Daugėja vartotojų ginčų dėl bankų teikiamų paslaugų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 1 d. ketvirtadienis

Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčą su finansinių paslaugų teikėju – tai maždaug dešimtadaliu daugiau nei pernai per tokį laikotarpį (306). Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų: jų kiekis šiemet per pusmetį pasiekė 128 (pernai buvo 101).

Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius pasiekė 78, ankstesniais ketvirčiais – apie 50.

„Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų teikiamų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro – Lietuvos banko – pagalbą,“ – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų – šie ginčai sudarė 42 % visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu – 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 %, o šių metų antrąjį ketvirtį buvo trečdalis. Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 %.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį – 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu – 25. Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus – 14 (pernai pirmąjį pusmetį – 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus – 12 (4), atmesti juos – 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai – 74).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Google“ atnaujino „Google Wallet“, skirtą „iOS“

Operacine sistema „iOS“ paremta atnaujinta „Google Wallet“ nuo šiol palaiko pinigų persiuntimo draugams ir artimiesiems funkciją. skaityti »

„Danske Bank“ susitarė dėl Lietuvos ir Latvijos mažmeninės bankininkystės verslo pardavimo

„Danske Bank” pasirašė sutartis su „Swedbank” padaliniais Lietuvoje ir Latvijoje dėl mažmeninės bankininkystės verslo pardavimo. skaityti »

Neturintys Didžiosios Britanijos pilietybės galės naudotis mobiliuoju banku

Didžiojoje Britanijoje pradėjo veikti pirmasis šalyje bankas, leidžiantis atidaryti sąskaitą pilietybės neturintiems Jungtinės Karalystės gyventojams. skaityti »

Anglai skatinami naudotis mobiliaisiais mokėjimais

Didžiosios Britanijos mažmenininkai visokiais būdais skatina pirkėjus naudotis mobiliaisiais mokėjimais. skaityti »

„Visa“ atlieka biometrinių technologijų bandymus

Siekdama patikrinti, kaip veikia finansinių operacijų patvirtinimas pagal klientų biometrinius duomenis, „Visa“ atliks bandymus Pietų Afrikoje. skaityti »

Nuo kitų metų tiesioginį debetą pakeis el. sąskaitos automatinio apmokėjimo paslauga

Nuo 2016 m. sausio 1 d. pinigų pervedimai eurais Lietuvoje turės atitikti Europos Sąjungoje galiojančio reglamento Nr. 260/2012 reikalavimus, todėl vietoj tiesioginio debeto paslaugos SEB bankas teiks elektroninės sąskaitos teikimo ir jos apmokėjimo paslaugą. skaityti »

SEB bankas pateko į finalinį konkurso „Europos verslo apdovanojimai 2015“ etapą

Atrankiniame prestižinių Europos verslo apdovanojimų konkurse SEB bankas buvo išrinktas nacionaliniu finalininku įvertinus jo vykdomą tvarią veiklą. skaityti »

„Google“ ir „Samsung“ diegia el. raktų projektą

Bendrovės „Google“ ir „Samsung“ vienos iš pirmųjų pasiūlė skaitmenines mobiliąsias pinigines su el. raktais, suderinamas su „MasterCard“ programa „Digital Enablement Express“. skaityti »

Bankų veiklos rodikliai: stabilios tendencijos

Lietuvos bankų asociacija paskelbė apibendrintus antrojo šių metų ketvirčio Lietuvoje veikiančių bankų finansinių grupių veiklos rodiklius. skaityti »

„MasterCard“: pirkėjai tikisi naujų mokėjimo technologijų

Kompanija „MasterCard“ atliko pirmą pasaulyje mažmeninės prekybos tyrimą, paremtą socialinėmis medijomis. skaityti »