Elektromobiliai Lietuvoje: kas trukdo ekologiško transporto plėtrai?

Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP) kviečia į konferenciją apie elektromobilių perspektyvas Baltijos šalyse. Konferencijoje „Ekologiško transporto infrastruktūros plėtra Baltijos šalyse” taip pat bus galima susipažinti ir su elektromobiliu, kurį perdarė lietuvių bendrovė.

„Brangstant degalams ir vis garsiau kalbant apie ekologijos problemą, visame pasaulyje netyla diskusijos apie elektromobilių naudą ir galimybes.  Aplinkai draugiški automobiliai sėkmingai skverbias į įvairių šalių rinkas. Reikia pripažinti, kad rinktis šią ekologišką transporto priemonę padeda ir įvairūs skatinimo mechanizmai, deja, Lietuvoje to pasigendama. Renginio tikslas – pristatyti Baltijos miestuose vykdomus ekologiško transporto projektus bei aptarti eko–transporto plėtros galimybes Baltijos šalyse. Pranešimus skaitys Latvijos ir Lietuvos ministerijų atstovai. Be valdžios institucijų seminare taip pat dalyvauja įmonių „Eltus“ bei „Nissan“ Latvijos skyriaus vadovai“ , – sakė Roma Stubrienė, KMTP direktorė.

Šiuo metu Lietuvoje yra vos kelios dešimtys grynų elektromobilių. Plačiau vartojami hibridiniai (iš dalies elektra varomi automobiliai). Kuriant aplinkai draugiškus automobilius prisideda ir lietuviai – aukštųjų technologijų bendrovė „Elinta“ „Toyota Aygo“ pagrindu sukūrė elektromobilį. Šia modernia transporto priemone į konferenciją atriedės Klaipėdos m. meras Vytautas Grubliauskas ir Klaipėdos m. savivaldybės Strateginės plėtros komiteto pirmininkas Artūras Razbadauskas, įdėjęs daug pastangų, kad Klaipėdos miestas įsilietų į „Baltijos sveikų miestų“ asociaciją. Naujai išrinktas meras neseniai užsiminė, kad uostamiestyje būtų galima ieškoti būdų, kaip paskatinti tokių automobilių vairuotojus. Pavyzdžiui, vienas jų – tokiems automobiliams taikyti lengvatas už automobilių stovėjimą Klaipėdos senamiestyje.

„Elektromobiliai – ateities automobiliai, kurie darosi prieinami kiekvienam. Užsienyje, miestų gatvėse galima išvysti vis daugiau ekologiškų automobilių. Daugiau jų randasi ir Lietuvoje, žinoma, norėtųsi, kad tempai būtų spartesni. Lietuva – nedidelė šalis, lygumų kraštas, todėl čia elektromobiliai turi dideles perspektyvas. Galime didžiuotis, kad ir lietuviai aukštųjų technologijų kūrėjai žengia tvirtus žingsnius kuriant elektromobilius  – su perdarytu ekologišku automobiliu galės susipažinti visi, atvykę į konferenciją“ , – pasakojo Vaidotas Lašas, Lietuvos elektromobilių asociacijos prezidentas.

Automobilių išmetamų teršalų dalis sudaro 60–70 proc. bendrojo visų teršalų kiekio, didžiuosiuose miestuose ši dalis gali siekti net 90 proc. Didžiausią dalį, apie 98 proc., išmestų į aplinką transporto taršalų kiekio sudaro autotransporto priemonių išmetami teršalai ir tik 2 proc. – kitų transporto priemonių – traukinių, lėktuvų, laivų – teršalai. Pagal dabartinį elektros gamybos būdą Lietuvoje, elektromobilis išmeta 2,6 karto mažiau CO2, o naudojant atsinaujinančius šaltinius, visiškai neteršia aplinkos.

Konferencija „Ekologiško transporto infrastruktūros plėtra Baltijos šalyse” vyks Klaipėdos mokslo ir technologijų parke (H. Manto g. 64, Klaipėda) , balandžio 28 dieną (ketvirtadienį). Konferencijos pradžia – 10 val.  Lietuvių perdarytas elektromobilis į konferenciją atriedės 13 val.