Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?

Publikuota: 2017 m. spalio 3 d. antradienis

Spalio 6 d. Socialinių mokslų kolegijoje Vilniuje pirmą kartą rengiamas naujo formato renginys augančiam verslui – „InnoBoost“.

Atliktas tyrimas parodė, kad smulkus verslas nežino apie inovacijas

Valdymo inovacijų agentūra šiais metai atliko smulkių įmonių apklausą didžiuosiuose Lietuvos miestuose. 160 smulkių įmonių apklausa parodė, kad 35,6 proc. smulkaus verslo įmonių nėra girdėję apie konkrečias inovacijų priemones, tinkančius jų verslui. Dar 14 proc. tuo visai nesidomi. 53 proc. mano, kad inovacijų kūrimas arba neaktualus jų verslui arba jie šiuo metu nežino, kaip ir kokias inovacijas galėtų sukurti. 73 proc. apklaustųjų nėra girdėję apie Lietuvos inovacijų kūrimo programą „Sumani Specializacija“ #Sumani2020.

Agentūros vadovė Ieva Adomaitytė-Subačienė teigia: „InnoBoost“ sumanėm kai pas mus atėjo privataus vaikų žaidimų kambario savininkė ir paklausė, kaip man išgyventi, jeigu mūsų rajone atsidarė trečias žaidimų kambarys ir visi vienodi. Tada pagalvojom: taškas, reikia kažką daryti. Reikia grąžinti inovacijas į realybę“.

Kodėl inovacijos tokios svarbios smulkiajam verslui?

Inovacijos yra nuolat siejamos su lazeriais, robotika, kosmoso technologijomis. Tačiau smulkus verslas, kuris siuva, kepa ir taiso batus ir verda kavą sudaro 92 proc. ekonomikos. Neinovuodamos įmonės įsisuka į užburtą ratą: neturėdamos lėšų investuoti į naujoves ir idėjas, neuždirba papildomų pajamų, neturėdamos pajamų, negali investuoti. Svarbu suprasti, kad inovacijos gali būti visokios: nuo vadybos iki marketingo, ar logistikos.

Galima inovuoti kuriant kitokią reklamą. Kurti istorijas ir emocinį ryšį su klientu: kaip gimė tokia verslo idėja, ilgai buvo kurti unikalūs receptai, o produktai yra perkami iš smulkiųjų ūkininkų, kuriems dažnai šis verslas yra vienintelis pragyvenimo šaltinis. Tai vadinama „storytelling“ marketingu. Prekių ženklų reputacijos ir komunikacijos specialistas bei vienas iš Verslo dirbtuvių moderatorių Tomas Kirša, teigia, kad bet koks smulkus verslas turėtų didžiuotis savo verslu ir apie tai pasakoti.

„Man nuoširdžiai gaila, kad Lietuvoje vis dar tik didžiųjų įmonių atstovai didžiuojasi kuriamais verslais ir jų pasiekimais, kai daugeliui vartotojų vienas iš esminių pasirinkimą lemiančių faktorių – visgi emocinis, o ne vien paremtas skaičiais. Juk pirkėjai mieliau piniginę atvėrę ūkininkui, ar amatininkui, pasakojančiam apie save, kaip jis užaugino, ar sukūrė siūlomą prekę. Sakysite jis turi gamtos dovaną – iškalbą? O gal jis tiesiog nebesistengia lygintis į brangiai kainuojančias kitų prekių ženklų komunikacijos strategijas ir ieško jam priimtinų sprendimų“. T. Kiršos teigimu „storytelling“ tipo marketingo sėkmės raktas – tinkamai parinktas komunikacijos stilius ir jokių „aukštų materijų“ tipo minčių.

MITA pataria nuo ko pradėti

Iš esmės inovacijos nėra nieko stebuklingo, tai tik būdas daryti tuos pačius dalykus kitaip. Atrodytų to reikia bet kokiam verslui norint išlikti konkurencingu. Jos gimsta ne tik slėniuose ir verslo inkubatoriuose, bet ir mažame versle. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius Kęstutis Šetkus pastebi, kad „paaiškinti smulkiajam ir vidutiniam verslui, kas tai yra inovacijas, galima labai paprastai. Inovacijos – tai iš esmės produktų ar paslaugų patobulinimai, naujovių taikymas, todėl inovacijas gali tiek kurti, tiek diegti savo veikloje kiekviena įmonė. Pradėti galima nuo Inovacinių čekių priemonės – tai pirmas žingsnis, norintiems užmegzti pirminį kontaktą su mokslu, atlikti tyrimus, kurti kažką naujo pagrindžiant naujausiomis mokslo žiniomis.“

