Daugėja vartotojų ginčų dėl bankų teikiamų paslaugų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 1 d. ketvirtadienis

Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčą su finansinių paslaugų teikėju – tai maždaug dešimtadaliu daugiau nei pernai per tokį laikotarpį (306). Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų: jų kiekis šiemet per pusmetį pasiekė 128 (pernai buvo 101).

Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius pasiekė 78, ankstesniais ketvirčiais – apie 50.

„Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų teikiamų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro – Lietuvos banko – pagalbą,“ – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų – šie ginčai sudarė 42 % visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu – 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 %, o šių metų antrąjį ketvirtį buvo trečdalis. Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 %.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį – 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu – 25. Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus – 14 (pernai pirmąjį pusmetį – 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus – 12 (4), atmesti juos – 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai – 74).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Būtiniausių mokėjimo paslaugų įkainiai bus apriboti jau kitų metų pradžioje

Pakeistos Mokėjimų įstatymo nuostatos įpareigoja bankus ir kredito unijas jau kitų metų vasarį gyventojams pasiūlyti pagrindinę mokėjimo sąskaitą su būtiniausiomis mokėjimo paslaugomis. skaityti »

Bankas persikrausto į telefoną

DNB banko atlikta apklausa parodė, kad naudotojai vis labiau linkę banką nešiotis savo kišenėje – beveik 60 proc. respondentų norėtų viena jų telefone esančia programėle valdyti visas savo sąskaitas skirtinguose bankuose. skaityti »

Skelbiami SEB banko grupės Lietuvoje 2016 metų pirmo pusmečio veiklos rezultatai

Preliminariais duomenimis, per 2016 metų pirmą pusmetį AB SEB bankas uždirbo 45,1 mln. eurų, o AB SEB banko grupė – 43,1 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno. skaityti »

Didinamas dėmesys naujoms finansinėms technologijoms ir „Fintech“ sektoriaus plėtrai Lietuvoje

Sparti finansinių technologijų („Fintech“) sektoriaus plėtra pasaulyje lemia poreikį efektyviau išnaudoti šioje srityje turimą Lietuvos potencialą. skaityti »

Nuo kriauklyčių iki virtualių pinigų

Per 8 000 metų atsiskaitymo tarp žmonių būdai labai keitėsi. Kaip atsiskaitysime ateityje? skaityti »

Japonijoje bandomi atsiskaitymai pagal veido atpažinimą

Bendrovė NEC Japonijoje pradėjo mokėjimo sistemos pagal pirkėjo nustatymą iš veido bandymus. skaityti »

Tarptautinis žurnalas „Euromoney“ SEB banką pripažino geriausiu Lietuvoje

Pasaulio kapitalo ir finansų rinkas analizuojantis leidinys „Euromoney“ SEB banką vėl pripažino geriausiu banku Lietuvoje. skaityti »

„Euromoney“ banko „Citadele“ pokyčius pripažino geriausiais Vidurio ir Rytų Europos bankininkystės sektoriuje

Remdamasis 2016 m. tyrimo „Euromoney Awards of Excellence“ rezultatais, prestižinis žurnalas „Euromoney“ „Citadele“ banko pokyčius pripažino „Geriausia Vidurio ir Rytų Europos banko transformacija“ (angl. Central and Eastern Europe’s Best Bank Transformation). skaityti »

Vasaros olimpinėse žaidynėse – bekontakčiai „Swatch“ laikrodžiai

Šveicarijos laikrodžių gamintoja „Swatch“ išleido išmanųjį laikrodį su NFC lustu „Swatch Bellamy“. skaityti »

Singapūro gyventojai pinigus perves naudodamiesi socialiniais tinklais

Singapūro bankai nusprendė pasiūlyti savo klientams galimybę susieti socialinių tinklų „Facebook“ ir „Twitter“ paskyras su banko sąskaita. skaityti »