Visa matanti akis. Kodėl bankomatų vaizdo stebėjimo sistemos reikalingos ne tik saugumo tikslais

Publikuota: 2018 m. liepos 19 d. ketvirtadienis

Savitarnos įrenginių ir kitos bankinės įrangos saugumas – pati jautriausia finansinių ir kitų su šia sritimi susijusių organizacijų sritis. Programinės įrangos, kuri saugo bankinę įrangą, veiklą reglamentuoja daugybė dokumentų, taip pat ir šalies įstatymai, nacionalinio finansinio reguliatoriaus nustatyti reikalavimai ir įvairūs tarptautiniai apsaugos standartai.

Tačiau vaizdo apsaugos sprendimai, saugantys savitarnos įrenginius nuo atakų ir piktavalių sukčiavimo, turi rūpėti anaiptol ne tik apsaugos tarnybos darbuotojams. Viena iš tokių pat svarbių vaizdo stebėjimo sistemos funkcijų – padėti spręsti su klientais kylančius ginčus ir didinti klientų lojalumą.

Viskas aišku kaip ant delno

Banko darbuotojai, naudodamiesi patikimomis rinkoje pripažintomis bankomatų vaizdo stebėsenos priemonėmis, gali padėti klientams, pamiršusiems iš bankomatų pasiimti kortelę ar grynuosius pinigus.

Peržvelgęs vaizdo kamerų įrašus, sistemos operatorius prireikus gali atkurti visą įvykusią situaciją, nes vaizdo kameros įrašo ne tik aplinkos vaizdą, bet ir bankomate atliekamas operacijas, kortelių skaitytuvo, grynuosius pinigus išduodančio įrenginio ir net bankomato vidinio seifo atliekamus veiksmus.

Vaizdo kamerų nuotraukos ir vaizdo įrašai susiejami su konkrečiais įrenginio vartotojo veiksmais arba su atlikta finansine operacija. Taip sutrumpėja banko darbuotojų reagavimo į netipines situacijas laikas, bankas gali padėti klientui būtent tą akimirką, kai jam prireikia pagalbos.

Daugiau jokių nesusipratimų ir ginčų

Bankams ir nepriklausomų tarnybų operatoriams dažnai tenka susidurti su situacijomis, kai klientai skundžiasi dėl netinkamos bankomatų veiklos ar neišduotų grynųjų pinigų. Neretai tokios pretenzijos būna nepagrįstos. Tai anaiptol nereiškia, kad visais atvejais klientai meluoja, siekdami pasipelnyti iš bankų. Kartais klientai per neapdairumą suklysta į bankomatą įrašydami norimą išsiimti grynųjų sumą arba išsitraukia ne visus išduotus grynuosius. O tuomet puola skųstis.

Išsiaiškinti ir išspręsti tokius skundus finansinėms organizacijoms ne ką lengviau, nei užkirsti kelią pasitaikantiems sukčiavimams.

Laimei, vaizdo stebėsenos sistemos padeda operatyviai susirasti vaizdo įrašus, kurie išaiškintų tiesą, ir pademonstruoti juos besiskundžiančiam klientui, policijos darbuotojams ar kitų susijusių įstaigų atstovams.

Taigi įdiegus tokias apsaugos priemones sąvoka „ginčytina situacija“ tampa nebeaktuali. Banko darbuotojams belieka su klientais tvarkyti tik malonius reikalus.

Klientus atpažįstanti savitarnos įranga

Tobulėjant biometrijos technologijoms, jos pradedamos diegti ir į vaizdo apsaugos stebėsenos sistemas, kur vis dažniau naudojamos klientų identifikacijai.

Sistema, atpažįstanti klientą iš veido, gerokai supaprastina naudojimąsi bankine įranga ir taupo klientų laiką.  Be to, nuasmeninti biometrijos duomenys (pvz., lytis, amžius) gali būti panaudoti tiksliniams reklamos pasiūlymams.

Analizuojant klientų įpročius, jų naudojimosi įranga patirtį, galima ne tik teikti jiems aktualius pasiūlymus, bet ir supaprastinti bei pagreitinti pačių bankinių operacijų atlikimą, pvz., atpažinęs klientą bankomatas gali iš karto rodyti jam kalbą, valiutą, kurią jis iki tol pasirinkdavo. Eilės prie bankomatų, mokėjimo terminalų ir kitokių savitarnos įrenginių sumažėja, o klientų patirtis gerėja.

Pasaulyje populiarėja „ATMeye.iQ“

Lietuvos bendrovės BS/2 sukurta sistema „ATMeye.iQ“ yra viena iš populiariausių specializuotų vaizdo apsaugos stebėsenos sistemų, skirtų savitarnos įrenginiams saugoti. Ji sėkmingai naudojama 80-yje pasaulio šalių.

