Užsakomųjų IT paslaugų privalumai ir trūkumai

Publikuota: 2019 m. rugsėjo 27 d. penktadienis

Daugelis šiuolaikinių įmonių jau seniai įvertino užsakomųjų paslaugų (angl. outsourcing) teikiamą naudą ir aktyviai ją taiko verslo plėtrai. Perduoti dalį įmonės veiklos procesų trečiajai šaliai – tai tarsi suteikti minėtų paslaugų teikėjui pasitikėjimo kreditą. Dažniausiai į trečiųjų šalių rankas yra perduodamos apskaitos, reklamos, logistikos ar IT infrastuktūros valdymo paslaugos.

Pasitaiko atvejų, kai užsakovai skirtingai supranta, kas yra užsakomosios paslaugos ir kuo jos skiriasi nuo įprastinės techninės pagalbos, nes abiem atvejais įmonė perduoda tam tikrus verslo procesus trečiajai šaliai. „Penkių kontinentų komunikacijų centro“, valdančio užsakomųjų IT paslaugų kompleksą verslui iš vienų rankų „ProfIT“, Techninės priežiūros departamento vadovas Andrius Kiaunė pastebi, kad techninė pagalba paprastai būna vienkartinė arba periodinė (kilo problema – klientas paprašė pagalbos), o užsakomosios paslaugos  – tai nuolatinis bendradarbiavimas tam tikru laikotarpiu (paprastai ne trumpiau nei vieneri metai).

„Užsakomosios IT paslaugos yra tam tikri specializuoti įmonės IT infrastruktūros priežiūros darbai. Viskas priklauso nuo to, kokios apimties infrastuktūros priežiūra yra perduodama ir kokios apimties paslaugos perkamos, ar perduodama viso IT ūkio, ar tik jo dalies priežiūra, ar perkamos atskiros paslaugos“, – dėsto A. Kiaunė. 

„ProfIT“ Techninės priežiūros departamento vadovas pastebi, kad Lietuvos verslo įmonės dažniausiai linkusios užsisakyti visą siūlomų paslaugų paketą, kuris apima nuolatinį infrastruktūros ar atskirų procesų monitoringą, apsaugą nuo įsilaužimo, duomenų saugojimą, programinės įrangos priežiūrą, konsultacijas ir IT mokymus.

Esminis užsakomųjų IT paslaugų privalumas: finansų optimizacija, nes įmonei tokiu atveju nereikia išlaikyti didelio nuosavo IT personalo skaičiaus. Vieno langelio paslaugų užsakymo principas padeda ženkliai taupyti išlaidas ir nukreipti turimus finansinius ir žmogiškuosius resursus į kitas sritis, kurios reikalauja didesnio dėmesio.

Kitas esminis privalumas – tai, kad paslaugos teikėjas atsako už savo darbuotojų kompetenciją ir įsipareigoja teikti visas būtinas paslaugas. Kilus nesklandumams, jis savo sąskaita padengia paslaugas užsisakiusios įmonės patirtus nuostolius. Nereikia pamiršti ir to, kad IT paslaugas teikianti bendrovė dažniausiai bendradarbiauja su tarptautinėmis informacinių technologijų ir tinklo įrangos įmonėmis, kurios organizuoja specialistų mokymus ir atestacijas, suteikia informaciją apie naujausias technologijas, programų atnaujinimus, kuriuos iš karto galima įdiegti klientams, taip dar labiau optimizuojant pastarųjų darbą.

„ProfIT“ Techninės priežiūros departamento vadovas A. Kiaunė pastebi, kad renkantis būsimą užsakomųjų paslaugų teikėją, reikia įvertinti ir tam tikras šio verslo rizikas. Dažnai nuvertinami pereinamuoju laikotarpiu kylantys nesklandumai, kurie gali vėliau sugadinti santykius. Nuo to, kaip bendradarbiaus abi pusės, kaip sklandžiai vyks darbų perdavimas ar duomenų perkėlimas, gali priklausyti ir tolimesnis glaudus bendradarbiavimas.

„Kita galima grėsmė, kurią turi įsivertinti verslas, yra tinkamas valdymo procesų valdymas. Jei paslaugos teikėjas neturės pakankamai patirties rinkoje, per mažai kvalifikuotų darbuotojų, jis vėluos įgyvendinti prisiimtinus įsipareigojimus, o dėl to bendrovės gali patirti finansinių nuostolių. Tačiau svarbiausia, ką turi įvertinti būsimi užsakovai, tai paslaugos teikėjo pasirengimas valdyti kylančias kibernetinio saugumo krizes“, – akcentuoja A. Kiaunė.

Jei užsakomąsias IT paslaugas teikiančios bendrovės neturi vidinio reagavimo į kibernetines krizes plano, nesugeba tinkamai apsaugoti savo ir savo klientų duomenų serverių, jos gali pridaryti ženklių nuostolių, todėl būtina įvertinti jų pasirengimą kibernetiniams išpuoliams.

