Apvogę žmogų telefoniniai sukčiai beveik 7 atvejais iš 10 jo vardu dar paima ir greitąjį kreditą

Publikuota: 2012 m. spalio 30 d. antradienis

Per devynis šių metų mėnesius į SEB banką kreipėsi 81 gyventojas, nukentėjęs nuo telefoninių sukčių: žmonės, nepažįstamiems asmenims padiktavę prisijungimo duomenis prie banko paslaugų internetu sistemos, prarado sąskaitoje esančias lėšas. Absoliuti dauguma apgautųjų (96 proc.) yra moterys, jų amžiaus vidurkis – 51 metai. Bankas pastebi, kad beveik 7 iš 10 nukentėjusiųjų patiria kur kas didesnių nuostolių, kadangi apgavikai gyventojų vardu suskumba paimti ir greitųjų kreditų.

SEB banko 2012 metų trijų ketvirčių duomenimis, vidutinė telefoninių sukčių neteisėtai pasisavintų lėšų iš banko klientų sąskaitų suma buvo 4 450 litų, o apgautojo vardu paimto greitojo kredito vidutinis dydis – dar beveik 2 400 litų. Iš viso SEB banko klientai dėl telefoninių sukčių per 9 šių metų mėnesius patyrė 360 489 Lt nuostolį.

„Norint paimti greitąjį kreditą, dažniausiai pakanka prisijungti prie banko paslaugų internetu sistemos, tad, atskleidus prisijungimo duomenis svetimiems asmenims, rizikuojama ne tik prarasti savo lėšas, bet ir įsiskolinti. Todėl gyventojams dar kartą norime priminti, kad niekas – nei fizinis, nei juridinis asmuo, net jei tai būtų policija ar kita teisėsaugos institucija – neturi teisės prašyti asmeninių duomenų ir slaptažodžių. Kilus įtarimui, kad asmuo buvo apgautas arba bandyta neteisėtai išgauti asmeninę informaciją, iš karto prašome susisiekti su policija ir savo banku, kad būtų galima imtis atitinkamų veiksmų“, – sako SEB banko Prevencijos departamento direktorius Audrius Šapola.

Pasak jo, jeigu asmuo greitai praneša apie tai, kad svetimiems žmonėms atskleidė savo kodus ir slaptažodžius, tikimybė užkirsti kelią pinigų grobikams dar yra. „Tokiais atvejais, jei pinigai dar nėra pervesti, mes galime atšaukti šią operaciją ir neleisti atlikti visų kitų veiksmų, susijusių su konkrečia banko sąskaita, arba kreiptis į kitą banką su prašymu apriboti pervestų pinigų išmokėjimą iš bankomatų. Tada asmuo pasiimti pinigų turėtų atvykti į banko skyrių, kur prašoma įrodyti, kad pervestos lėšos yra gautos teisėtai“, – sako A. Šapola.

SEB banko sausio–rugsėjo mėnesių statistika rodo, kad absoliuti dauguma žmonių, susidūrusių su telefoniniais sukčiais, yra privatūs asmenys. Užfiksuotas pranešimas tik apie vieną atvejį, kai nukentėjo įmonė.

„Sukčiai tobulėja, o jų pasakojamos istorijos nuolat keičiamos. Gyventojus jau sunkiau apgauti prisistatant artimuoju, kuris pateko į nelaimę, ar jo draugu, todėl dabar nusikaltėliai neretai naudoja psichologinį spaudimą prisistatydami teisėsaugos pareigūnais. Gyventojams toks netikėtas skambutis sukelia stresą ir jie pamiršta pagalvoti apie galimą riziką“, – pastebi A. Šapola.

Sukčiai dažniausiai ieško asmenų, kurie prie bankų sistemų jungiasi naudodamiesi slaptažodžių kortelėmis. Pasak SEB banko Prevencijos departamento direktoriaus, retai pasitaiko lėšų vagysčių, jei asmuo naudojasi mobiliuoju parašu ar slaptažodžių generatoriumi. „Sukčiui reikia įdėti daugiau pastangų ir nusikaltimą vykdyti realiuoju laiku, kadangi generatoriaus sukurtas slaptažodis galioja jungiantis prie sistemos tik tą vieną kartą. Tokiu atveju pokalbis telefonu trunka kur kas ilgiau, o skambinantis asmuo gali sukelti daugiau įtarimų“, – pastebi A. Šapola.

