Vyresnio amžiaus žmones labiausiai pasiekia tradiciniai medijų kanalai

Vyresnio amžiaus, 60-74 m. Lietuvos gyventojai per parą su medijomis praleidžia 8 val. 12 min. Televizija, radijas ir spauda šiuo metu yra daugiausiai vyresnio amžiaus žmonių pasiekiantys medijų kanalai. Tuo metu penkiasdešimtmečiai įvairioms medijoms skiria ne tik beveik valanda mažiau laiko, bet ir daugiau naršo internete. Tai parodė rinkos tyrimų ir verslo konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas medijos kanalų vartojimo tyrimas „Media day“.

„Vyresni nei 60 m. gyventojai vis dar labiau linkę naudoti tradicinius įrenginius. 95 proc. šios amžiaus grupės gyventojų atsakė TV žiūrintys per televizorių, o radiją radijo imtuvu klausosi 71 proc. apklaustųjų. Kol kas tik 25 proc. senjorų medijos pasiekia per kompiuterį ir 6 proc. per mobiliųjų telefoną“, – sakė TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Daugiau nei penkias su medijomis praleidžiamo laiko valandas vyresni (60-74 m.) gyventojai skiria televizijai, daugiau nei 2 val. radijui, apie 40 min. spaudai ir daugiau nei pusvalandį – veiklai internete. Kasdien internetu naudojasi apie 24 proc. šios grupės asmenų. Daugiausiai 60-74 metų respondentai teigia internete skaitantys naujienų portalus (16,6 proc.), 7 proc. laiką leidžia socialiniuose tinkluose, 13 proc. užsiima kita veikla internete.

Jaunesni, 50-59 m. respondentai su medijomis praleidžia mažiau laiko – 7 val. 25 min. Didžiąją laiko dalį – 4 val. 36 min. skiria televizoriaus žiūrėjimui ir 1 val. 49 min – radijo klausymui.

„Penkiasdešimtmečiai praleidžia mažiau laiko su televizija ir radiju bei skaitydami spaudą, tačiau daugiau laiko skiria internetui. Naujienų portalams, socialiniams tinklams ir kitai veiklai internete 50-59 metų amžiaus respondentai skiria po 56 min. kiekvieną dieną“, – teigia J. Tauginienė.

Medijoms priskiriamos tokios informavimo ir laisvalaikio praleidimo priemonės kaip TV, radijas, spauda, naujienų portalai, socialiniai tinklai, kita veikla internete.

TNS LT „Media Day“ tyrimą atliko 2014 m. vasario-balandžio mėnesiais. Tyrimo metu buvo apklausti 1 780 15-74 m. Lietuvos gyventojai.