Dirbtinis intelektas pirmą kartą nugalėjo Go čempioną

Nauja „Google“ sukurta dirbtinio intelekto sistema „AlphaGo“ nugalėjo Europos Go žaidimo čempioną 5:0. Tai pirmas kartas, kai dirbtinis intelektas laimi šį strateginį kinų žaidimą.

Sistemą „AlphaGo“ sukūrė Deividas Silveris, dirbantis „Google“ padalinyje „DeepMind“ Londone.

Go žaidimas gerokai sudėtingesnis už šachmatus, nes galima atlikti daug daugiau skirtingų kombinacijų, todėl sunku išanalizuoti visus įmanomus priešininko veiksmus.

„AlphaGo“ sukurta panaudojant du neuroninių tinklų algoritmus, analogiškus žmogaus smegenų neuronams. Vienas jų vertina poziciją lentoje, o kitas parenka ėjimą.

Naująją dirbtinio intelekto sistemą testavo keletas profesionalių Go žaidimo žaidėjų. Vėliau sistema stebėjo Go žaidimus ir žaidė pati su savimi. „AlphaGo“ pasiekė  3,1 tūkstančio reitingą, kuris atitinka šachmatų didmeistrio lygį. Numatoma, kad kitas „AlphaGo“ priešininkas taps pasaulio Go čempionas iš Pietų Korėjos – Sedolas Li.