Daugėja vartotojų ginčų dėl bankų teikiamų paslaugų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 1 d. ketvirtadienis

Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčą su finansinių paslaugų teikėju – tai maždaug dešimtadaliu daugiau nei pernai per tokį laikotarpį (306). Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų: jų kiekis šiemet per pusmetį pasiekė 128 (pernai buvo 101).

Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius pasiekė 78, ankstesniais ketvirčiais – apie 50.

„Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų teikiamų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro – Lietuvos banko – pagalbą,“ – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų – šie ginčai sudarė 42 % visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu – 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 %, o šių metų antrąjį ketvirtį buvo trečdalis. Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 %.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį – 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu – 25. Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus – 14 (pernai pirmąjį pusmetį – 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus – 12 (4), atmesti juos – 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai – 74).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Lietuvos bankų ekonomistai susivienijo į bendrą grupę

Lietuvos bankų asociacijoje (LBA) savo veiklą pradeda nauja ekonomistų darbo grupė, kuri sustiprins asociacijos analitinį ir ekspertinį potencialą bei prisidės prie reikšmingų sprendimų parengimo ekonominiais ir pinigų politikos klausimais ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos lygmeniu. skaityti »

Kenijos bankas finansines paslaugas integruoja į socialinius tinklus

Kenijos bankas „NIC Bank“ pristatė naują socialinės bankininkystės platformą NIC KONNECT. Ji leis socialinių tinklų ir pokalbių programų naudotojams naudotis banko finansinėmis paslaugomis. skaityti »

„MasterCard“ testuoja veido atpažinimo technologiją

„MasterCard“, bendradarbiaudama su Olandijos bendrove „International Card Services“ (ICS), ruošiasi išbandyti biometrijos technologiją. skaityti »

„Visa“ ir QIWI įgyvendino bekontaktį atsiskaitymą

„Visa“ ir QIWI paskelbė apie bekontaktės technologijos „Visa payWave“ integraciją į el. piniginę „Visa QIWI Wallet“. skaityti »

SEB bankas pradeda teikti valstybės iš dalies kompensuojamus būsto kreditus

SEB bankas pasirašė sutartį su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija dėl valstybės iš dalies kompensuojamų būsto kreditų teikimo 2015 – 2017 metais. skaityti »

10 ateities inovacijų bankams

Ekspertai išskyrė keletą bankinių inovacijų, kurios mūsų laukia artimiausioje ateityje. skaityti »

Šveicarai laukia naujų frankų pasirodymo

Nacionalinis Šveicarijos bankas ketina išleisti naujas Šveicarijos frankų kupiūras. skaityti »

„Global Finance“ SEB interneto banką pripažino geriausiu Lietuvoje

Tarptautinis verslo ir finansų žurnalas „Global Finance“ SEB banką pripažino geriausiu interneto banku privatiems klientams Lietuvoje. Tokio paties pripažinimo sulaukė ir SEB bankai Latvijoje bei Estijoje. skaityti »

„Ingenico Group“ – mokėjimo sistemų lyderė

Tarptautinės agentūros „Nilson Report“ duomenimis, 2014 m. kompanija „Ingenico Group“ tapo pirmąja pasaulio įmone, užimančia 30,23 proc. pasaulinės rinkos. skaityti »

„BlackBerry Messenger“ išmoko persiųsti pinigus

Kanados gyventojai jau gali išmėginti per „BlackBerry Messenger“ pranešimų programą pervesti pinigus savo artimiesiems ar draugams. skaityti »