MITA prisijungia prie „InnoBoost“ iniciatyvos ir kviečia kuriančius ar tik planuojančius kurti verslą jau spalio 6 d. praleisti Verslo dirbtuvėse „InnoBoost’17“.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

SMK organizuoja jaunimo kūrybos festivalį „Galiu kurti prie jūros“

Liepos 11–13 dienomis Klaipėdoje pirmą kartą organizuojamas jaunimo kūrybiškumą skatinantis trijų dienų festivalis „Galiu kurti prie jūros“. Festivalis yra nemokamas, skirtas 14-25 metų jaunimui, ieškančiam prasmingos ir kūrybiškos veiklos. skaityti »

Kartu mes galime daugiau – padėkime keturkojams draugams

„Jei gerus darbus darysime tyliai, neperduosime „gerumo estafetės“ – juk gėris užkrečiamas!“, – tokią mintį puoselėdama socialiai atsakinga šviesolaidinio tinklo „Skynet“ komanda rengia gerumo akciją, kurios tikslas – prisidėti prie likimo nuskriaustų keturkojų. skaityti »

Vilniuje – Lietuvos kabelinės televizijos asociacijos konferencija

Š. m. birželio 7–8 dienomis Vilniuje, viešbutyje „Crowne Plaza“, Lietuvos kabelinės televizijos asociacija (LKTA) rengia XXI-ąją metinę tarptautinę konferenciją „Elektroninių ryšių tinklais teikiamų paslaugų konvergencija ir reguliavimas“. skaityti »

Verslas ir valstybės institucijos aptars nelegalaus televizijos programų platinimo problemą

Elektroninių ryšių, audiovizualinės žiniasklaidos ir informacinės visuomenės paslaugos technologiškai vis labiau susisieja, todėl ir valstybės reguliuojančioms institucijoms ir verslui būtinas kompleksinis požiūris ir koordinuoti veiksmai. skaityti »

Kaune vyksta XIII-asis Lietuvos–Baltarusijos ekonomikos forumas

2017 m. gegužės 30–31 d. Kaune, Kauno technologijos universiteto Santakos slėnyje, vyksta XIII-asis Lietuvos - Baltarusijos ekonomikos forumas, kurį surengė Lietuvos pramonininkų konfederacija kartu su Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija. skaityti »

Garsūs terminologai diskutuos ir tyrėjams, ir visuomenei aktualiais klausimais

Lietuvių kalbos institute organizuojama tarptautinė terminologijos tyrėjų konferencija. skaityti »

Kaip Lietuva prisistatys pasaulinėje parodoje „EXPO 2017“

Vilniaus rotušėje bus pristatytas pasaulinės parodos „EXPO 2017“, kuri po dviejų savaičių prasidės Kazachstano sostinėje Astanoje, Lietuvos paviljonas ir jame vyksiantys renginiai. skaityti »

Rengiamas XIII-asis Lietuvos–Baltarusijos ekonomikos forumas

Gegužės 30–31 d. Kaune, Kauno technologijos universiteto Santakos slėnyje, vyks XIII-asis Lietuvos - Baltarusijos ekonomikos forumas, kurį organizuoja Lietuvos pramonininkų konfederacija kartu su Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija. skaityti »

Paskelbti konkurso „Metų paslauga 2017” laimėtojai

„Metų paslaugos” konkurse sulaukta net pusė šimto Lietuvos ir užsienio įmonių paraiškų, o geriausiu komisija pripažino Estijoje įsikūrusios įmonės „SK ID Solutions” paslaugą. skaityti »

Jaunimą kurti ateitį kviečia motyvacinis forumas „Kūrėjų karta“

Vilniuje pirmą kartą organizuojamas motyvacinis forumas jaunimui „Tavo ateities vizija“. skaityti »

Las Vegase pristatomos technologijų naujovės ateities verslui

Las Vegase vykstanti IT milžinės „Dell Technologies“ konferencija „Dell EMC World“ kasmet skiria išskirtinį dėmesį verslui ir bendrovių pasirengimui skaitmeniniam amžiui. skaityti »