Daugėja vartotojų ginčų dėl bankų teikiamų paslaugų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 1 d. ketvirtadienis

Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčą su finansinių paslaugų teikėju – tai maždaug dešimtadaliu daugiau nei pernai per tokį laikotarpį (306). Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų: jų kiekis šiemet per pusmetį pasiekė 128 (pernai buvo 101).

Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius pasiekė 78, ankstesniais ketvirčiais – apie 50.

„Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų teikiamų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro – Lietuvos banko – pagalbą,“ – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų – šie ginčai sudarė 42 % visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu – 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 %, o šių metų antrąjį ketvirtį buvo trečdalis. Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 %.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį – 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu – 25. Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus – 14 (pernai pirmąjį pusmetį – 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus – 12 (4), atmesti juos – 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai – 74).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Ultragarsas – naujas atsiskaitymo būdas

Pradedančioji Indijos įmonė „Ultracash“ įgyvendino galimybę priimti ir perduoti atsiskaitymus iš mobiliojo telefono ultragarsu. skaityti »

„Ingenico Group“ įgyvendino bekontakčius atsiskaitymus per „Panasonic“ planšetes

Niujorke vykstančioje parodoje „NRF Expo“ kompanija „Ingenico Group“ ir „Panasonic“ pristato galimybę priimti bekontakčius atsiskaitymus per „Panasonic“ planšetinius kompiuterius. skaityti »

Gyventojai asmeninę patirtį bankuose vertina gerai

Lietuvos bankų asociacijos užsakymu atlikta gyventojų apklausa parodė, kad bankų reikšmė ekonomikai didelė ir nekinta. skaityti »

Didžiosios Britanijos transporte bus atsiskaitoma bekontaktėmis kortelėmis

Numatoma, kad 2020 m. visame Didžiosios Britanijos viešajame transporte bus galima atsiskaityti bekontakte kortele arba išmaniuoju telefonu su NFC funkcija. skaityti »

„PayPal“ pateko į Gineso rekordų knygą

Per 24 val. „PayPal“ sistema surinko rekordinę pinigų sumą aukoms – 45,8 mln. JAV dolerių. skaityti »

„MasterCard“ kurs mokius dėvimuosius įrenginius

„MasterCard“ ir „Coin“ nusprendė išleisti seriją dėvimųjų įrenginių, į kuriuos būtų įdiegtas bekontaktis atsiskaitymas. skaityti »

Vokietijos markė vis dar gyva

Vokietijoje praėjus 14 metų nuo euro įvedimo gyventojai tebeturi apie 12,9 mlrd. Vokietijos markių. skaityti »

Prognozuojamas JAV dolerio kurso augimas

Agentūra „Bloomberg“ prognozuoja, kad 2016 m. JAV dolerio kursas ženkliai išaugs. skaityti »

Bankomatų skaičius pasaulyje auga

„Retail Banking Research“ prognozuoja, kad bankomatų skaičius augs iki 2020 m. Tuomet turėtų būti naudojama apie 128 mlrd. šių įrenginių. skaityti »

Čekijos bankas teikia linksmas konsultacijas per „YouTube“

Čekijos bankas „Fio Banka“ pradėjo teikti linksmus finansinius patarimus savo klientams per „YouTube“ kanalą ir Čekijos televiziją. skaityti »