Užsakomosios IT paslaugos – kodėl verta rinktis?

Šiuolaikinio verslo sąlygomis biuro technika turi veikti be priekaištų, o kompiuterių priežiūra atliekama itin operatyviai ir profesionaliai. Vis dėlto samdyti ir išlaikyti būrį IT specialistų brangu ir ne visada praktiška. Todėl vis daugiau įmonių linkusios užsisakyti pagalbą iš šalies, t. y. rinktis užsakomųjų IT paslaugų (angl. outsourcing) įmonę.

Išlaidų taupymas

„Kartais klaidingai įsivaizduojama, kad naudotis kompiuterinės įrangos priežiūros paslaugomis yra brangiau, nei samdyti nuolat dirbantį savo specialistą. Darbo procesai ir aptarnavimo valandų skaičius rodo, kad yra atvirkščiai“, – sako užsakomąsias IT paslaugas verslui teikiančios UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ direktoriaus pavaduotojas techniniais klausimais Ignatas Girnis.

Kompiuterių priežiūra ar remontas – tai ne ta paslauga, kurios prireikia kiekvieną dieną. Tokiu atveju samdyti IT specialistą, kuris sėdėtų biure aštuonias valandas, visiškai netikslinga. Be to, nemažai išlaidų reikalauja jo kompetencijos tobulinimas, kvalifikacijos kėlimas. Iškyla problema ir tuomet, kai darbuotojas atostogauja ar suserga – jo darbus nudirbti tenka kam nors kitam. Užsakomosios IT paslaugos tokiais atvejais kainuoja kur kas mažiau. Bendrovė atlieka sutartyje numatytus konkrečius darbus ir tik už juos jai sumokama.

Legali ir prižiūrėta įranga

Dar vienas užsakomųjų IT paslaugų privalumas – garantija, kad visada naudositės legalia įranga, o atsakomybė už jos priežiūrą ir nuolatinį atnaujinimą guls ant užsakomųjų IT paslaugų bendrovės pečių.

Kaip sako šias paslaugas pasirinkusios bendrovės BRC, jau 20 metų dirbančios naudotų automobilių srityje, verslo plėtros vadovas Andrius Šeršniovas, aiškiai apibrėžtos atsakomybės leidžia verslui dirbti saugiau ir efektyviau. „Tai, kad visa IT infrastruktūros priežiūra yra vienose profesionalų rankose ir visi įsipareigojimai bei atsakomybės apibrėžtos iš anksto pasirašytoje sutartyje, apsaugo verslą nuo įvairių rizikų. Nebereikia nerimauti dėl naudojamų programų licencijų ir atnaujinimų, sukti galvos dėl duomenų saugumo – galime susitelkti ties pagrindine savo veikla ir dirbti dar efektyviau“, – sakė A. Šeršniovas.

Siekiant dar didesnių garantijų, sutartyje su užsakomųjų paslaugų įmone galima numatyti ir įvairių draudimo galimybių.

Aukšta paslaugų kokybė

Technologijų pasaulio naujovių išmanymas ir diegimas – dar vienas užsakomųjų paslaugų privalumas. Jis reikalauja papildomų intelektinių, fizinių bei laiko išteklių, kurių įmonės IT specialistui ne visada pakanka. Užsakomųjų IT paslaugų bendrovė, kurios specializacija yra būtent technologijos, nuolat yra naujovių sūkuryje ir visuomet yra pasiruošusi pasiūlyti pažangiausių bei efektyviausių technologinių sprendimų ir juos realizuoti.

Be to, IT specialistas, dirbdamas vienoje įmonėje, ne visada turi galimybę tobulėti. Diena iš dienos pasikartojančios užduotys, kurias reikia atlikti, neprisideda prie jo žinių bagažo didinimo, todėl susiklosčius nestandartinei situacijai darbuotojui ne visuomet užtenka patirties ir žinių.

Užsakomųjų IT paslaugų įmonės darbuotojai kasdien sprendžia įvairias visiškai skirtingų įmonių problemas, todėl jų patirtis kur kas didesnė ir įvairesnė. Be to, specialistai nuolat kelia kvalifikaciją, todėl užsakomųjų IT paslaugų kokybė paprastai yra ženkliai aukštesnė. Užsakomosios paslaugos praverčia ir tuomet, kai tenka įgyvendinti milžiniškus IT projektus. Samdomi darbuotojai tokiais atvejais nėra pajėgūs aprėpti ir sukontroliuoti visų darbų.

Daugelio ekspertų nuomone, ekonomikai globalėjant, įmonėms bus vis sunkiau įveikti naujus iššūkius pasitelkus vien savo vidinius resursus. Todėl dažniau prireiks pagalbos iš šalies. O tai reiškia, kad užsakomųjų paslaugų paklausa ir rinka ir toliau sparčiai augs.