Daugėja vartotojų, kurie su bankais ginčijasi dėl būsto kredito sutarčių

Publikuota: 2012 m. liepos 20 d. penktadienis

Nuo šių metų pradžios vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas antrąjį ketvirtį gavo beveik penktadaliu daugiau vartotojų kreipimųsi dėl būsto kredito sutarčių nei jų buvo pirmąjį ketvirtį. Tokios pretenzijos sudarė maždaug trečdalį visų ginčų su bankais, kuriuos spręsti vartotojai prašė priežiūros institucijos – Lietuvos banko.

„Ginčai dėl būsto kredito sutarčių kilo dėl bankų siūlomų palūkanų dydžio (pasibaigus fiksuotųjų palūkanų terminui), dėl bankų atsisakymo pakeisti sutarties sąlygas ir kitokių sutarties vykdymo aspektų. Taip pat ginčytasi dėl bankų suteiktų vartojimo kreditų, mokėjimo kortelių ir kitų finansinių paslaugų“, – sakė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Šių metų antrąjį ketvirtį Lietuvos bankas gavo 148 kreipimusis dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais (pirmąjį ketvirtį jų buvo 158): 48 ginčai – dėl bankų teikiamų finansinių paslaugų, 79 – dėl draudimo, 21 ginčas kilo su kitais finansų rinkos dalyviais (vartojimo kredito davėjais, kredito unijomis, mokėjimo paslaugų teikėjais).

Ginčuose su draudimo įmonėmis daugiausia pretenzijų vartotojai šių metų antrąjį ketvirtį, kaip ir anksčiau, reiškė dėl automobilių draudimo.

„Iš esmės visi ginčai draudimo srityje kilo dėl draudimo išmokos dydžio, draudiko sprendimo atsisakyti mokėti draudimo išmoką. Tik keliais atvejais ginčytasi dėl draudiko pateikto regresinio reikalavimo“, – sakė D. Andriukaitis.

Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais daugiausia buvo nepatenkintų dėl vartojimo kreditų – dažniausiai vartotojai nesutiko su įsiskolinimų pagal vartojimo kredito sutartis dydžiu.

Antrąjį ketvirtį nagrinėdamas ginčus Lietuvos bankas priėmė 7 sprendimus visiškai arba iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus, 26 atvejais vartotojo reikalavimai buvo pripažinti nepagrįstais. Dėl 13 ginčų vartotojams ir finansų rinkos dalyviams pavyko susitarti taikiai.

Nors priežiūros institucijos sprendimai dėl ginčų yra rekomendaciniai, antrąjį metų ketvirtį visi rinkos dalyviai įvykdė Lietuvos banko sprendimus dėl ginčų.

Vartotojai visais atvejais dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais turi teisę kreiptis į teismą.

Mažėja gyventojų kreipimųsi, kurie pagal galiojančią tvarką Lietuvos banke negalėjo būti nagrinėjami (ginčas nagrinėjamas ar nagrinėtas teisme, ginčas, kilęs ne tarp vartotojo ir paslaugos teikėjo, ne Lietuvos banko kompetencijai priskirtas ginčo pobūdis ir pan.). Taip pat mažiau buvo ir atvejų, kai vartotojas į Lietuvos banką kreipiasi iš pradžių pretenzijų neišsakęs finansinės paslaugos teikėjui, kaip to reikalaujama.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Išleidžiama moneta, skirta A. J. Greimo 100-osioms gimimo metinėms

Lietuvos bankas paskelbė išleidžiantis naują kolekcinę sidabro monetą, skirtą pasaulinio lygio mokslininko, semiotikos darbų autoriaus Algirdo Juliaus Greimo 100-osioms gimimo metinėms. skaityti »

Mokėjimo terminalų rinkos prognozės 2020-iesiems

Per penkerius metus mokėjimo terminalų skaičius pasaulyje turėtų išaugti dvigubai. skaityti »

„Visa“ plečia atsiskaitymą QR kodais

„Visa“ pranešė, kad netrukus QR kodais bus galima atlikti finansines operacijas Egipte, Indonezijoje, Kazachstane, Nigerijoje Pakistane ir Vietname. skaityti »

Šiaulių banko grupės uždirbo rekordinį pelną

2016 metais Šiaulių banko grupė uždirbo 43,7 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno – tai 83 proc. daugiau nei 2015 metais. skaityti »

SWIFT įdiegė naują traptautinių mokėjimų sistemą be „blokchain“

Įdiegdama naują sistemą, SWIFT siekia modernizuoti tarptautinius mokėjimus, padaryti pinigų pervedimą pigesnį ir greitesnį. skaityti »

80 proc. naujų įmonių sąskaitas atidaro internetu

„Danske Bank“ duomenimis, praėjusiais metais 7 iš 10 naujų įmonių buvo įregistruotos internetu. skaityti »

Lietuvos bankas veiks ne tik kaip reiklus reguliuotojas, bet ir kaip prižiūrimų rinkos dalyvių partneris

Absoliuti dauguma Lietuvos banko prižiūrimų finansų rinkos dalyvių pripažįsta, kad centrinio banko priežiūra yra veiksminga, o respondentai aukštai vertina priežiūros darbuotojų kompetenciją ir elgesį. skaityti »

Už drabužius bus galima susimokėti per veidrodį

„eBay“ gamintojai sukūrė bekontaktį veidrodį „Oak Mirror“, per kurį galima susimokėti neišeinant iš parduotuvės matavimosi kabinos. skaityti »

„Blockchain“ ir biometrijos projektas – patogiam naudojimuisi bankinėmis paslaugomis

Kovo mėnesį Taline vyksiančioje konferencijoje „Blockchain & Bitcoin Conference Tallinn“ bus pristatytas naujas projektas „Humaniq“. skaityti »

Anglijoje galima atsiskaityti balso komandomis

Didžiosios Britanijos bankas „Santander“ pirmasis šalyje įgyvendino atsiskaitymus, patvirtinant tapatybę balso atpažinimo technologija. skaityti »