas A. Kiaunė pastebi, kad renkantis būsimą užsakomųjų paslaugų teikėją, reikia įvertinti ir tam tikras šio verslo rizikas. Dažnai nuvertinami pereinamuoju laikotarpiu kylantys nesklandumai, kurie gali vėliau sugadinti santykius. Nuo to, kaip bendradarbiaus abi pusės, kaip sklandžiai vyks darbų perdavimas ar duomenų perkėlimas, gali priklausyti ir tolimesnis glaudus bendradarbiavimas.

„Kita galima grėsmė, kurią turi įsivertinti verslas, yra tinkamas valdymo procesų valdymas. Jei paslaugos teikėjas neturės pakankamai patirties rinkoje, per mažai kvalifikuotų darbuotojų, jis vėluos įgyvendinti prisiimtinus įsipareigojimus, o dėl to bendrovės gali patirti finansinių nuostolių. Tačiau svarbiausia, ką turi įvertinti būsimi užsakovai, tai paslaugos teikėjo pasirengimas valdyti kylančias kibernetinio saugumo krizes“, – akcentuoja A. Kiaunė.

Jei užsakomąsias IT paslaugas teikiančios bendrovės neturi vidinio reagavimo į kibernetines krizes plano, nesugeba tinkamai apsaugoti savo ir savo klientų duomenų serverių, jos gali pridaryti ženklių nuostolių, todėl būtina įvertinti jų pasirengimą kibernetiniams išpuoliams.

Vis dėlto užsakomųjų IT paslaugų suteikiami privalumai dažniausiai nusveria galimas neigiamas puses. Pakanka, kad verslo įmonės turi aiškią raidos viziją ir jos laikosi.

„Siekiant apsisaugoti nuo galimų klaidų, reikia laikytis aiškios verslo strategijos, įvertinti galimas užsakomųjų IT paslaugų išlaidas, atlikti nepriklausomą IT ūkio saugumo auditą ir patikėti paslaugas patyrusioms, rinkoje žinomoms įmonėms, kurios turi visus būtinus sertifikatus šias paslaugas teikti“, – pabrėžia A. Kiaunė.

Šaltinis: ProfIT
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Ateities bankinė savitarna. Naujų „DN Series“ bankomatų apžvalga

Viena iš pirmaujančių bankinės įrangos gamintojų ir jai skirtų programinių sprendimų kūrėjų „Diebold Nixdorf“ prieš metus anonsavo naują bankomatų liniją – „DN Series“. skaityti »

„ATMeye.iQ“ užtikrins Kenijos banko „Equity Bank Kenya Limited“ bankomatų apsaugą

Kenijos bankas „Equity Bank Kenya Limited“ įsigijo 280 UAB „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) sukurto programinio sprendimo „ATMeye.iQ“ licencijų. Ši vaizdo stebėsenos ir apsaugos priemonė diegiama į savitarnos įrenginius, siekiant užtikrinti jų apsaugą, išvengti sukčiavimo grėsmių, taip pat padėti spręsti su klientais kylančius ginčus. Programinis spendimas bankui įdiegtas bendradarbiaujant su vietine partnere – „Technology Associates Kenya“. skaityti »

„ASHBURN International“ atliko mokėjimo sistemų „Uzcard“ ir „Mir“ integraciją

„Penkių kontinentų“ įmonių grupei priklausanti „ASHBURN International“, kurianti ir diegianti lanksčius inovacinius atsiskaitymo sprendimus, integravo Uzbekistano nacionalinę mokėjimo sistemą „Uzcard“ ir rusiškąją „Mir“. Nuo šiol Uzbekistano gyventojai gali atsiskaityti debetinėmis ir kreditinėmis mokėjimo sistemos „Mir“ kortelėmis. skaityti »

Įmonių grupės „Penki kontinentai“ pirmojo ketvirčio pajamos

„Penkių kontinentų“ įmonių grupės pajamos pirmąjį 2020-ųjų ketvirtį sudarė 10,2 mln. Eur. Šie finansiniai rodikliai tolygūs pernai metų to paties laikotarpio rezultatui. skaityti »

„Cash Management.iQ“ ir S&G el. užraktai „A-Series“. Inkasatorių prieigos prie bankinių įrenginių kontrolė

Automatizuoti užduotis ir inkasavimo tarnybos darbuotojų prieigos teisių suteikimą – yra vienas iš svarbiausių veiksnių, efektyvinant finansų įstaigos grynųjų pinigų tvarkymą. skaityti »

„TransLink.iQ“ ir „Ingenico“ kortelių skaitytuvai – Azerbaidžano bankui „Azer Turk Bank“

Valstybinis Azerbaidžano bankas „Azer Turk Bank“ įsigijo „ASHBURN International“ sukurtą el. kortelių skaitytuvų valdymo ir jais atliekamų mokėjimo operacijų paskirstymo sprendimą „TransLink.iQ“. Lietuvos įmonė taip pat pristatė šiam bankui „Ingenico“ el. kortelių skaitytuvus. Tai pirmieji šio gamintojo įrenginiai Azerbaidžane. skaityti »

Praktiniai duomenų apsaugos patarimai dirbantiems per nuotolį

Lietuvoje ir įvairiose pasaulio šalyse paskelbus karantiną dėl koronaviruso (COVID-19) pandemijos, įmonės pradėjo organizuoti nuotolinį savo darbuotojų darbą. Tarp jų – ir pasauliniai technologijų gigantai „Amazon“, „Microsoft“ bei „Facebook“, kurie įpareigojo savo darbuotojus dirbti iš namų tol, kol situacija nepagerės, o koronaviruso plitimas nebus sustabdytas. skaityti »

BS/2 užtikrina efektyvią bankinės įrangos techninę priežiūrą netgi karantino metu

Pasaulyje įsismarkavus koronavirusui COVID-19, 2020 m. kovo 11 d. Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė pandemiją. Dauguma šalių įsivedė karantiną, rekomenduodamos savo piliečiams laikytis socialinės izoliacijos. Buvo uždaryta daugybė mokyklų, vaikų darželių, parduotuvių, viešojo maitinimo įstaigų ir kitų masinių susibūrimo vietų. Daugybė įmonių savo darbuotojus išleido dirbti nuotoliniu būdu. skaityti »

Saviinkasacija. Naujos galimybės „COVID-19“ pandemijos metu

Ateityje vis labiau augs sprendimų, didinančių bankų ir mažmeninės prekybos tinklų savarankiškumą (įskaitant saviinkasacijos įrangą), paklausa. Tokią nuomonę neseniai išsakė „Infoline-analitiki“ vadovas M. Burmistrov. skaityti »

„Penki kontinentai“ prisideda prie socialinės iniciatyvos kovoje su COVID-19

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ reiškia didžiulę padėką visiems socialiai atsakingiems piliečiams, savanoriams ir verslo atstovams, kurie koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu teikia paramą medikams, senjorams ir kitoms socialiai jautrioms grupėms. Įvairių socialinių projektų įgyvendinimui įmonių grupė skyrė 50 tūkst. eurų. skaityti »