„Skynet“ veidas Elita Citovičiūtė – apie šiuolaikines technologijas ir realų gyvenimą

Konkurse „Mis Lietuva 2013“ titulą „Mis publika“ pelniusi televizijos projektų dalyvė ir modelis Elita Citovičiūtė sako internetu besinaudojanti tiek darbe, tiek tvarkydama kasdienius reikalus. O štai neseniai mergina ir pati „tapo“ jo dalimi – Elita yra vilniečiams puikiai žinomo šviesolaidinio interneto „Skynet“ veidas.

Taigi, pokalbyje su Elita vyravo interneto, televizijos temos. Be to, kalbėjomės apie buvimą reklaminiu veidu ir naujus iššūkius.

Kokią vietą tavo gyvenime užima internetas? Ar dažnai juo naudojiesi?

Internetas man visų pirma yra patogi darbo priemonė. Ypač šiandien, kai jį gali pasiekti net ir išmaniajame telefone ar planšetiniame kompiuteryje, kuris telpa kasdienėje rankinėje. Esu laidos apie informacines technologijas „IT+“ vedėja, todėl nuolat tenka internete ieškoti įvairios informacijos, sekti, kas naujo vyksta technologijų pasaulyje. Manau, mokėjimas greitai rasti internete reikiamos informacijos ir ją apdoroti yra vienas iš šiandienio gyvenimo reikalavimų. Žinoma, vertinu ir interneto teikiamą patogumą – elektroninę bankininkystę, elektroninį paštą, internetines parduotuves ir pan.

Ar turi mėgstamiausias interneto svetaines? Ar yra tokių, į kurias užsuki kasdien?

Užsuku į Lietuvos ir užsienio naujienų portalus. Be to, atrandu internete įdomių ir netikėtų projektų. Pavyzdžiui, šiuo metu man patinka „anomalija.lt“. Vis dėlto negalėčiau pasakyti, kad ji mano mėgstamiausia. Duočiau jai kokius 63 procentus iš šimto. Žinoma, šiuo metu dažnai tenka užsukti ir į „Skynet“ svetainę – tai mano darbo dalis.  

Tavo gerbėjų būrys socialiniame tinkle „Facebook“ – ne vienas tūkstantis. Ar esi aktyvi facebookininkė? Ką dažniausiai nuveiki socialiniame tinkle? Ar naudojiesi kitais socialiniais tinklais?

Turiu paskyras „Facebook“, „Instagram“ tinkluose. Dažnai ką nors ten įkeliu, kuo nors pasidalinu. Vis dėlto mano nuomonė apie buvimą virtualiajame pasaulyje ne itin teigiama. Manau, kartais tai tik tuščiai švaistomas laikas ir atitrūkimas nuo realaus gyvenimo.

Pavyzdžiui, jaunimas itin mėgsta dalintis nuotraukomis socialiniame tinkle. Kartais susidaro toks įspūdis, kad žmogui svarbu ne išgyventa ir užfiksuota akimirka, o tai, kiek ir kokių atsiliepimų apie savo įkeltą nuotrauką jis sulauks virtualiajame pasaulyje. Manau, kad virtualumas neturi užgožti realybės ir joje patiriamų išgyvenimų.

Šią temą su savo žiūrovais nagrinėjome ir vienoje „IT+“ laidoje. Pristatėme mokslininkų neseniai atliktą tyrimą, kuris rodo, kad dėl tokių įpročių žmonės fotografuodami negali susikoncentruoti, pajusti akimirkos, kurią įamžina fotoaparatu, grožio. Aš pati paskutiniu metu stengiuosi socialiniuose tinkluose dažniau dalintis ne nuotraukomis, o man patikusių filosofų mintimis, tikromis, mano nuomone, gyvenimo vertybėmis.

O kiek svarbi tavo gyvenime televizija? Tave neretai galima pamatyti TV ekranuose, o pati dažnai įsijungi kokią TV programą?

