Kompiuteriniai žaidimai gali tapti pragyvenimo šaltiniu

Daugiau nei 10 000 Kinijos ir Vietnamo gyventojų dirba... kompiuterinių žaidimų žaidėjais. Jie žaidžia virtualius žaidimus, renka juose taškus, „auksą“ ar kitus vertingus prizus ir vėliau juos parduoda žaidėjams iš Vakarų, kurie neturi laiko šiai veiklai.

Pasaulio banko duomenimis, virtualių žaidimų prekės rinkoje sudaro net 3 milijardus JAV dolerių. 75 proc. šios sumos sudaro vadinamųjų „auksinių fermerių“ pajamos, gautos už žaidimuose surinktas ir vėliau parduotas „vertybes“. Manoma, kad tokių paslaugų teikimas gali paskatinti vargingiau gyvenančių Rytų šalių gyventojų padėtį.

Tokių populiarių internetinių žaidimų, kaip „Lineage“ ar „World of Warcraft“, esmė yra surinkti kuo daugiau priedų arba kitų įrankių, kurie suteikia sukurtiems žaidimų herojams daugiau sugebėjimų. Kartais tokius priedus sukuria patys žaidimo žaidėjai ir parduoda juos kitiems.

Vakariečiai, neturintys daug laiko rinkti taškams ar kitiems prizams ir taip sustiprinti savo žaidimų herojus, perka juos iš Azijos žaidėjų arba net samdosi juos specialiai tam, kad šie žaistų už juos. Kinijoje net yra tokių paslaugų siūlančių bendrovių. Manoma, kad per metus jos gauna vidutiniškai 1 milijoną dolerių pelno.

Tyrimai atskleidė, kad ketvirtadalis visų žaidėjų leidžia pinigus pirkdami papildymus virtualiems žaidimams. Vieni išleidžia nedideles sumas, kiti – tūkstančius dolerių. Visi šie pinigai atitenka ne tokių išsivysčiusių šalių gyventojams. Pasaulio banko teigimu, virtualios ekonomikos augimas gali stipriai prisidėti prie silpnesnių šalių ekonomikos sustiprėjimo.