75 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi kompiuteriais ir 73 proc. – internetu

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvos gyventojų, naudojančių kompiuterius ir internetą, dalis per metus paaugo po 5 procentinius punktus ir šiuo metu Lietuvoje 75,2 proc. gyventojų naudojasi kompiuteriu bei 73,3 proc. internetu.

„Informacines technologijas naudojančių Lietuvos gyventojų skaičiaus augimą pastaraisiais metais įtakoja tai, kad vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių ima naudotis kompiuteriu, internetu ir galimybe prisijungti prie interneto naudojant mobiliuosius įrenginius“, – teigia IVPK direktoriaus pavaduotoja Ieva Žilionienė.

Tyrimo duomenimis, per metus 50–59 metų amžiaus grupėje kompiuterius naudojančių asmenų skaičius išaugo 8 procentiniais punktais ir pasiekė 62,3 proc., 60–74 metų amžiaus grupėje šis rodiklis išaugo 14 procentinių punktų ir pasiekė 39,4 proc. Ženkliai padidėjo ir internetą naudojančių asmenų rodikliai: 50-59 metų amžiaus grupėje interneto naudotojų dalis išaugo 10 procentinių punktų ir pasiekė 61,5 proc., 60-74 metų amžiaus grupėje išaugo 15 procentinių punktų ir pasiekė 36,7 proc. Vis daugiau vyresnio amžiaus gyventojų turi kompiuterius namuose, didžioji jų dalis – su interneto ryšiu.

Tyrimas atskleidė ir tai, kad Lietuvos gyventojai vis dažniau perka internetu – 40,8 proc. gyventojų, kurie naudojosi internetu per pastaruosius 6 mėn. (arba 30 proc. visų apklaustųjų; palyginimui, prieš metus rodiklis buvo 27,2 proc. apklaustųjų) yra pirkę elektroninėje erdvėje. Gyventojai internetu dažniausiai perka bilietus į renginius, teatrą ar kiną (40,5 proc. pirkusiųjų), drabužius, batus ar aksesuarus (31,7 proc.), kosmetiką, parfumeriją (21,9 proc.), buitinę techniką (21 proc.), lėktuvų bilietus (18,9 proc.), paslaugas (pvz., draudimą, keliones, grožio procedūras) (18,6 proc.), sporto, laisvalaikio, turizmo prekes (14,6 proc.), knygas (14 proc.).

2013 m. I ketvirčio duomenimis, 59,7 proc. interneto naudotojų bendravo socialinių tinklų interneto svetainėse (Facebook, Twitter, One ir pan.). Populiariausios veiklos šiose interneto svetainėse: bendravimas su draugais, šeimos nariais ir kolegomis, draugų, pažįstamų profilių pasikeitimų stebėjimas, draugų nuotraukų, žinučių ir pranešimų komentavimas, senų draugų ar pažįstamų paieška, naujienų apie save skelbimas, dalinimasis interneto nuorodomis.

Tyrimą atliko TNS LT, UAB. Tyrimas buvo atliekamas 2012 m. lapkričio 26 d. – 2013 m. vasario 24 d., apklausus 1689 Lietuvos gyventoją (15–74 metų amžiaus).