Bankų klientus gins kartu

Publikuota: 2012 m. vasario 6 d. pirmadienis

Trys finansinių paslaugų vartotojus ginančios asociacijos buriasi bendram tikslui – mažinti bankų dominavimą ir apginti skriaudžiamus bankų klientus.

Praėjusią savaitę Lietuvos bankų klientų asociacija, Nacionalinė finansinių paslaugų vartotojų asociacija ir asociacija „Už sąžiningą bankininkystę“ pasirašė bendradarbiavimo sutartis, kuriomis įsipareigojo derinti veiksmus, siekiant geresnės bankų ir kitų finansinių institucijų vartotojų teisių apsaugos Lietuvoje.

„Bankų veikla yra labai svarbi visiems mums, deja, bankų elgesys ne visuomet tenkina Lietuvos žmones. Turime savo šalyje įdiegti geriausią pasaulinę patirtį, kaip apsaugoti silpnesnės pusės – bankų klientų – interesus, o tam reikia suvienyti jėgas“, – teigė Lietuvos bankų klientų asociacijos direktorius Rūtenis Paukštė.

Nacionalinės finansinių paslaugų vartotojų asociacijos direktorės Eglės Kybartienės teigimu, nepasitenkinimas finansinių paslaugų kokybe – ne tik Lietuvai, bet ir visai Europos Bendrijai būdinga tendencija.

Naujausios Vartotojų rinkų rezultatų suvestinės duomenimis, labiausiai įvairių ES šalių vartotojų netenkina finansinių paslaugų, investicijų (įskaitant pensijas ir vertybinius popierius), būsto paskolų ir nekilnojamojo turto paslaugų rinkos. Kasmetinėje vartotojų rinkų rezultatų suvestinėje Europos Komisija vertina 51 paslaugų ir prekių rinkas, kuriose išleidžiama daugiau kaip 60 proc. namų ūkių biudžeto. Taip siekiama nustatyti, kurios rinkos labiausiai netenkina ES vartotojų.

„Mūsų asociacija - jauniausia iš šių trijų organizacijų, tačiau jau spėjome pajusti, koks reikšmingas mūsų šalies piliečiams jų teisių gynimas prieš dominuojantį ekonomikoje bankinį kapitalą. Bankininkystė gali būti sąžininga, tą parodo šimtmečius gyvuojanti tradicija užsienyje. Norėtųsi, kad užsienio bankai, atsinešdami jiems įprastas pinigų „darymo“ technologijas, nepamirštų pas mus diegti ir vakarietiškų bankinio verslo etikos standartų“, – viliasi asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ vykdomasis direktorius Kęstutis Kupšys.

Eglė Kybartienė pažymėjo, jog organizacijoms, ginančioms finansinių paslaugų vartotojus, būtina sujungti jėgas, nes šioje srityje vartotojų teisės itin pažeidžiamos. Kita vertus, ir patys vartotojai vis aktyviau gina savo teises – tai rodo gautų skundų skaičius. Prasidėjus krizei, per dvejus metus skundų skaičius išaugo keletą kartų.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) 2009 metais raštu gavo 144 skundus dėl finansinių paslaugų, dėl kurių buvo pradėti tyrimai, kai tuo tarpu 2008 m. tokių skundų buvo 66, o 2007 m. – 33. 2009 metais buvo gauti 547 vartotojų paklausimai ryšio priemonėmis (elektroniniu raštu ir telefonu). Iš viso per 2010 m. dėl vartotojų teisių pažeidimų finansinių paslaugų srityje VVTAT išnagrinėjo 100 ginčų, 59 ginčai išspręsti taikiai.

Nuo 2012 m. sausio 2 d. pasikeitė ginčų tarp vartotojų ir finansų institucijų, nagrinėjimo tvarka. Šias funkcijas iš Draudimo priežiūros ir Vertybinių popierių komisijos bei Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos perėmė Lietuvos bankas. Finansinių paslaugų vartotojų teises ginančios organizacijos kol kas negali komentuoti, ar nauja tvarka palankesnė ir aiškesnė vartotojui.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Tarptautinis finansų leidinys „The Banker“ SEB banką pripažino geriausiu Lietuvoje (118)

Tarptautinis finansų leidinys „The Banker“ kasmetiniuose geriausio banko rinkimuose pripažino SEB banką geriausiu banku Lietuvoje. skaityti »

Bus galima įsigyti niekada apyvartoje nebuvusių 1000 litų ir kitų nominalų banknotų (1)

Lietuvos bankas suteikia galimybę įsigyti niekada į apyvartą neišleistų litų banknotų. skaityti »

Lietuvos gyventojai pamėgę grynuosius, tačiau turėdami galimybę rinktųsi alternatyvą (1)

Nors gryniesiems, palyginti su kitais mokėjimo būdais, pirmenybę teikia mažiau nei pusė Lietuvos gyventojų, net 3 atvejais iš 4 apsipirkimo vietose moka grynaisiais pinigais. skaityti »

Lietuvos bankas sudarė galimybę atlikti žaibiškus mokėjimus (1)

Išplėtusi galimybes ir pakeitusi pavadinimą, Lietuvos banko mokėjimo sistema CENTROlink pradeda naują etapą Lietuvos mokėjimo paslaugų istorijoje. skaityti »

Lietuvos bankas tobulina investavimo politiką (1)

Siekdamas maksimaliai išskaidyti finansinio turto investavimo riziką, Lietuvos bankas atnaujino strateginį investicijų paskirstymą ir nutarė sudaryti rezervų portfelį iš itin saugių investicijų JAV doleriais. skaityti »

Europos priežiūros institucija perspėjima dėl virtualiųjų valiutų žetonų platinimo (1)

Europos vertybinių popierių ir rinkų institucija viešai įspėjo apie rizikas, susijusias su virtualiųjų valiutų žetonų platinimu. skaityti »

Kolekcinė sidabro moneta įamžins Pranciškaus Skorinos palikimą (1)

Lapkričio 8 dieną (trečiadienį) Lietuvos bankas išleis 20 eurų kolekcinę sidabro monetą, skirtą Pranciškaus Skorinos „Rusėniškosios Biblijos“ 500-mečiui. skaityti »

V. Vasiliauskas: naujos finansinės technologijos – papildoma paspirtis ūkio augimui ir naujos rizikos

Tarptautinio valiutos fondo metiniuose susitikimuose Vašingtone dalyvaujantis Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas pristatė savo metinę kalbą, pateiktą aštuonių Šiaurės ir Baltijos šalių vardu. skaityti »

Lietuvos bankas skelbia poziciją dėl virtualiųjų valiutų

Bankai, mokėjimo įstaigos ir kiti finansų rinkos dalyviai neturėtų teikti paslaugų, susijusių su virtualiosiomis valiutomis ar dalyvauti jas leidžiant – tokią poziciją patvirtino Lietuvos banko valdyba. skaityti »

Kas antras verslininkas nežino, kas yra ketvirtoji pramonės revoliucija

Kas antras Lietuvos smulkusis verslininkas neatsakytų į klausimą, kas yra ketvirtoji pramonės revoliucija, o trys ketvirtadaliai apie tai žinančių vadovų pripažįsta, kad jų įmonė tokiems pokyčiams nesiruošia. T skaityti »