Daugėja vartotojų ginčų dėl bankų teikiamų paslaugų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 1 d. ketvirtadienis

Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčą su finansinių paslaugų teikėju – tai maždaug dešimtadaliu daugiau nei pernai per tokį laikotarpį (306). Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų: jų kiekis šiemet per pusmetį pasiekė 128 (pernai buvo 101).

Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius pasiekė 78, ankstesniais ketvirčiais – apie 50.

„Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų teikiamų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro – Lietuvos banko – pagalbą,“ – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų – šie ginčai sudarė 42 % visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu – 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 %, o šių metų antrąjį ketvirtį buvo trečdalis. Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 %.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį – 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu – 25. Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus – 14 (pernai pirmąjį pusmetį – 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus – 12 (4), atmesti juos – 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai – 74).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

SEB banko vertybinių popierių saugojimo paslaugos – geriausios Lietuvoje

SEB banko teikiamos vertybinių popierių saugojimo paslaugos antrus metus iš eilės pripažintos geriausiomis Lietuvoje. skaityti »

Didžiojoje Britanijoje populiarėja atsiskaitymas nurodant mobiliojo telefono numerį

HSBC banko paslaugomis besinaudojančios įmonės gali gauti atsiskaitymus iš savo klientų, panaudodamos tik mobiliojo telefono numerį be jokių papildomų mokėjimo rekvizitų. skaityti »

„EMEA Finance“ SEB banką pripažino geriausiu banku Lietuvoje

Tarptautinis pasaulio bankų veiklą analizuojantis žurnalas „EMEA Finance“ SEB banką už pasiektus laimėjimus ir veiklą Europos bankų sistemoje pripažino geriausiu banku Lietuvoje. Geriausio šalies banko titulą gavo ir SEB bankas Estijoje. skaityti »

Dėvimieji įrenginiai finansų rinkose

Tyrimo „BI Intelligence Wearable Market Report“ duomenimis, dėvimųjų įrenginių (akinių, apyrankių, laikrodžių ir kt.) skaičiaus augimas kasmet sieks 35 proc. – 148 mln. įrenginių per metus. Ar palaikyti ir išnaudoti tokius prietaisus finansų sektoriuje, aiškaus atsakymo kol kas nėra. skaityti »

Pietų Korėja standartizuoja biometrinius mokėjimus

Pietų Korėja planuoja sukurti biometrinio identifikavimo standartą. skaityti »

Interneto aukcionuose pirkėjai jau varžosi dėl Lietuvos banko numizmatinių vertybių

Lietuvos bankas pirmą kartą numizmatams pasiūlė vertingų monetų ir jų rinkinių įsigyti elektroniniuose aukcionuose. Jie vyks iki gegužės 18 dienos. skaityti »

Mokėjimo kortelėmis atsiskaitoma du kartus dažniau negu grynaisiais pinigais

SEB banko duomenimis, pirmą šių metų ketvirtį viena mokėjimo kortele prekybos ir paslaugų vietose vidutiniškai buvo atsiskaitoma 25 kartus. skaityti »

Afrikoje populiarėja mobilios finansinės paslaugos

2014 metų duomenimis, mobiliojo ryšio abonentų skaičius Afrikoje pasiekė 635 mln. skaityti »

SEB banko specialistai konsultuos verslą kuriančias moteris

Šią savaitę SEB banko specialistai dalyvaus VšĮ „Versli Lietuva“ organizuojamo projekto „Išmani moteris“ renginiuose. Jų metu moterims Šiauliuose, Klaipėdoje ir Kaune bus pristatyta specialiai SEB bankui Europos inovacijų akademijos sukurta metodika „iEngines“, kuri taikoma jauno verslo konsultacijų SEB banke metu. skaityti »

Bankai didina IT išlaidas

Analitinės bendrovės „Ovum“ duomenimis, daugiausia išlaidų bankai skiria mobiliųjų ir skaitmeninių kanalų plėtrai bei bankinių informacinių sistemų atnaujinimui. skaityti »