Valdorfo pedagogikos sklaida Lietuvoje

Per mažai skatinamas ikimokyklinio amžiaus vaikų (iki 7 m.) kūrybiškumo ugdymas yra aktuali šių dienų problema Lietuvoje, kurios sprendimui trūksta strateginio dėmesio, nes kol kas švietimo sistemos reformos daugiausia orientuotos į aukštąsias ir viduriniojo mokslo mokyklas, o ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas sprendžiamas tik per socialinės politikos įgyvendinimo priemones.

Valdorfo pedagogikoje remiamasi nuostata, kad esminės prielaidos žmogaus kūrybingumui formuojasi kūdikystėje ir ankstyvojoje vaikystėje, ikimokykliniame amžiuje, todėl itin svarbu ikimokyklinio ugdymo įstaigose sudaryti visas sąlygas efektyviam ir savalaikiam vaikų kūrybiškumo ugdymui.

Kauno paramos Valdorfo pedagogikai bendrija „Šaltinėlis“ (toliau – Bendrija) įgyvendindama paprojektį „Gyvybingo Valdorfo ikimokyklinio ugdymo įstaigos bendruomenės modelio kūrimas Lietuvoje“ (toliau – Paprojektis) parengė Valdorfo darželio bendruomenės modelį, kuris sudaro sąlygas kokybiškesniam vaikų ugdymui, padeda įtraukti darželio bendruomenę į vaikų ugdymą, ypač vaikų kūrybiškumą skatinančias veiklas, gerina Bendrijos institucinius gebėjimus. Per 12 mėn. Paprojekčio įgyvendinimo laikotarpį buvo surengtos 5 konferencijos ir seminarai (apmokyta 250 asmenų), kuriuose dalyvavo lektoriai iš užsienio ir Lietuvos: Peter Lang, Birgit Krohmer, Jaanus Rooba, Rasa Ragauskaitė Driukienė ir kt. Bendrijoje taip pat buvo sukurta vaikų pasiekimų duomenų bazė, parengta veiklos strategija, atlikta Vokietijos Valdorfo darželių gerosios patirties perėmimo analizė.

Visos šios veiklos padėjo siekti Paprojekčio tikslo – stiprinti Kauno paramos Valdorfo pedagogikai bendrijos „Šaltinėlis“ institucinius gebėjimus sukuriant gybybingą darželio bendruomenės modelį ir taip užtikrinant reikiamas sąlygas vaikų kūrybiškumo ugdymui.

Tikimasi, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigų specialistai, rengdami individualias įstaigų ugdymo programas, galės pasinaudoti sėkminga šio Paprojekčio patirtimi ir parengta metodine medžiaga, kad kokybiškai praturtintų savo įstaigų ugdymo programas.