Vis dėlto užsakomųjų IT paslaugų suteikiami privalumai dažniausiai nusveria galimas neigiamas puses. Pakanka, kad verslo įmonės turi aiškią raidos viziją ir jos laikosi.

„Siekiant apsisaugoti nuo galimų klaidų, reikia laikytis aiškios verslo strategijos, įvertinti galimas užsakomųjų IT paslaugų išlaidas, atlikti nepriklausomą IT ūkio saugumo auditą ir patikėti paslaugas patyrusioms, rinkoje žinomoms įmonėms, kurios turi visus būtinus sertifikatus šias paslaugas teikti“, – pabrėžia A. Kiaunė.

Šaltinis: ProfIT
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

susiję straipsniai

„Penki kontinentai“ prisideda prie socialinės iniciatyvos kovoje su COVID-19

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ reiškia didžiulę padėką visiems socialiai atsakingiems piliečiams, savanoriams ir verslo atstovams, kurie koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu teikia paramą medikams, senjorams ir kitoms socialiai jautrioms grupėms. Įvairių socialinių projektų įgyvendinimui įmonių grupė skyrė 50 tūkst. eurų. skaityti »

„Penki“ siūlo savo žiūrovams 16-ika nemokamų TV kanalų

Kad Vilniaus gyventojų laisvalaikis karantino laikotarpiu būtų turiningesnis, šviesolaidinio interneto bei išmaniosios TV tinklas „Penki“ išplėtė nemokamų TV kanalų pasirinkimą. skaityti »

Darbuotojai dirba iš namų? Būtina iš naujo peržiūrėti įmonės informacijos saugumo politiką

Lietuvos Vyriausybei paskelbus šalyje karantiną dėl koronaviruso pandemijos, Lietuvos įmonių vadovai raginami sudaryti sąlygas darbuotojams dirbti nuotoliniu būdu. Ar verslas, siūlydamas savo darbuotojams nuotolinio darbo galimybes yra tinkamai pasiruošęs ne tik iš techninės pusės, bet ir gali užtikrinti apsaugą nuo kibernetinių įsilaužimų? skaityti »

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ dalį savo veiklos vykdys nuotoliniu būdu

Įmonių grupė „Penki kontinentai“, reaguodama į koronaviruso (COVID-19) plitimą ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą visoje Lietuvoje skelbti privalomą karantiną, taip pat į kitų šalių, kuriose veikia grupės atstovybės, Vyriausybių rekomendacijas, dalį savo veiklos vykdys nuotoliniu būdu. skaityti »

BS/2 – sertifikuota „Datalogic“ techninės priežiūros paslaugų partnerė Azerbaidžane

Technologinius sprendimus bankams ir prekybininkams siūlanti bendrovė „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2), priklausanti „Penkių kontinentų“ įmonių grupei, tapo pasaulinės prekybos įrangos gamintojos „Datalogic“ sertifikuota techninės priežiūros paslaugų partnere Azerbaidžane. skaityti »

„TransLink.iQ“ – naujas T. Dadaševo tyrimo objektas

Tachmasibas Dadaševas rengia naują knygą. Šį kartą dėmesio centre – atsiskaitymai be grynųjų pinigų, el. kortelių skaitytuvai ir jų tinklams stebėti bei valdyti skirtas programinis sprendimas „TransLink.iQ“. skaityti »

Baltijos šalių konferencijoje – diskusijos apie debesijos paslaugų įtaką verslui

Užsakomąsias ITT paslaugas „ProfIT“ teikiančios UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ atstovai lankėsi tarptautinėje Baltijos šalių konferencijoje „Verslo transformacija – darbas debesyse“. skaityti »

Kovas – Klientų mėnuo!

Kovo 19-oji paskelbta Tarptautine kliento diena. Šiemet ji minima 10-ąjį kartą. Ar žinote, kad šios šventės iniciatoriai – Lietuvos verslininkai? Būtent iš Lietuvos šventė paplito po visą pasaulį. Jos tikslas – parodyti dar didesnį dėmesį klientams, padėkoti jiems. skaityti »

„EuroShop 2020“: kaip keičiasi prekybos įrangos pasaulis

Vokietijoje, Diuseldorfe, š. m. vasario 16–20 dienomis vyko didžiausia pasaulyje mažmeninės prekybos įrangos atstovams ir partneriams skirta paroda „EuroShop 2020“. skaityti »

Latvijos mikrofinansų organizacija LAKS išduoda paskolas bankomatuose pagal pirštų atspaudus

Mikrofinansų organizacijos lanksčiai žiūri į paskolų teikimą mažmeninės prekybos klientams ir tuo yra pranašesnės už didelius bankus. Jos neretai siūlo supaprastintą paskolų įforminimo procedūrą ir yra pasirengusios dirbti su didesnės rizikos segmento klientais. skaityti »