SEB bankas: technologijos keičia klientų elgesį

Šiandien gyventojai vis rečiau užsuka į banko skyrių, išskyrus tuos atvejus, kai nori pasitarti sudėtingesniais finansų planavimo klausimais. Kasdienius finansus jie tvarko savarankiškai, nuotoliniais kanalais, prisijungę prie interneto banko. Per 2015 metus klientų, užsukančių į SEB banko skyrius, skaičius sumažėjo 16 proc., o tų, kurie naudojasi interneto banku, dalis šoktelėjo 4 proc., palyginti su 2014 metais.

„Dažniausiai, prisijungę prie interneto banko, klientai perveda pinigus gavėjams ar į kitas savo sąskaitas, moka už prekes, įsigyjamas interneto parduotuvėse, apmoka sąskaitas už komunalines paslaugas, atlieka pavedimus į kitas savo sąskaitas. Trečdalis klientų šias operacijas atlieka prie interneto banko prisijungę mobiliuoju įrenginiu. Į banko skyrių klientai užsuka norėdami su specialistais pasitarti sudėtingesniais finansų planavimo, taupymo, investavimo klausimais. Per 2015 metus suteikėme daugiau negu 60 tūkst. asmeninių finansų konsultacijų klientams“, – sako SEB banko prezidento pavaduotojas ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Virginijus Doveika.

Tai, kad klientai įprastas finansines operacijas  vis dažniau linkę atlikti savarankiškai, liudija ir tai, kad pernai  grynųjų pinigų įskaitymo operacijų skaičius grynuosius pinigus priimančiuose bankomatuose, palyginti su 2014 metų duomenimis, padidėjo 4 procentais.  Grynųjų pinigų įskaitymo operacijų skaičius banko skyriuose per tą patį laikotarpį sumažėjo 34 procentais.

SEB banko duomenimis, klientai dėl jiems iškilusių klausimų į banką vis dažniau kreipiasi telefonu arba elektroniniu paštu. SEB banko konsultacijų telefonu skaičius per 2015 metus išaugo ketvirtadaliu, palyginti su 2014 metais, taip pat banko konsultantai atsakė į 2 proc. daugiau klientų užklausų elektroniniu paštu, t. y. beveik į 114 tūkstančių laiškų.

Atsižvelgdamas į besikeičiančius klientų poreikius, SEB bankas vis daugiau paslaugų teikia ir nuotoliniu būdu: banko specialistai klientus visą parą konsultuoja ne tik telefonu, bet ir naudodamiesi programa „Skype“, teikia nuotolines finansų valdymo konsultacijas privatiems ir verslo klientams.