Daugėja vartotojų ginčų dėl bankų teikiamų paslaugų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 1 d. ketvirtadienis

Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčą su finansinių paslaugų teikėju – tai maždaug dešimtadaliu daugiau nei pernai per tokį laikotarpį (306). Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų: jų kiekis šiemet per pusmetį pasiekė 128 (pernai buvo 101).

Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius pasiekė 78, ankstesniais ketvirčiais – apie 50.

„Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų teikiamų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro – Lietuvos banko – pagalbą,“ – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų – šie ginčai sudarė 42 % visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu – 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 %, o šių metų antrąjį ketvirtį buvo trečdalis. Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 %.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį – 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu – 25. Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus – 14 (pernai pirmąjį pusmetį – 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus – 12 (4), atmesti juos – 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai – 74).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Pasaulyje sparčiai populiarėja mobilioji bankininkystė

Mobiliosios bankininkystės naudotojų pasaulyje vis daugėja. Beveik pusė išmaniųjų telefonų turėtojų per mobiliuosius įrenginius tvarko savo finansus. skaityti »

Lietuvos bankas su Konkurencijos taryba ir Valstybės kontrole keisis tarnautojais

Kad įgytų daugiau profesinių žinių ir keistųsi gerąja patirtimi, Lietuvos banko atstovai galės laikinai palikti įprastas darbo vietas ir vykti į Konkurencijos tarybą ar Valstybės kontrolę, o šių institucijų deleguoti tarnautojai tuo tikslu bus priimami stažuotis centriniame banke. skaityti »

Lietuvos bankas didina grynųjų pinigų pasiūlos sistemos efektyvumą

2016 m. liepos 1 d. Lietuvos banke pradėjo veikti Grynųjų pinigų departamentas vietoje buvusios Grynųjų pinigų tarnybos. skaityti »

Seimas priėmė Mokėjimų įstatymą dėl bankų mokėjimų paslaugų įkainių

Seimas priėmė naujos redakcijos Mokėjimų įstatymą, į nacionalinę teisę perkeldamas Mokėjimų sąskaitų direktyvą, reglamentą dėl tarpbankinių mokesčių už kortele grindžiamas mokėjimo operacijas ir reglamentą. skaityti »

„Wincor Nixdorf“ ir „Aisino“ tieks IT sprendimus Kinijos bankams ir mažmenininkams

Kinijos bendrovė „Aisino Corporation“, kurios specializacija – išmanieji IT apsaugos sprendimai, kartu su pasauline bankinės įrangos gamybos lydere Vokietijos kompanija „Wincor Nixdorf“ tieks IT sprendimus Kinijos bankiniam ir mažmeninės prekybos sektoriams. skaityti »

Bekontakčius mokėjimus jau galima atlikti ir per „Windows 10“

„Microsoft“ įgyvendino bekontakčių atsiskaitymų galimybę per mobiliuosius telefonus su operacine sistema „Windows 10“. skaityti »

Mokėjimų rinkos plėtros siekis: momentiniai mokėjimai, daugiau konkurencijos ir didesnis vartotojų įsitraukimas

Jau per artimiausius ketverius metus Lietuvos gyventojams turėtų būti prieinami ir plačiai naudojami nauji bekontakčiai, momentiniai ir glaudžiai į verslo modelius integruoti mokėjimų būdai. skaityti »

Ateities bankai naudosis dirbtinio intelekto technologijomis

Prognozuojama, kad ateities bankai, naudodamiesi dirbtinio intelekto technologijomis, teiks vienos rūšies paslaugas. skaityti »

Eurų banknotais papildytos Lietuvos banko pinigų saugyklos

Birželio 22 dieną oro keliu iš Vakarų Europos į Vilniaus oro uostą atgabenta Lietuvos bankui skirtų eurų banknotų siunta. Ji su policijos palyda saugiai pasiekė centrinio banko saugyklas. skaityti »

ECOFIN posėdyje – kova su mokesčių vengimu ir diskusija apie Bankų sąjungos ateitį

Birželio 20 d. Liuksemburge Ekonomikos ir finansų reikalų ministrų taryba (ECOFIN) sieks politinio sutarimo dėl kovos su mokesčių vengimu priemonių ir aptars tolesnį Bankų sąjungos vystymą. skaityti »