Daugėja vartotojų, kurie su bankais ginčijasi dėl būsto kredito sutarčių

Publikuota: 2012 m. liepos 20 d. penktadienis

Nuo šių metų pradžios vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas antrąjį ketvirtį gavo beveik penktadaliu daugiau vartotojų kreipimųsi dėl būsto kredito sutarčių nei jų buvo pirmąjį ketvirtį. Tokios pretenzijos sudarė maždaug trečdalį visų ginčų su bankais, kuriuos spręsti vartotojai prašė priežiūros institucijos – Lietuvos banko.

„Ginčai dėl būsto kredito sutarčių kilo dėl bankų siūlomų palūkanų dydžio (pasibaigus fiksuotųjų palūkanų terminui), dėl bankų atsisakymo pakeisti sutarties sąlygas ir kitokių sutarties vykdymo aspektų. Taip pat ginčytasi dėl bankų suteiktų vartojimo kreditų, mokėjimo kortelių ir kitų finansinių paslaugų“, – sakė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Šių metų antrąjį ketvirtį Lietuvos bankas gavo 148 kreipimusis dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais (pirmąjį ketvirtį jų buvo 158): 48 ginčai – dėl bankų teikiamų finansinių paslaugų, 79 – dėl draudimo, 21 ginčas kilo su kitais finansų rinkos dalyviais (vartojimo kredito davėjais, kredito unijomis, mokėjimo paslaugų teikėjais).

Ginčuose su draudimo įmonėmis daugiausia pretenzijų vartotojai šių metų antrąjį ketvirtį, kaip ir anksčiau, reiškė dėl automobilių draudimo.

„Iš esmės visi ginčai draudimo srityje kilo dėl draudimo išmokos dydžio, draudiko sprendimo atsisakyti mokėti draudimo išmoką. Tik keliais atvejais ginčytasi dėl draudiko pateikto regresinio reikalavimo“, – sakė D. Andriukaitis.

Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais daugiausia buvo nepatenkintų dėl vartojimo kreditų – dažniausiai vartotojai nesutiko su įsiskolinimų pagal vartojimo kredito sutartis dydžiu.

Antrąjį ketvirtį nagrinėdamas ginčus Lietuvos bankas priėmė 7 sprendimus visiškai arba iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus, 26 atvejais vartotojo reikalavimai buvo pripažinti nepagrįstais. Dėl 13 ginčų vartotojams ir finansų rinkos dalyviams pavyko susitarti taikiai.

Nors priežiūros institucijos sprendimai dėl ginčų yra rekomendaciniai, antrąjį metų ketvirtį visi rinkos dalyviai įvykdė Lietuvos banko sprendimus dėl ginčų.

Vartotojai visais atvejais dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais turi teisę kreiptis į teismą.

Mažėja gyventojų kreipimųsi, kurie pagal galiojančią tvarką Lietuvos banke negalėjo būti nagrinėjami (ginčas nagrinėjamas ar nagrinėtas teisme, ginčas, kilęs ne tarp vartotojo ir paslaugos teikėjo, ne Lietuvos banko kompetencijai priskirtas ginčo pobūdis ir pan.). Taip pat mažiau buvo ir atvejų, kai vartotojas į Lietuvos banką kreipiasi iš pradžių pretenzijų neišsakęs finansinės paslaugos teikėjui, kaip to reikalaujama.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Biometrijos būdai mokėjimo operacijoms atlikti

28 proc. 25–34 m. JAV, Didžiosios Britanijos ir Australijos gyventojų jau įgyvendina atsiskaitymus naudodamiesi biometrijos technologijomis: pirštų atspaudų, rainelės ir venų skenavimo atpažinimu. skaityti »

Lietuvoje nukalta „porcelianinė“ latviška moneta

Latvijos bankas išleido unikalios formos sidabrinę kolekcinę monetą „Baltars. Porcelianas“. skaityti »

Įsigyti prekes bus galima per virtualiosios realybės akinius

Užsidėjus „Alibaba“ virtualiosios realybės akinius „Buy+“, bus galima elektroninėje parduotuvėje virtualiai paliesti patikusias prekes ir jas įsigyti. skaityti »

Vasaros olimpinėse žaidynėse – bekontakčiai atsiskaitymo būdai

Vasaros olimpinių žaidynių dalyviai gali išbandyti šiuolaikiškas atsiskaitymo priemones, kurias pasiūlė pagrindinė žaidynių rėmėja „Visa“. skaityti »

„Global Finance“: SEB interneto bankas – geriausias Lietuvoje

Tarptautinis verslo ir finansų žurnalas „Global Finance“ SEB interneto banką įmonėms ir privatiems klientams pripažino geriausiu Lietuvoje. skaityti »

S. Kropas. Kartais jokio reguliavimo geriau nei per didelis reguliavimas?

Būkime pakankamai drąsūs nereguliuoti – taikliai pastebėjo dabar jau buvęs Europos Komisijos komisaras J. Hill, atsakingas už finansų sektorių. Sukurti aibę taisyklių, baksnoti pirštu į jas ir viską grįsti pernelyg detaliu reglamentavimu, ko gero, vienas lengvesnių kelių. skaityti »

Pradėta vieša konsultacija dėl būtiniausių mokėjimo paslaugų krepšelio ir jo kainos ribos nustatymo

Lietuvos bankas pradėjo viešą konsultaciją dėl mokėjimo paslaugų, kurių kaina bus ribojama, krepšelio sudėties ir jo galimos didžiausios kainos nustatymo metodikos. skaityti »

„Wincor Nixdorf“: įsibėgėjanti restruktūrizacija ir didėjančios pardavimo apimtys

Pirmieji devyni finansinių metų mėnesiai Vokietijos bankinių technologijų kompanijai „Wincor Nixdorf“ buvo sėkmingi. Įsibėgėjo bendrovės restruktūrizacijos programa, augo pardavimo apimtys. skaityti »

„Visa“ atidarys biurą Silicio slėnyje

Planuojama, kad Silicio slėnyje bus bendrovės „Visa“ įkurtas verslo informacijos analizės bei duomenų apsaugos tyrimo centras. skaityti »

Testavimo nepalankiausiomis sąlygomis rezultatai rodo padidėjusį euro zonos bankų sistemos atsparumą

Europos Centrinis Bankas (ECB) paskelbė, kad, remiantis ES mastu atlikto bankų testavimo nepalankiausiomis sąlygomis rezultatais, euro zonos bankų atsparumas padidėjo ir bendri priežiūriniai reikalavimai dėl kapitalo, palyginti su 2015 m., iš esmės nesikeis. skaityti »