Kinijoje klesti elektroninė prekyba

Ne paslaptis, jog Kinijoje galima įsigyti daugybės gerai žinomų prekių kopijų ir šiaip keisčiausių daiktų. Elektroninės parduotuvės, tokios kaip Alibaba.com ar Dealextreme.com, gali pasiūlyti visko – nuo elektronikos naujovių iki drabužių, maisto papildų ar net indų. Galima sakyti, jog elektroninė prekyba šioje šalyje dabar išgyvena aukso amžių, nes žmonės vis dažniau perka internetu.

Rinkos tyrimų duomenimis, per 2010 metus Kinijos elektroninė prekyba išaugo 87 proc. 420 mln. interneto naudotojų kasdien tinkle praleidžia beveik milijardą valandų, o pernai daugiau nei 185 mln. asmenų įsigijo bent vieną prekę elektroniniu būdu.

„Aš turiu mažą virtualią drabužių ir aksesuarų parduotuvę. Iš didžiųjų elektroninių parduotuvių perku po 10–20 vienos rūšies rūbų, o tada savo interneto svetainėje pardavinėju po vieną. Visas prekes laikau savo bendrabučio kambaryje, o užsisakantiems siunčiu paštu. Tai papildomas būdas užsidirbti, be to, nereikia investuoti daug laiko ir pastangų“, – pasakojo studentė Zhang Qialoi iš Kinijos.

Tuo metu Lietuvoje elektroninė prekyba kol kas tik žengia pirmuosius žingsnius ir bando įsitvirtinti – nepatrauklaus dizaino, nepatogios interneto parduotuvės tik skinasi kelią pas naudotojų link.