Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus, ministerijos išvadas ir galimus veiksmus išryškėjusioms problemoms spręsti.

Šie tyrimai rodo atitinkamo amžiaus mokinių skaitymo gebėjimus, gamtamokslio ir matematinio raštingumo rezultatus ir jų kaitą. Palyginti su 2011 m. Lietuva reikšmingai pagerino rezultatus, tačiau atkreiptas dėmesys į tai, kad mūsų šalies mokinių rezultatams neigiamą įtaką daro vėlavimas į pamokas ar jų praleidinėjimas, socialinis ir ekonominis kontekstas. Kaip neigiama švietimo praktika buvo įvertintos vadinamosios „elitinės“ mokyklos. Ministerijos atstovai įžvelgė tyrimų rezultatų priklausomybę nuo regionalumo: geresni rezultatai – miestuose, prastesni – regionuose. Pagal tyrimų išvadas suformuluotos trys esminės problemos, kurias Komitetas svarstys artimiausiu metu.