Daugėja vartotojų ginčų dėl bankų teikiamų paslaugų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 1 d. ketvirtadienis

Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčą su finansinių paslaugų teikėju – tai maždaug dešimtadaliu daugiau nei pernai per tokį laikotarpį (306). Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų: jų kiekis šiemet per pusmetį pasiekė 128 (pernai buvo 101).

Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius pasiekė 78, ankstesniais ketvirčiais – apie 50.

„Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų teikiamų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro – Lietuvos banko – pagalbą,“ – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų – šie ginčai sudarė 42 % visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu – 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 %, o šių metų antrąjį ketvirtį buvo trečdalis. Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 %.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį – 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu – 25. Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus – 14 (pernai pirmąjį pusmetį – 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus – 12 (4), atmesti juos – 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai – 74).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Skelbiami SEB banko grupės 2015 metų pirmo pusmečio veiklos rezultatai

Preliminariais duomenimis, per pirmą 2015 metų pusmetį AB SEB bankas uždirbo 36,9 mln. eurų, o AB SEB banko grupė – 32,7 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno. skaityti »

Tiesioginio debeto ateitis – dar patogesnė klientams e. sąskaita

2016 m. Lietuva prisijungs prie bendrosios mokėjimų eurais erdvės (SEPA) – tai antrasis euro integracijos žingsnis. SEPA atneš įvairių pokyčių: visų pirma, mokėjimai eurais vyks vienodomis sąlygomis tiek šalies viduje, tiek kitose Europos valstybėse SEPA erdvėje. skaityti »

„Alfa bank“ išleido rankinį laikrodį su banko kortele

Rusijos bankas „Alfa bank“ kartu su tarptautine mokėjimo sistema „MasterCard“ išleido rankinį laikrodį su įtaisyta debetine banko kortele – specialiu lustu su programa. skaityti »

„PayPal“ perka el. mokėjimų tiekėją „Xoom“

„PayPal“ perka amerikietišką elektroninių mokėjimų sistemų tiekėją „Xoom“. Skelbiama, kad sandorio suma – 890 mln. dolerių arba 25 doleriai už akciją. skaityti »

Amerikiečiai jau gali pervesti pinigus per „Messenger“

„Facebook“ galutinai įgyvendino P2P atsiskaitymus JAV teritorijoje. Nuo šiol bet kuris „Messenger“ naudotojas gali persiųsti pinigus savo artimiesiems ar draugams tiesiogiai iš savo banko sąskaitos. skaityti »

Raginama naudoti vartotojams naudingas elektroninės atpažinties priemones

Lietuvos bankas skatina elektroninių mokėjimų rinkos dalyvius iki 2015 m. rugpjūčio 1 d. apsispręsti dėl kryptingos elektroninės atpažinties priemonių naudojimo plėtros. skaityti »

„eBay“ ir „PayPal“ skiriasi

„eBay Inc“ direktorių valdyba patvirtino, kad įmonės skyriai „eBay“ ir „PayPal“ nuo liepos 20 dienos pradės veikti kaip atskiros nepriklausomos įmonės. skaityti »

Danijos bankai renkasi CINEO šeimos produktus

Trečias pagal dydį Danijos bankas „Jyske Bank“ dalį klientų aptarnavimo padalinių planuoja pertvarkyti paversdamas juos savitarnai skirtomis erdvėmis, kur bus galima gauti daugumą finansinių paslaugų. Įgyvendinti šį tikslą bankui padeda Vokietijos koncernas „Wincor Nixdorf“. skaityti »

Pietų Korėjoje – „Samsung Pay“ konkurentė

Pietų Korėjos interneto svetainė „Naver“ pasiūlė mobiliųjų mokėjimų paslaugą. skaityti »

Mobilusis bankas naudotojo kišenėje

Didžiosios Britanijos bankas „Atom“, kuris teikia paslaugas išskirtinai tik mobiliaisiais kanalais, gavo banko licenciją ir šiais planuoja pradėti veiklą šioje šalyje. skaityti »