Elektroninė prekyba Lietuvoje vis dar niša nuosavam verslui

Remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis, elektroninė prekyba nuo 2006–ųjų iki 2011 metų padidėjo keturis kartus. Tai rodo ne tik perkančiosios galios didėjimą internete, bet ir elektroninių parduotuvių skaičiaus augimą.

Nors tyrimų bendrovės RAIT 2011 m. atlikta apklausa rodo, kad daugelis (82 proc.) Lietuvos gyventojų neketina pradėti savo verslo, nes jų manymu, tai padaryti mūsų šalyje yra sunku, kai kuriems interneto parduotuvių kūrimas tampa viena iš galimybių pradėti savo verslą sudėtingoje rinkoje.

Klasikiniais drabužiais internete prekiaujančios elektroninės parduotuvės bendrasavininkė Sigita Listopadskienė teigia, kad imtis nuosavo verslo paskatino noras būti nepriklausomai ir galimybė realizuoti sukauptas žinias. Elektroninė parduotuvė Stilingai.lt šiandien skaičiuoja ne tik vienerių metų veiklos sukaktį, bet ir gerokai išaugusius pardavimus.

„Praėjus lygiai metams nuo nuosavo verslo įkūrimo, veiklos ekonominiai rezultatai iš tiesų yra geresni nei tikėtasi, tačiau jie nuolat investuojami į įmonės plėtrą. Nors mėnesinė apyvarta nėra labai didelė, tačiau kiekvieną mėnesį sparčiai didėja“, – teigia S. Listopadskienė.

Elektroninės prekybos suaktyvėjimą mūsų šalyje patvirtina ir siuntas iš užsienio bei Lietuvos interneto parduotuvių gyventojams pristatančios kompanijos „DPD Lietuva“ generalinė direktorė Indrė Puišė. Jos teigimu, pastaraisiais metais, siuntų gabenimas elektroninės prekybos srityje, tiek Lietuvoje, tiek kaimyninėse Baltijos šalyse išaugo 45–47 proc.

„Gyventojai internete perka viską. Nors vis dar dažniausiai tenka gabenti buitinę techniką, pastaruoju metu itin padaugėjo drabužių siuntų, iš Lietuvos elektroninių parduotuvių. Tiesa, jų tiek anksčiau nebuvo. Todėl akivaizdu, kad užsienio drabužių elektroniniam verslui auga konkurencinga Lietuvos rinka“, – teigia „DPD Lietuva“ generalinė direktorė Indrė Puišė.