Šiuolaikinė išmanioji televizija – geras dalykas tiems, kurie mėgsta leisti laiką prie televizorių, nes joje galima pasirinkti, ką ir kada žiūrėti, užblokuoti kai kuriuos kanalus vaikams, įsirašyti laidų vėlesnei peržiūrai. Tačiau žiūrėti televiziją nesirenkant, mano nuomone, netikslingas laiko leidimas.

Pati aš laisvalaikį prie televizoriaus renkuosi retai. Pokalbių laidos, kurios bruka žiūrovui savo nuomonę ir reklamą arba iš kurių nesužinosi nieko daugiau, išskyrus apkalbas, man nėra vertingos. Tokią pačią nuomonę turiu ir apie kai kurias muilo operas. Gaila, kai žmonės didžiąją dalį savo laisvalaikio skiria tokiems dalykams. Man yra įdomios laidos apie egzistencijos prasmę, reinkarnaciją, sąmoningus sapnus, ezoterines temas ir kt., nes jos man atrodo turinčios vertę. Deja, tokių laidų nėra daug.

Ką reiškia būti reklaminiu veidu? Kokius darbus jau spėjote nuveikti su „Skynet“ komanda?

Būti reklaminiu veidu – kiekvienam skirtingą tikslą turinti veikla. Vieniems tai tik uždarbis, kitiems būdas išpopuliarėti. Aš į šį darbą žiūriu kaip į produkto pristatymą visuomenei, jo populiarinimą. Tai savotiška pagalba rinkodaros specialistams. Beje, pastebėjau, kad gerai apgalvota ir parengta reklama gali duoti labai apčiuopiamų rezultatų.

Su „Skynet“ komanda jau nuveikėme tikrai nemažai. Vienas didžiausių darbų – tai rugsėjį Vilniaus Plytinės kartodrome vykusi „Skynet“ šeimų šventė. Visą šeštadienį kvietėme klientus leisti laiką kartu: dalyvauti kartų varžybose, varžytis estafetėse, fotografuotis originaliose fotosesijose, mažiesiems šėlti ant batuto ir t. t. Man teko užduotis vesti šį didžiulį renginį. Nors tai pareikalavo nemažai pasiruošimo, buvo įdomu ir smagu. Tuo labiau, kad pasitaikė šilta ir saulėta rudens diena.

Tačiau tai ne vienintelis nuveiktas darbas. Dalyvavau ir toliau nuolat dalyvauju įvairiose fotosesijose, kurių nuotraukos naudojamos reklaminei medžiagai, teko filmuotis keliuose vaizdo klipuose, dalyvauti įvairiuose renginiuose ir pasakoti žmonėms apie „Skynet“ paslaugas. Žodžiu, veiklos tikrai netrūksta. Įdomesnėmis „Skynet“ naujienomis pasidalinu ir su savo „Facebook“ draugais.  

Ar tai pirmas kartas, kai esi reklaminis veidas? O gal jau esi „užėmusi panašias pareigas“ ar bent sulaukusi panašių pasiūlymų?

Pasiūlymų sulaukiu neretai. Esu dirbusi su įvairiais produktais, prisidėjau prie daugybės reklaminių akcijų. Galbūt darbą su „Skynet“ galėčiau išskirti kaip ilgalaikį projektą.

Kieno reklaminiu veidu negalėtum būti? O kieno svajotum arba su malonumu sutiktum būti?

Šiaip esu linkusi daug ką išbandyti, kad sužinočiau, ar man tai patinka ir tinka. Be to, tai savotiškas iššūkis ir savęs pažinimo būdas. Nebijau naujovių, tačiau negalėčiau reklamuoti to, kas prieštarauja mano vertybėms ir įsitikinimams. Šiaip gan skeptiškai vertinu vartotojišką visuomenę – man ji atrodo labai paviršutiniška, todėl bet ko tikrai nereklamuočiau. Na, o į klausimą apie svajones ir kieno reklaminiu veidu svajoju ar su malonumu sutikčiau būti, galiu atsakyti tik tiek – aš svajoju tyliai.