Daugėja vartotojų ginčų dėl bankų teikiamų paslaugų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 1 d. ketvirtadienis

Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčą su finansinių paslaugų teikėju – tai maždaug dešimtadaliu daugiau nei pernai per tokį laikotarpį (306). Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų: jų kiekis šiemet per pusmetį pasiekė 128 (pernai buvo 101).

Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius pasiekė 78, ankstesniais ketvirčiais – apie 50.

„Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų teikiamų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro – Lietuvos banko – pagalbą,“ – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų – šie ginčai sudarė 42 % visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu – 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 %, o šių metų antrąjį ketvirtį buvo trečdalis. Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 %.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį – 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu – 25. Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus – 14 (pernai pirmąjį pusmetį – 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus – 12 (4), atmesti juos – 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai – 74).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Šiaulių banko grupės grynasis pelnas augo 2 kartus

Per devynis šių metų mėnesius ketvirtas pagal dydį tarp Lietuvoje veikiančių bankų Šiaulių bankas bei jo rezultatai reikšmingai augo. skaityti »

Skelbiami SEB banko grupės Lietuvoje 2016 metų trijų ketvirčių veiklos rezultatai

Preliminariais duomenimis, per 2016 metų tris ketvirčius AB SEB bankas uždirbo 66,2 mln. eurų, o AB SEB banko grupė – 64,5 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno. skaityti »

Škotijos Karališkasis bankas testuoja dirbtinio intelekto sistemą

Škotijos Karališkasis bankas paskelbė planuojantis išbandyti pokalbių programėlę, per kurią banko klientai bendraus su dirbtiniu intelektu. skaityti »

„Citadele“ verslo klientams pasiūlė verslo partnerių įvertinimą

„Citadele“ bankas verslo klientams pradėjo teikti nemokamą įmonių patikros kredito biure „Creditinfo“ paslaugą. skaityti »

Finišuoja viešoji konsultacija dėl mokėjimų rinkos plėtros planų

Šią savaitę mokėjimų rinkos dalyviai ir gyventojai dar gali pateikti pastabas ir pasiūlymus Lietuvos bankui dėl jo prieš tris mėnesius paskelbto Nacionalinės mokėjimų strategijos projekto, kuriame numatomi plataus užmojo tikslai. skaityti »

Vaidas Žagūnis SEB banko valdyboje pakeis Virginijų Doveiką

SEB banko Stebėtojų taryba banko valdybos nariu paskyrė Vaidą Žagūnį, dabartinį SEB banko Finansavimo paslaugų departamento direktorių. skaityti »

Vokietijos gyventojai už elektrą gali susimokėti bitkoinais

Hanoverio gyventojai gali atsiskaityti už elektros energijos sunaudojimą bitkoinais. Tokias paslaugas pasiūlė energetikos bendrovė „Enercity“. skaityti »

Svarbūs pokyčiai įmonėms, kurios naudojasi įmokų surinkimo paslauga

Iki 2017-ųjų balandžio 1 d. įmonės, besinaudojančios įmokų surinkimo paslauga, turės pasirengti papildomiems su Lietuvos prisijungimu prie SEPA (angl. Single Euro Payments Area) susietiems pokyčiams. skaityti »

Latvija išleido kolekcinę monetą verslininkams pagerbti

Centrinis Latvijos bankas išleido daugiakampio formos sidabrinę kolekcinę monetą, skirtą pagerbti Latvijos verslininkams. skaityti »

„Apple“ įgyvendino pinigų pervedimą bitkoinais

„Apple“ paskelbė, kad mokėjimo sistemų bendrovė „Circle“, padėjo įgyvendinti galimybę per pranešimų programą „iMessage“ perduoti atsiskaitymus bitkoinais. skaityti »