Bankų klientus gins kartu

Publikuota: 2012 m. vasario 6 d. pirmadienis

Trys finansinių paslaugų vartotojus ginančios asociacijos buriasi bendram tikslui – mažinti bankų dominavimą ir apginti skriaudžiamus bankų klientus.

Praėjusią savaitę Lietuvos bankų klientų asociacija, Nacionalinė finansinių paslaugų vartotojų asociacija ir asociacija „Už sąžiningą bankininkystę“ pasirašė bendradarbiavimo sutartis, kuriomis įsipareigojo derinti veiksmus, siekiant geresnės bankų ir kitų finansinių institucijų vartotojų teisių apsaugos Lietuvoje.

„Bankų veikla yra labai svarbi visiems mums, deja, bankų elgesys ne visuomet tenkina Lietuvos žmones. Turime savo šalyje įdiegti geriausią pasaulinę patirtį, kaip apsaugoti silpnesnės pusės – bankų klientų – interesus, o tam reikia suvienyti jėgas“, – teigė Lietuvos bankų klientų asociacijos direktorius Rūtenis Paukštė.

Nacionalinės finansinių paslaugų vartotojų asociacijos direktorės Eglės Kybartienės teigimu, nepasitenkinimas finansinių paslaugų kokybe – ne tik Lietuvai, bet ir visai Europos Bendrijai būdinga tendencija.

Naujausios Vartotojų rinkų rezultatų suvestinės duomenimis, labiausiai įvairių ES šalių vartotojų netenkina finansinių paslaugų, investicijų (įskaitant pensijas ir vertybinius popierius), būsto paskolų ir nekilnojamojo turto paslaugų rinkos. Kasmetinėje vartotojų rinkų rezultatų suvestinėje Europos Komisija vertina 51 paslaugų ir prekių rinkas, kuriose išleidžiama daugiau kaip 60 proc. namų ūkių biudžeto. Taip siekiama nustatyti, kurios rinkos labiausiai netenkina ES vartotojų.

„Mūsų asociacija - jauniausia iš šių trijų organizacijų, tačiau jau spėjome pajusti, koks reikšmingas mūsų šalies piliečiams jų teisių gynimas prieš dominuojantį ekonomikoje bankinį kapitalą. Bankininkystė gali būti sąžininga, tą parodo šimtmečius gyvuojanti tradicija užsienyje. Norėtųsi, kad užsienio bankai, atsinešdami jiems įprastas pinigų „darymo“ technologijas, nepamirštų pas mus diegti ir vakarietiškų bankinio verslo etikos standartų“, – viliasi asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ vykdomasis direktorius Kęstutis Kupšys.

Eglė Kybartienė pažymėjo, jog organizacijoms, ginančioms finansinių paslaugų vartotojus, būtina sujungti jėgas, nes šioje srityje vartotojų teisės itin pažeidžiamos. Kita vertus, ir patys vartotojai vis aktyviau gina savo teises – tai rodo gautų skundų skaičius. Prasidėjus krizei, per dvejus metus skundų skaičius išaugo keletą kartų.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) 2009 metais raštu gavo 144 skundus dėl finansinių paslaugų, dėl kurių buvo pradėti tyrimai, kai tuo tarpu 2008 m. tokių skundų buvo 66, o 2007 m. – 33. 2009 metais buvo gauti 547 vartotojų paklausimai ryšio priemonėmis (elektroniniu raštu ir telefonu). Iš viso per 2010 m. dėl vartotojų teisių pažeidimų finansinių paslaugų srityje VVTAT išnagrinėjo 100 ginčų, 59 ginčai išspręsti taikiai.

Nuo 2012 m. sausio 2 d. pasikeitė ginčų tarp vartotojų ir finansų institucijų, nagrinėjimo tvarka. Šias funkcijas iš Draudimo priežiūros ir Vertybinių popierių komisijos bei Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos perėmė Lietuvos bankas. Finansinių paslaugų vartotojų teises ginančios organizacijos kol kas negali komentuoti, ar nauja tvarka palankesnė ir aiškesnė vartotojui.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Didžiausias bankinių kortelių augimas pastebimas Artimuosiuose Rytuose ir Afrikoje

RBR ataskaitos „Global Data Cards and Forecasts 2021“ duomenimis, bankinės kortelės sparčiausiai populiarėja Artimuosiuose Rytuose bei Afrikoje. skaityti »

Eurovizijos miestelyje Ukrainoje galima apsieiti be grynųjų

Gegužės 4 d. Kijeve oficialiai atidaryta Eurovizijos fanų zona, kurioje galima apsieiti be grynųjų – atsiskaityti banko kortele ar per išmanųjį telefoną. skaityti »

Ukrainoje ir Baltarusijoje įrengti virtualiųjų valiutų bankomatai

Neseniai Minske vykusiame renginyje „Metų bankas“ buvo pristatytas pirmasis Baltarusijoje virtualiųjų valiutų bankomatas. skaityti »

Estija išsirinko monetą šalies šimtmečiui pagerbti

Banko „Eesti Pank“ taryba patvirtino monetos, skirtos Estijos Respublikos šimtmečiui, dizainą. skaityti »

Etiopijoje pasirodė „kinomatai“, įrašinėjantys filmus

Etiopijoje pasirodė prekybos automatai, įrašantys į USB raktus kino filmus. skaityti »

Amerikiečiai bankų skyrius vertina labiau nei mobiliąją bankininkystę

JAV banko klientų apklausa parodė, kad klientams maloniau finansinius reikalus susitvarkyti bankų skyriuose, nei per mobiliuosius telefonus. skaityti »

Pirmą kartą atliktas tarptautinis pervedimas panaudojant „Blockchain“

Ispanijos bankas BBVA kartu su „Ripple įgyvendino pirmą tarptautinį pervedimą, panaudojant „Blockchain“ technologiją. skaityti »

Lietuviai daugiausia Europoje naudojasi grynaisiais

Rytų Europoje grynaisiais 2015 m. daugiausia naudojosi Lietuvos gyventojai (86,5 proc.), o mažiausiai – Estijos (19,2 proc.). skaityti »

„Danske Bank“ pirmojo ketvirčio rezultatai

Per pirmąjį šių metų ketvirtį „Danske Bank“ Lietuvoje iš pagrindinės veiklos uždirbo 2,9 mln. EUR prieš pelno mokestį. skaityti »

SEB grupės pelnas padidėjo beveik dvigubai

Anot SEB banko valdybos pirmininko ir prezidento Raimondo Kvedaro, 2017 metų pradžioje ekonomikos augimą ir toliau lėmė vidaus rinkos plėtra. Vidutinio darbo užmokesčio augimas vis dar smarkiai pranoko produktų ir paslaugų kainų kilimą. Artimiausiu metu realiųjų pajamų didėjimas bus svarbiausias veiksnys, skatinsiantis Lietuvos gyventojų optimizmą ir vidaus vartojimo mastą. Šios priežastys lėmė mūsų banko suteiktų paskolų gyventojams didėjimą - 2017 m. pirmą ketvirtį bankas suteikė penktadaliu (22 proc.) daugiau naujų būsto ir vartojimo kreditų (91 mln. eurų) negu atitinkamą laikotarpį 2016 metais. skaityti »