Be to, pasak SEB banko atstovo, svarbu kalbėti ne tik apie tokius skambučius organizuojančius asmenis, bet ir apie tuos, kurie padeda neteisėtai pasisavintas lėšas pasiimti iš bankomatų. „Tarpininkai, kurie „paskolina“ savo sąskaitas pinigų pervedimo operacijoms, taip pat yra nusikaltimo bendrininkai. Todėl bankai kalbasi su valstybės institucijomis, kad bankams Lietuvoje teisiškai būtų galima kaupti ir keistis duomenimis apie įtartinus asmenis, kurie bankuose atsidaro vis naujas sąskaitas ir kurie padeda nusikaltėliams realizuoti neteisėtai pasisavintas lėšas. Tai leidžiama daugelyje užsienio šalių ir veikia kaip puiki prevencinė priemonė“, – pastebi A. Šapola.

Per devynis šių metų mėnesius SEB bankas nustatė 93 asmenis, per kurių sąskaitas buvo nesąžiningai pasisavinti pinigai. Apie visus tokius asmenis bankas praneša policijai, o jų sąskaitos yra uždaromos.

 

Šaltinis: seb.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

SEB bankas tankina savitarnos zonų Lietuvoje tinklą

SEB bankas toliau tankina visą parą veikiančių klientų savitarnos zonų šalies regionuose tinklą — atidarytos dar penkios naujos zonos ir dabar jų Lietuvoje veikia jau penkiolika. skaityti »

Kylanti ekonomika verčia darbdavius grąžinti „skolą“ darbuotojams

Statistikos departamento duomenimis, vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis šalies ūkyje (be individualiųjų įmonių) antrąjį 2013 m. ketvirtį sudarė 2 253 Lt ir, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų ketvirčiu, išaugo 4,6 proc.: valstybės sektoriuje — 3,7 proc., privačiajame — 5,4 proc. skaityti »

Vis daugiau gyventojų turi laisvų pinigų

Vis daugiau šalies gyventojų teigia, kad padengus būtinąsias pragyvenimo išlaidas, kurias sudaro lėšos maistui, transportui, komunaliniams, kitiems mokesčiams, jiems lieka pinigų kitiems poreikiams tenkinti. skaityti »

Tėvai labiausiai rūpinasi, kaip sukaupti lėšų vaikų studijoms

SEB užsakymu trijose Baltijos šalyse atlikta šeimų, auginančių vaikus, apklausa parodė, kad tėvai pirmiausia nori, jog jų atžalos užaugusios turėtų gerą išsilavinimą, dirbtų mėgstamą darbą ir įgyvendintų savo svajones. skaityti »

SEB bankas: viena iš 100 pinigų pervedimo operacijų atliekama naudojantis mobiliuoju telefonu

SEB banko statistika rodo, kad mobiliosios bankininkystės paslaugos populiarėja: šiuo metu kas dvidešimtas klientas, kuris naudojasi banko paslaugomis internetu, naudojasi ir mobiliąja banko paslaugų internetu svetaine, o viena iš 100 pinigų pervedimo operacijų yra atliekama mobiliuoju telefonu. skaityti »

SEB bankas atnaujino mobiliąją banko paslaugų internetu svetainę

SEB bankas, atsižvelgdamas į klientų poreikius ir naujas technologines galimybes, atnaujino mobiliąją banko paslaugų internetu svetainę nauju adresu e.seb.lt. skaityti »

Įsigaliojusios kredito unijų veiklos riziką ribojančios priemonės pradeda duoti vaisių

Šiemet įsigalioję sugriežtinti kredito unijų veiklos riziką ribojantys normatyvai, kai kurioms kredito unijoms taikomos poveikio priemonės sumažino neatsakingą kredito unijų kreditavimą ir padėjo užtikrinti tvaresnę viso sektoriaus plėtrą. skaityti »

Telkiamos pajėgos Lietuvos smulkiajam verslui skatinti

Suprasadamos ir įvertindamos smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) svarbą šalies ekonomikai, Lietuvos įmonės pačios imasi iniciatyvų, kurios skatina ir padeda verslininkams atskleisti savo verslo potencialą. Didžiausias lietuviško kapitalo bankas – Šiaulių bankas, kurio prioritetinė veiklos kryptis – SVV finansavimas, pasirašė bendradarbiavimo sutartį su daugiau kaip prieš metus internete startavusios ir sėkmingai augančios paslaugų paieškos ir reklamos sistemos „Versliukai.lt“ įkūrėjais. skaityti »

Europos lizingo rinkos profesionalų lūkesčiai išlieka teigiami

Rugpjūčio 8-ąją Europos lizingo asociacija „Leaseurope“ paskelbė naujausius birželį atliktos verslo pasitikėjimo apklausos duomenis. skaityti »

Lietuvos bankas leido nutraukti banko „UniCredit Bank“ skyriaus veiklą

Lietuvos banko valdyba ketvirtadienį pareiškė leidžianti banko AS „UniCredit Bank“ Lietuvos skyriui nutraukti veiklą. skaityti »