„Diebold Nixdorf“ partnerių suvažiavimas: atsiskaitymų grynaisiais pinigais augimas ir išskirtinis dėmesys klientui

2018 m. atsiskaitymas grynaisiais pinigais pasaulyje išaugo 0,7 proc. – labiausiai Europoje (3,2 proc.) ir Amerikos kontinentuose (2,9 proc.). Ekspertai prognozuoja, kad 2021 m. naudojimasis grynaisiais pinigais augs 2,6 proc., o didžiausias augimas numatomas Azijos regione (be Kinijos) – 4,6 proc. Šios ir kitos aktualiausios finansinės industrijos tendencijos pristatytos „Diebold Nixdorf“, stambiausios pasaulyje bankinės ir prekybos įrangos gamintojos, Eurazijos partnerių suvažiavime, kuris vyko Romoje (Italijoje). 

Grynųjų pinigų apyvarta 

Renginio metu „Diebold Nixdorf“ viceprezidentas Europos regionui Joachimas Strukas akcentavo, kad nepaisant paskutinių metų tendencijos, kai bankai masiškai uždarinėjo savo padalinius, 2016–2017 m.  šis rodiklis praktiškai nustojo augęs. Pasaulio mastu bankų padalinių skaičius mažėjo tik 0,6 proc. Tiesa, daugiausiai padalinių uždaryta Europoje (3,1 proc.), o Azijoje – atvirkščiai, bankų padalinių skaičius išaugo 1,6 procentais. Vadinasi, dar anksti kalbėti apie bankų planus visiškai atsisakyti padalinių infrastuktūros ir visas paslaugas perketi į skaitmeninę erdvę. 

Nepaisant populiarėjančio atsiskaitymo ne grynaisiais pinigais, grynieji vis dar dominuoja. Šį faktą patvirtina pasauliniu mastu, palyginti su 2017 m., 0,7 proc. išaugęs pinigų išėmimas iš bankomatų. Didžiausias augimas fiksuotas būtent Europoje – 3,2 procento. 17 iš 21 Europos šalių atsiskaitymams grynaisiais pinigais tenka 50 proc. visų atsiskaitymų: Maltoje šis rodiklis siekia 92 proc., Graikijoje 88 proc., Ispanijoje 87 proc., Vokietijoje 80 proc., Lietuvoje 75 proc., o Latvijoje 71 proc. Mažiausi rodikliai fiksuojami Estijoje – 48 proc., Olandijoje – 45 proc., Jungtinėje Karalystėje – 42 procentai. 

Ypatingas dėmesys klientui 

„Mūsų stebimas procesas tai rinkos prisitaikymas prie vartotojų poreikių. Nepaisant ekspertų prognozių, kad visai netrukus vartotojai atsisakys grynųjų pinigų ir pereis prie atsiskaitymo negrynaisiais pinigais formų, šiandienės tendencijos rodo, kad apie tai kalbėti dar anksti. Finansų rinka stengiasi prisiderinti prie kintančių gyventojų poreikių, siūlydama tiek elektronines, tiek fizinio atsiskaitymo galimybes. Šiandien vienas iš esminių verslo uždavinių – išlaikyti klientus, todėl pasaulinės bendrovės ypatingą dėmesį skiria vartotojų elgesio analizei ir aptarnavimo kokybei gerinti“, – teigia Idrakas Dadašovas, „Penkių kontinentų“ įmonių grupės valdybos pirmininkas. 

Kaip lojalumo ir lankstumo pavyzdys renginyje pristatytas vieno iš žinomiausių pasaulyje pavėžėjimo paslaugas teikiančio tarptautinio startuolio „Uber“ atvejis. Įmonė, iš pradžių siūliusi tik elektronines atsiskaitymo už savo paslaugas formas, tenkindama vairuotojų ir klientų poreikius, pasiūlė galimybę atsiskaityti ir grynaisiais pinigais.  „Uber“ atliko trijų mėnesių bandymus, kurie parodė, kad atsiradus šiai galimybei, gaunamos pajamos išaugo tris kartus. 

Tiesioginė rinkodara – šiandienio verslo būtinybė 

Renginyje vykstant viešai diskusijai, kurioje nagrinėta, kaip skaitmenizavimas gali paveikti bankinę industriją, „Penkių kontinentų“ grupei priklausančios įmonės BS/2 strateginių partnerių palaikymo vadovas Kornelijus Šišla akcentavo, kad norint išlaikyti lyderio poziciją rinkoje šiandien nebepakanka būti tik įrangos tiekėju. Pasak jo, įmonės turi siūlyti sprendimus, kurie sutaptų su strateginiais klientų planais, optimizuotų jų verslo procesus. Kad būtų galima teikti specialiai klientams pritaikytus pasiūlymus, būtina pažinti jų individualius poreikius. 

Tiesioginės rinkodaros svarbą finansinio sektoriaus srityje akcentavo ir procesingo paslaugas teikiančios Rusijos bendrovės „MultiCarta“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Kirillas Solnstsevas. Jo teigimu, šiandien klientai turi jausti išskirtinį dėmesį ir rūpinimąsi jais, pvz., pildydami paraiškos formą naujam automobiliui įsigyti, iš banko ir draudimo bendrovės gauti specialių pasiūlymą. Svarbiausia tinkamai išnaudoti esamus ir ieškoti naujų metodų, kaip pasiekti ir pritraukti klientus, kurie neretai ir padiktuoja reikiamus būdus. 

Bankų skaitmenizacija 

„Diebold Nixdorf“ atstovas Joachimas Struckas pastebėjo, kad šiandien bankai patys sau iki galo neatsakę į klausimą, kas gi yra bankinių paslaugų skaitmenizavimas. Ar tai galimybė suteikti pridėtinę naudą klientams, besinaudojantiems savitarnos įrenginiais (papildomų paslaugų reklamavimas, specializuoti pasiūlymai, tokie kaip valiutos keitimas ir kt.), ar tai banko padalinio uždarymas ir paslaugų perkėlimas į internetinę erdvę. Kita vertus, net ir pereinant prie naujo paslaugų teikimo formato, būtina tinkamai paruošta infrastuktūra. Jei jos nėra, kalbėti apie visuotiną finansinių paslaugų skaitmenizavimo procesą dar per anksti. 

„Diebold Nixdorf“ Eurazijos partnerių suvažiavimas – kasmetis stambiausios bankomatų ir mažmeninės prekybos įrangos gamintojos renginys. Jame šiemet dalyvavo 120 atstovų ir 30 šalių, tarp kurių gausi „Penkių kontinentų“ įmonių grupės delegacija. Renginio tikslas – aptarti praėjusių metų rezultatus bei strateginius ateinančių metų tikslus.