Daugėja vartotojų ginčų dėl bankų teikiamų paslaugų

Publikuota: 2013 m. rugpjūčio 1 d. ketvirtadienis

Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį gavo 343 vartotojo prašymus išspręsti ginčą su finansinių paslaugų teikėju – tai maždaug dešimtadaliu daugiau nei pernai per tokį laikotarpį (306). Sparčiausiai daugėjo ginčų dėl bankų paslaugų: jų kiekis šiemet per pusmetį pasiekė 128 (pernai buvo 101).

Vien šių metų antrąjį ketvirtį vartotojų ginčų su bankais skaičius pasiekė 78, ankstesniais ketvirčiais – apie 50.

„Ginčų su bankais skaičius vejasi ginčų su draudikais skaičių, kaip ir prognozavome. Tai lemia bankų teikiamų paslaugų masiškumas ir jų klientų didėjantis aktyvumas bei siekis ginti savo teises. Be to, daugiau vartotojų sužino apie galimybę ginčą spręsti pasitelkiant nešališko arbtitro – Lietuvos banko – pagalbą,“ – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Daugiausia šių metų antrąjį ketvirtį vartotojai su bankais ginčijosi dėl būsto kreditų – šie ginčai sudarė 42 % visų šios grupės ginčų.

Dėl ginčų su draudimo bendrovėmis Lietuvos bankas šių metų pirmąjį pusmetį sulaukė 181 kreipimosi (pernai tokiu laikotarpiu – 169). Ginčų dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo skaičius svyruoja kiekvieną ketvirtį nuo 45 iki 30 %, o šių metų antrąjį ketvirtį buvo trečdalis. Panaši ir ginčų dėl transporto priemonių draudimo (kasko) draudimo sutarčių statistikos istorija: dažniausiai jų skaičius neviršija ketvirtadalio visų draudimo ginčų, šių metų antrąjį ketvirtį jie sudarė 25 %.

Šiemet buvo daugiau atvejų, kai ginčas baigtas pasiekus susitarimą arba finansų rinkos dalyvis patenkindavo vartotojo reikalavimą: pirmąjį pusmetį – 32, o pernai atitinkamu laikotarpiu – 25. Be to, dažniau nei pernai ginčo pabaiga pasiekta Lietuvos bankui priėmus vieną iš šių sprendimų: patenkinti vartotojo reikalavimus – 14 (pernai pirmąjį pusmetį – 8), iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus – 12 (4), atmesti juos – 63 (34). Sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: šiemet pirmąjį pusmetį tokių buvo 52 (pernai – 74).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Pradėjo veikti pirmieji eurus priimantys SEB banko bankomatai

Vilniuje pradėjo veikti du bandomieji eurus priimantys ir išmokantys SEB banko bankomatai. skaityti »

Mokėjimai litais paskutinę šių metų dieną bus vykdomi trumpiau

Paskutinę šių metų dieną, gruodžio 31-ąją, mokėjimai tarp bankų litais bus galimi tik iki 13 val., nes tuo laiku bus sustabdytas mokėjimų vykdymas Lietuvos banko mokėjimo sistemose, kuriomis naudojasi bankai. skaityti »

Bankų apklausa: paskolų kokybė gerėja, tikimasi nuosaikaus paskolų portfelio augimo

Lietuvos banko apklausti komerciniai bankai teigia, kad didelė konkurencija ir likvidumas skatina švelninti paskolų sąlygas verslui, o paskolų portfelio kokybė gerėja. Prognozuojama, kad bendras paskolų portfelis kitąmet nuosaikiai augs. skaityti »

SEB išrinktas geriausiu privačiosios bankininkystės banku Baltijos šalyse

Įtakingas tarptautinis pasaulio bankų veiklą analizuojantis žurnalas „The Banker“ SEB išrinko geriausiu privačiosios bankininkystės paslaugas teikiančiu banku Baltijos šalyse. skaityti »

Pagal Pasaulio banko „Doing Business 2015“ ataskaitą Lietuva užima 10 vietą tarp ES valstybių

Spalio 29 d. paskelbtame Pasaulio banko tyrime „Doing Business 2015“ Lietuva išlieka viena iš palankiausiai pagal verslo pradžią vertinamų šalių pasaulyje. skaityti »

SEB bankas: artėjant eurui mažės grynųjų pinigų

Naujausioje SEB banko analitikų parengtoje Baltijos šalių namų ūkių finansų apžvalgoje („SEB Baltic Household Outlook“) teigiama, kad šiuo metu grynųjų pinigų, palyginti su indėliais, Lietuvoje yra daugiau negu kitose Baltijos šalyse. skaityti »

Viešieji pirkimai Lietuvos banke – pagal tarptautinį vadybos sistemos standartą

Lietuvos banko viešųjų pirkimų organizavimas ir vykdymas pripažintas atitinkančiu tarptautinį vadybos sistemos standartą ISO 9001:2008. skaityti »

SEB bankas: telefoniniams sukčiams vis rečiau pavyksta išvilioti interneto banko duomenis

SEB banko statistika rodo, kad gyventojai tampa nebe tokie patiklūs ir gerokai rečiau patenka į telefoninių sukčių pinkles. skaityti »

Latvijos bankas NORVIK BANKA padidino įstatinį kapitalą

Latvijos komercinio banko NORVIK BANKA akcininkai, tęsdami banko plėtrą, priėmė sprendimą padidinti NORVIK BANKA įstatinį kapitalą. skaityti »

Lietuvos bankas investavo Kinijos kapitalo rinkoje

Gavęs Kinijos centrinio banko leidimą ir baigęs teisines investavimo į Kinijos kapitalo rinką pasiruošimo procedūras, Lietuvos bankas pirmą kartą nedidelę dalį užsienio atsargų investavo į Kinijos skolos vertybinius popierius. skaityti »