Per pastaruosius metus sistemos taikymo sritis gerokai išsiplėtė: „ATMeye.iQ“ nebėra vien tik vaizdo stebėsenos sistema, ji dar padeda optimizuoti bankų ir nepriklausomų vaizdo stebėsenos paslaugų teikėjų darbo procesus, sparčiau apdoroti klientų užklausas.

Integravus šią sistemą su „Vision Labs“ platforma „LUNA“ , ji gali būti panaudota rinkti biometrijos duomenims ir patvirtinti savitarnos įranga besinaudojančių techninės priežiūros darbuotojų, inkasatorių ar banko klientų tapatybei. 

Jei patiko šis straipsnis, siūlome prenumeruoti mūsų naujienlaiškį, kad reguliariai gautumėte naujausią informaciją ir išskirtinių BS/2 pasiūlymų.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

„Penki kontinentai“ prisideda prie socialinės iniciatyvos kovoje su COVID-19

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ reiškia didžiulę padėką visiems socialiai atsakingiems piliečiams, savanoriams ir verslo atstovams, kurie koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu teikia paramą medikams, senjorams ir kitoms socialiai jautrioms grupėms. Įvairių socialinių projektų įgyvendinimui įmonių grupė skyrė 50 tūkst. eurų. skaityti »

„Penki“ siūlo savo žiūrovams 16-ika nemokamų TV kanalų

Kad Vilniaus gyventojų laisvalaikis karantino laikotarpiu būtų turiningesnis, šviesolaidinio interneto bei išmaniosios TV tinklas „Penki“ išplėtė nemokamų TV kanalų pasirinkimą. skaityti »

Darbuotojai dirba iš namų? Būtina iš naujo peržiūrėti įmonės informacijos saugumo politiką

Lietuvos Vyriausybei paskelbus šalyje karantiną dėl koronaviruso pandemijos, Lietuvos įmonių vadovai raginami sudaryti sąlygas darbuotojams dirbti nuotoliniu būdu. Ar verslas, siūlydamas savo darbuotojams nuotolinio darbo galimybes yra tinkamai pasiruošęs ne tik iš techninės pusės, bet ir gali užtikrinti apsaugą nuo kibernetinių įsilaužimų? skaityti »

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ dalį savo veiklos vykdys nuotoliniu būdu

Įmonių grupė „Penki kontinentai“, reaguodama į koronaviruso (COVID-19) plitimą ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą visoje Lietuvoje skelbti privalomą karantiną, taip pat į kitų šalių, kuriose veikia grupės atstovybės, Vyriausybių rekomendacijas, dalį savo veiklos vykdys nuotoliniu būdu. skaityti »

BS/2 – sertifikuota „Datalogic“ techninės priežiūros paslaugų partnerė Azerbaidžane

Technologinius sprendimus bankams ir prekybininkams siūlanti bendrovė „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2), priklausanti „Penkių kontinentų“ įmonių grupei, tapo pasaulinės prekybos įrangos gamintojos „Datalogic“ sertifikuota techninės priežiūros paslaugų partnere Azerbaidžane. skaityti »

„TransLink.iQ“ – naujas T. Dadaševo tyrimo objektas

Tachmasibas Dadaševas rengia naują knygą. Šį kartą dėmesio centre – atsiskaitymai be grynųjų pinigų, el. kortelių skaitytuvai ir jų tinklams stebėti bei valdyti skirtas programinis sprendimas „TransLink.iQ“. skaityti »

Baltijos šalių konferencijoje – diskusijos apie debesijos paslaugų įtaką verslui

Užsakomąsias ITT paslaugas „ProfIT“ teikiančios UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ atstovai lankėsi tarptautinėje Baltijos šalių konferencijoje „Verslo transformacija – darbas debesyse“. skaityti »

Kovas – Klientų mėnuo!

Kovo 19-oji paskelbta Tarptautine kliento diena. Šiemet ji minima 10-ąjį kartą. Ar žinote, kad šios šventės iniciatoriai – Lietuvos verslininkai? Būtent iš Lietuvos šventė paplito po visą pasaulį. Jos tikslas – parodyti dar didesnį dėmesį klientams, padėkoti jiems. skaityti »

„EuroShop 2020“: kaip keičiasi prekybos įrangos pasaulis

Vokietijoje, Diuseldorfe, š. m. vasario 16–20 dienomis vyko didžiausia pasaulyje mažmeninės prekybos įrangos atstovams ir partneriams skirta paroda „EuroShop 2020“. skaityti »

Latvijos mikrofinansų organizacija LAKS išduoda paskolas bankomatuose pagal pirštų atspaudus

Mikrofinansų organizacijos lanksčiai žiūri į paskolų teikimą mažmeninės prekybos klientams ir tuo yra pranašesnės už didelius bankus. Jos neretai siūlo supaprastintą paskolų įforminimo procedūrą ir yra pasirengusios dirbti su didesnės rizikos segmento klientais. skaityti »