Apvogę žmogų telefoniniai sukčiai beveik 7 atvejais iš 10 jo vardu dar paima ir greitąjį kreditą

Publikuota: 2012 m. spalio 30 d. antradienis

Per devynis šių metų mėnesius į SEB banką kreipėsi 81 gyventojas, nukentėjęs nuo telefoninių sukčių: žmonės, nepažįstamiems asmenims padiktavę prisijungimo duomenis prie banko paslaugų internetu sistemos, prarado sąskaitoje esančias lėšas. Absoliuti dauguma apgautųjų (96 proc.) yra moterys, jų amžiaus vidurkis – 51 metai. Bankas pastebi, kad beveik 7 iš 10 nukentėjusiųjų patiria kur kas didesnių nuostolių, kadangi apgavikai gyventojų vardu suskumba paimti ir greitųjų kreditų.

SEB banko 2012 metų trijų ketvirčių duomenimis, vidutinė telefoninių sukčių neteisėtai pasisavintų lėšų iš banko klientų sąskaitų suma buvo 4 450 litų, o apgautojo vardu paimto greitojo kredito vidutinis dydis – dar beveik 2 400 litų. Iš viso SEB banko klientai dėl telefoninių sukčių per 9 šių metų mėnesius patyrė 360 489 Lt nuostolį.

„Norint paimti greitąjį kreditą, dažniausiai pakanka prisijungti prie banko paslaugų internetu sistemos, tad, atskleidus prisijungimo duomenis svetimiems asmenims, rizikuojama ne tik prarasti savo lėšas, bet ir įsiskolinti. Todėl gyventojams dar kartą norime priminti, kad niekas – nei fizinis, nei juridinis asmuo, net jei tai būtų policija ar kita teisėsaugos institucija – neturi teisės prašyti asmeninių duomenų ir slaptažodžių. Kilus įtarimui, kad asmuo buvo apgautas arba bandyta neteisėtai išgauti asmeninę informaciją, iš karto prašome susisiekti su policija ir savo banku, kad būtų galima imtis atitinkamų veiksmų“, – sako SEB banko Prevencijos departamento direktorius Audrius Šapola.

Pasak jo, jeigu asmuo greitai praneša apie tai, kad svetimiems žmonėms atskleidė savo kodus ir slaptažodžius, tikimybė užkirsti kelią pinigų grobikams dar yra. „Tokiais atvejais, jei pinigai dar nėra pervesti, mes galime atšaukti šią operaciją ir neleisti atlikti visų kitų veiksmų, susijusių su konkrečia banko sąskaita, arba kreiptis į kitą banką su prašymu apriboti pervestų pinigų išmokėjimą iš bankomatų. Tada asmuo pasiimti pinigų turėtų atvykti į banko skyrių, kur prašoma įrodyti, kad pervestos lėšos yra gautos teisėtai“, – sako A. Šapola.

SEB banko sausio–rugsėjo mėnesių statistika rodo, kad absoliuti dauguma žmonių, susidūrusių su telefoniniais sukčiais, yra privatūs asmenys. Užfiksuotas pranešimas tik apie vieną atvejį, kai nukentėjo įmonė.

„Sukčiai tobulėja, o jų pasakojamos istorijos nuolat keičiamos. Gyventojus jau sunkiau apgauti prisistatant artimuoju, kuris pateko į nelaimę, ar jo draugu, todėl dabar nusikaltėliai neretai naudoja psichologinį spaudimą prisistatydami teisėsaugos pareigūnais. Gyventojams toks netikėtas skambutis sukelia stresą ir jie pamiršta pagalvoti apie galimą riziką“, – pastebi A. Šapola.

Sukčiai dažniausiai ieško asmenų, kurie prie bankų sistemų jungiasi naudodamiesi slaptažodžių kortelėmis. Pasak SEB banko Prevencijos departamento direktoriaus, retai pasitaiko lėšų vagysčių, jei asmuo naudojasi mobiliuoju parašu ar slaptažodžių generatoriumi. „Sukčiui reikia įdėti daugiau pastangų ir nusikaltimą vykdyti realiuoju laiku, kadangi generatoriaus sukurtas slaptažodis galioja jungiantis prie sistemos tik tą vieną kartą. Tokiu atveju pokalbis telefonu trunka kur kas ilgiau, o skambinantis asmuo gali sukelti daugiau įtarimų“, – pastebi A. Šapola.

