Penki TV: pandemija ir artėjantis ruduo grąžina žiūrovus prie ekranų

Pandemija ir saviizoliacija pakeitė daugumos mūsų įpročius. Staiga prievarta įstrigę namuose, vaikai ir suaugusieji, kaip ir buvo galima nuspėti, pradėjo dažniau žiūrėti televizorių. Šviesolaidinio interneto ir IPTV tinklo „Penki“ duomenimis, laikas, praleidžiamas prie televizoriaus ekranų, nuo 2020 metų pavasario išaugo 30 procentų, palyginti su atitinkamu pernai metų laikotarpiu.  

Gerokai išaugo dienos eterio, kuris anksčiau nebuvo laikomas populiariu laiku, žiūrimumo rodikliai. Nuo karantino pradžios žiūrovų, stebinčių televizijos programą dienos metu, skaičius šoktelėjo net  60 procentų.

Koronaviruso sąlygos ne itin pakeitė sostinės gyventojų televizijos pomėgius. Populiariausiųjų sąraše ir toliau lyderiauja bendro pobūdžio kanalai, kurių programą sudaro ir naujienos, ir serialai, ir pramoginės laidos: LRT, TV3 ir LNK.

„Karantino metu televizorius vėl tapo visos šeimos traukos centru. Norėjome paįvairinti savo klientų laisvalaikį, todėl išplėtėme nemokamų TV kanalų sąrašą. Daugybė žiūrovų laukė, kada atsiras DELFI TV. Šis kanalas akimirksniu šoko į reitingų viršūnes, sudomindamas originaliu naujienų pateikimu, autorinėmis laidomis, apžvelgiančiomis aktualius įvykius, interviu su įdomiais pašnekovais“, – pasakoja šviesolaidinio interneto „Penki“ ir IPTV paslaugas teikiančios „Penkių kontinentų“ grupės įmonės „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ direktorius Evaldas Girskus.

Pasak jo, didžiulio susidomėjimo šiuo periodu taip pat sulaukė TV kanalai „Viasat History“ ir „Viasat Explore“, transliuojantys dokumentines laidas apie mokslą, technologijas bei istoriją.

Kadangi dėl karantino buvo atšaukta daug sporto renginių ir nevyko jų tiesioginės transliacijos, gerokai sumažėjo „TV3 Sport“ TV rinkinio prenumeratorių. Tačiau čempionų lyga pamažu sugrąžina sirgalius prie ekranų.

„Karantino laikotarpiu daugiau nei 20 proc. išaugo pažintinio ir pramoginio turinio poreikis. Lyderiaujančias pozicijas išsikovojo naujienų ir analitinių laidų programos, kurių žiūrimumas balandį sumušė visus rekordus“, – pasakoja „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ TV projektų vadovė Natalija Dmitrijeva.

Ji pabrėžia, kad programų populiarumas priklauso nuo pačios auditorijos, kuri gerokai atjaunėjo. Išsitęsusių atostogų metu jaunimas vėl grįžo prie tradicinio linijinio žiūrimumo. Moksleiviams ir studentams atsirado daugiau laisvo laiko, kurį jie praleido ne tik prie telefonų, bet ir prie televizorių. Be to, pastebėta, kad išaugo naudojimasis TV programų archyvais.

Dauguma iš mūsų ir toliau mieliau renkasi keliauti virtualiai, prie televizorių ekranų, ir nerizikuoja eiti į kino teatrus. Kai kuriose šalyse jau prasidėjo antroji pandemijos banga, vėl įsigali tam tikri apribojimai. Internetas ir televizija tokiu atveju tampa kone vieninteliu laisvalaikio leidimo būdu.

„Artėjant antrajai pandemijos bangai, rūpindamiesi savo klientais, išplėtėme teikiamų paslaugų pasirinkimą. Keletą kartų padidinome skaičių TV kanalų, kurių programą galima įsirašyti ir peržiūrėti laidų archyvą. Norėjome, kad turinys būtų prieinamas žiūrovams bet kokiu metu. Pagerinome ir archyvinių įrašų kokybę. Be to, pasirinkti programos kalbą nuo šiol taip pat galima ne tik žiūrint programą tiesiogiai, bet ir ją atsisukant. Mūsų tikslas – pasiūlyti televizijos žiūrovams daugiau galimybių“, – priduria „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ direktorius.