6 būdai, kaip žaidimai gali padėti užtikrinti tinkamą sveikatos priežiūrą

Šaltinis: ucc.lt

Internete vis daugėja straipsnių kaip kompiuteriniai žaidimai gali padėti spręsti įvairias sveikatos problemas. Pateikiame trumpą apžvalgą, ką kartu gali nuveikti žaidimų industrija ir sveikatos priežiūros institucijos. 

Disleksija ir veiksmo žaidimai 

Disleksijos atveju (sutrikimas skaitant ir jungiant raides) jaunimui, ypač ankstyvojoje paauglystėje, galima padėti pasitelkiant žaidimizacija. Neseniai paskelbtuose tyrimų rezultatuose, kurie buvo atlikti Padujos universitete Italijoje, rašoma, jog veiksmo žaidimai pagerina vaiko gebėjimą skaityti greitai ir efektyviai.

Vaikai 12 valandų žaidė „Rayman Raving Rabbids“, iškart po to buvo atlikti tyrimai. Rezultatuose užfiksuota greitesnė reakcija, o tai patvirtina  mokslininkų hipotezę, kad sąmoningumas ir dėmesys yra du įgūdžiai, galimai įgyjami žaidžiant žaidimus. Greitai besivystanti žaidimo eiga ir kartu užplūstantys veiksmai vienu metu įtraukia žaidėją, verčia jį skubiai mąstyti, kaip gauti reikiamą informaciją iš aplinkos. 

Nuo nudegimų padeda „Snow World“ 

Vaikai po sunkių nudegimų kenčia didelį skausmą. Siekiant sumažinti vaistų kiekį ir patiriamus sunkumus, Vašingtono universitete buvo sukurtas žaidimas „SnowWorld“. Tai virtualios realybės žaidimas, kuris dirba pagal informacijos pertekliaus prielaidą. Pacientai žaidime keliauja Arktimi ir mėto sniego gniūžtes į pingvinus ir mamutus. Tuo pat metu žaidimo fone groja Paul Simon muzika. Pagrindinė žaidimo idėja yra bent kažkiek apgauti smegenis nukreipiant dėmesį  į kitą dalyką vietoj koncentravimosi į skausmą. Naudojant įvairiapusę smegenų stimuliaciją, vienu metu pacientai gauna daug informacijos, taip smegenys nebespėja priimti skausmo signalų. 

Autizmą gydo detektyviniai žaidimai

Autistai sunkiai suvokia ir suvaldo emocijas, todėl jų socialinis gyvenimas tampa sudėtingas. Elisaneth Whyte, Neuromokslų tyrėja iš JAV, tikina, kad žaidimai gali būti panaudoti mokat autistus bendruomenės įgūdžių. Rekomenduojama žaisti „Warcraft“, kuris įtraukia vaikus savo detektyviniu turiniu.

Terapija su „Re:Mission“

Šiuo metu kylant problemų dėl vaikų fizinio pasyvumo, Wii Sports siūlo „exergame”. Tai linksmas laiko skaičiavimas sportuojant. Taip pat sukurta žaidimų, įkvepiančių pacientus. Populiari sėkmės istorija žaidimizacijoje ir sveikatos priežiūroje yra žaidimas „Re:Mission“, kuris padeda paaugliams ir jauniems žmonėms kovoti su vėžiu. Veikiant trečiuoju asmeniu, žaidimas detaliai paaiškina ligos simptomus ir gydymo būdus. Tyrimais įrodyta, kad vaikai, žaidę „Re:Mission“, geriau suprato savo ligą ir turėjo daugiau motyvacijos nepasiduoti ir su ja kovoti.

Gydytojo įgūdžiai ir „Wii Sports“

Sapienza universitetas Italijoje teigia, kad įgūdžiai, reikalingi žaidžiant „Wii Sports“, yra tokie patys, kurių prireikia, darant laparoskopines operacijas. Žaidžiant „Wii“ gerinami motorikos įgūdžiai ir koordinacija. Žaidimą galima žaisti dvejose arba trejose dimensijose. Operacijose laparoskopu naudojama maža kamera su 2D ekranu, kuri suteikia galimybę daktarams matyti, ką jie daro 3D erdvėje. Panaši sistema funkcionuoja „Wii Sports“.

Farmacija: „Syrum“

Farmacijos kompanijos dažniausiai menkai bendrauja su savo klientais, nepalaikydami glaudesnių ryšių. „Boehringer“ kompanija kuria žaidimą, siekdami supažindinti žmones su šia industrija.

Žaidimas vadinasi „Syru“, ir smarkiai primena „Farmville“. Žaidimo tikslas – surinkti tinkamas sudedamąsias dalis laboratorijoje, sukurti veikiančias formules ir pristatyti vaistus į parduotuves. 

Neabejojama, kad sveikatos priežiūros apsauga turi didelį potencialą žaidimų industrijai, todėl ateityje panašių žaidimų skaičius tik didės.