„Sony“, „Microsoft“ ir „Google“ varžosi kurdamos išmaniuosius akinius

Šių metų sausį  „Google“ sustabdė prekybą savo išmaniaisiais akiniais „Glass“ ir paskelbė, kad suburta nauja grupė naujo akinių prototipo kūrimui. „Google Glass“ akiniai buvo kritikuojami dėl privatumo pažeidimo, nes užsidėjus juos galima nepastebimai fotografuoti ir filmuoti žmones. Įmonė įslaptino savo naujų išmaniųjų akinių „Glass“ gamybą, kol jie nebus visiškai išbandyti ir paruošti prekybai. Pranešama, kad slaptą jų kūrimo procesą kontroliuoja buvęs „Apple“ dizaineris Tonis Fadelas.

Tuo metu, kol „Google Glass“ akiniais nebeprekiaujama, sujudo konkurentai. Japonų elektronikos įmonė „Sony“ pristatė kompiuterizuotus akinius, sukurtus „Android“ pagrindu. Užsidėjus juos, galima skaityti kompiuterinį tekstą ar peržiūrėti vaizdus. Įrenginys turi įtaisytą vaizdo kamerą.  

Išmanieji „Sony“ akiniai sveria 77 gramus. Jie valdomi per valdiklį, kuris prijungiamas kabeliu, o informaciją galima gauti per „Wi-Fi“ ir „Bluetooth“ sąsajas. Masinėje prekyboje akiniai turėtų pasirodyti 2016 metais, kovo pradžioje. Jie turėtų kainuoti apie 840 dolerių – beveik dvigubai pigiau nei „Google Glass“ akiniai. „Google“ pirmą kartą savo išmaniuosius akinius pristatė 2011 m. Iki šiol buvo parduota daugiau nei 10 tūkst. akinių prototipų, po 1,5 tūkst. dolerių.

Kompanija „Microsoft“ paskelbė taip pat planuojanti sukurti panašaus tipo įrenginį, pavadintą „HoloLens“ (žr. nuotraukoje). Šis įrenginys leis peržiūrėti aukštos kokybės hologramas, valdant jas balso ir gestų komandomis. „HoloLens“ planuojama išleisti dar šiemet, panašiai tuo pačiu metu, kaip ir naująją operacinę sistemą „Windows 10“.

„Technology Business Research“ analitikas Ezra Gotteilas mano, kad „Google“ akinių konkurentams nebus lengviau pasiekti populiarumo. „Abejoju, kad „Sony“ ir „Microsoft“ pasiseks labiau nei „Google“. Nepaisant to, kad jų įrenginiai bus gražesnės išvaizdos ir pigesni, nėra ko tikėtis didelio uždarbio, nes tai juk tėra nedidelis aksesuaras,“ – sako jis.

Bet kuriuo atveju, „Sony“ ir „Microsoft“ pasisekė, kad įmonės, prieš kurdamos savo nešiojamuosius įrenginius, jau galėjo išbandyti „Google Glass“, išsiaiškinti jų privalumus ir trūkumus.