SEB banko paslaugų sutartys tampa paprastesnės ir dešimtkart trumpesnės

SEB bankas peržiūri ir supaprastina finansinių paslaugų teikimo sutartis. Banko klientai, nuo šių metų imantys vartojimo kreditą, vietoj ankstesnės 12 puslapių sutarties dabar sudaro vos vieno puslapio sutartį, o privatūs lizingo paslaugų naudotojai ‒ dviejų puslapių vietoj buvusios 25 puslapių sutarties. Artimiausiu metu bankas planuoja atnaujinti ir supaprastinti ir kitų paslaugų ‒ būsto kredito, verslo mokėjimų kortelių išdavimo ‒ sutartis.

Pasak Virginijaus Doveikos, SEB banko prezidento pavaduotojo ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktoriaus, taip siekiama klientams teikti kuo paprastesnę ir aiškesnę informaciją apie kliento ir banko įsipareigojimus, didinti klientų finansinį raštingumą.

„Ne paslaptis, kad finansų sektoriaus sutartys visada buvo laikomos labai sudėtingomis, praktika rodė, kad daugelis klientų jų net neskaito arba nesupranta. Tačiau paslaugų sutarties sudarymas yra vienas iš svarbiausių banko ir kliento bendradarbiavimo etapų. Todėl stengiamės, kad šis procesas būtų kaip galima aiškesnis ir suprantamas klientui, kad paprasta kalba parašytoje vieno ar vos kelių puslapių sutartyje klientas iš karto pamatytų svarbiausią informaciją ir su ja susipažintų“, sako V. Doveika.

Jo teigimu, atnaujintų sutarčių nauda akivaizdi. „Pastebime, kad klientai perskaito ir įsigilina į sutarties svarbiausius dalykus, aiškiau supranta, kokius įsipareigojimus prisiima jie, o kokius bankas. Vadinasi, nesusipratimų tikimybė ateityje dėl to, kad klientas nežinojo kai kurių sutarties sąlygų, nes jų paprasčiausiai neperskaitė ilgoje sutartyje, itin sumažėja, daugėja patenkintų klientų“, sako V. Doveika.

SEB bankas taip pat atnaujina ir supaprastina paslaugų teikimo verslo klientams sutartis. Pavyzdžiui, standartinė kredito verslo įmonėms sutartis sutrumpėjo nuo 19 iki 8 puslapių.

SEB bankas, atnaujindamas sutartis, pirmiausia paprastina jų kalbą, mažina teksto kiekį, palikdamas tik svarbiausią informaciją paslaugos kainą, terminus, pagrindines paslaugos teikimo sąlygas. Papildomą naudingą informaciją, pavyzdžiui, apie vartojimo kreditus, klientai gali rasti banko interneto svetainėje www.seb.lt, kur pateikiamos vartojimo kredito teikimo taisyklės. Taip pat keičiamas sutarčių dizainas, kuris padeda vartotojui dar lengviau įsigilinti ir suprasti reikiamą informaciją.

Pernai SEB bankas su gyventojais (neįskaičiuojant verslo klientų) iš viso sudarė daugiau kaip 545 tūkstančius naujų sutarčių. Daugiausia buvo sudaroma sutarčių dėl banko sąskaitos atidarymo, elektroninės bankininkystės paslaugos teikimo ir indėlių.