Be to, pasak SEB banko atstovo, svarbu kalbėti ne tik apie tokius skambučius organizuojančius asmenis, bet ir apie tuos, kurie padeda neteisėtai pasisavintas lėšas pasiimti iš bankomatų. „Tarpininkai, kurie „paskolina“ savo sąskaitas pinigų pervedimo operacijoms, taip pat yra nusikaltimo bendrininkai. Todėl bankai kalbasi su valstybės institucijomis, kad bankams Lietuvoje teisiškai būtų galima kaupti ir keistis duomenimis apie įtartinus asmenis, kurie bankuose atsidaro vis naujas sąskaitas ir kurie padeda nusikaltėliams realizuoti neteisėtai pasisavintas lėšas. Tai leidžiama daugelyje užsienio šalių ir veikia kaip puiki prevencinė priemonė“, – pastebi A. Šapola.

Per devynis šių metų mėnesius SEB bankas nustatė 93 asmenis, per kurių sąskaitas buvo nesąžiningai pasisavinti pinigai. Apie visus tokius asmenis bankas praneša policijai, o jų sąskaitos yra uždaromos.

 

Šaltinis: seb.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Pusė mokėjimo terminalų taps mobilūs

Prognozuojama, kad 2019 m. 46 proc. visų mokėjimo terminalų taps mobilūs. skaityti »

„Wincor Nixdorf“ lyderiauja bankomatų programinės įrangos rinkoje

„Wincor Nixdorf“ tebeužima lyderio poziciją programinės įrangos, pritaikytos įvairių gamintojų bankomatams, rinkoje Europoje ir Lotynų Amerikoje, o nuo 2013 m. įsitvirtino pirmojoje vietoje ir Šiaurės Amerikoje. skaityti »

DNB banko grupės Lietuvoje 2016 m. pirmojo ketvirčio veiklos rezultatas

Didžiausiai Norvegijos finansinių paslaugų grupei priklausanti DNB banko grupė Lietuvoje per pirmuosius tris 2016 m. mėnesius uždirbo 9,4 mln. eurų pelno iki vertės sumažėjimo, atidėjinių išlaidų ir mokesčių. Tai yra 25 proc. daugiau nei pernai atitinkamu laikotarpiu (7,6 mln. eurų). skaityti »

Išrinkta geriausia 2015 metų kupiūra

Geriausia 2015 metų kupiūra pripažintas 5-ių Naujosios Zelandijos dolerių banknotas, kuriame vaizduojamas Everesto užkariautojas Edmundas Hillari. skaityti »

Skelbiami SEB banko grupės Lietuvoje 2016 metų pirmo ketvirčio veiklos rezultatai

Preliminariais duomenimis, per 2016 metų pirmą ketvirtį AB SEB bankas uždirbo 12,5 mln. eurų, o AB SEB banko grupė – 11,3 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno. skaityti »

Europoje bus atidaryta pirmoji licencijuota „Bitcoin“ birža

Viena iš stambiausių „Bitcoin“ biržų pasaulyje „Bitstamp“ gavo mokėjimo įstaigos statusą, leidžiantį jai veikti 28-iose Europos Sąjungos šalyse. skaityti »

Bekontakčiai mokėjimai diegiami į didelius ekranus

Mokėjimo terminalų gamintoja „Ingenico Group“ įsigijo jauną bendrovę „Think&Go“ ir jos NFC pagrindu sukurtą technologiją „Screen commerce“, pritaikytą dideliems skaitmeniniams ekranams. skaityti »

Azerbaidžano bankas įdiegė bekontaktes mokėjimo korteles

Azerbaidžano bankas „Kapital Bank“ pasiūlė savo klientams bekontakčių mokėjimų korteles „MasterCard“, veikiančias „PayPass“ technologijos pagrindu. skaityti »

Sukurta programėlė, sąskaitas apmokanti pagal nuotrauką

Pradedančioji bendrovė „Plastiq“ sukūrė programėlę, skirtą „iPhone“, kuri leidžia JAV ir Kanados gyventojams apmokėti sąskaitas jas tiesiog fotografuojant. skaityti »

Londono rajonas Brikstonas turi savo valiutą

Londono rajone Brikstone pastatytas bankomatas, išduodantis vadinamąjį brikstoniškąjį svarą. skaityti »