Daugėja vartotojų, kurie su bankais ginčijasi dėl būsto kredito sutarčių

Publikuota: 2012 m. liepos 20 d. penktadienis

Nuo šių metų pradžios vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus nagrinėjantis Lietuvos bankas antrąjį ketvirtį gavo beveik penktadaliu daugiau vartotojų kreipimųsi dėl būsto kredito sutarčių nei jų buvo pirmąjį ketvirtį. Tokios pretenzijos sudarė maždaug trečdalį visų ginčų su bankais, kuriuos spręsti vartotojai prašė priežiūros institucijos – Lietuvos banko.

„Ginčai dėl būsto kredito sutarčių kilo dėl bankų siūlomų palūkanų dydžio (pasibaigus fiksuotųjų palūkanų terminui), dėl bankų atsisakymo pakeisti sutarties sąlygas ir kitokių sutarties vykdymo aspektų. Taip pat ginčytasi dėl bankų suteiktų vartojimo kreditų, mokėjimo kortelių ir kitų finansinių paslaugų“, – sakė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Šių metų antrąjį ketvirtį Lietuvos bankas gavo 148 kreipimusis dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais (pirmąjį ketvirtį jų buvo 158): 48 ginčai – dėl bankų teikiamų finansinių paslaugų, 79 – dėl draudimo, 21 ginčas kilo su kitais finansų rinkos dalyviais (vartojimo kredito davėjais, kredito unijomis, mokėjimo paslaugų teikėjais).

Ginčuose su draudimo įmonėmis daugiausia pretenzijų vartotojai šių metų antrąjį ketvirtį, kaip ir anksčiau, reiškė dėl automobilių draudimo.

„Iš esmės visi ginčai draudimo srityje kilo dėl draudimo išmokos dydžio, draudiko sprendimo atsisakyti mokėti draudimo išmoką. Tik keliais atvejais ginčytasi dėl draudiko pateikto regresinio reikalavimo“, – sakė D. Andriukaitis.

Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais daugiausia buvo nepatenkintų dėl vartojimo kreditų – dažniausiai vartotojai nesutiko su įsiskolinimų pagal vartojimo kredito sutartis dydžiu.

Antrąjį ketvirtį nagrinėdamas ginčus Lietuvos bankas priėmė 7 sprendimus visiškai arba iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus, 26 atvejais vartotojo reikalavimai buvo pripažinti nepagrįstais. Dėl 13 ginčų vartotojams ir finansų rinkos dalyviams pavyko susitarti taikiai.

Nors priežiūros institucijos sprendimai dėl ginčų yra rekomendaciniai, antrąjį metų ketvirtį visi rinkos dalyviai įvykdė Lietuvos banko sprendimus dėl ginčų.

Vartotojai visais atvejais dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais turi teisę kreiptis į teismą.

Mažėja gyventojų kreipimųsi, kurie pagal galiojančią tvarką Lietuvos banke negalėjo būti nagrinėjami (ginčas nagrinėjamas ar nagrinėtas teisme, ginčas, kilęs ne tarp vartotojo ir paslaugos teikėjo, ne Lietuvos banko kompetencijai priskirtas ginčo pobūdis ir pan.). Taip pat mažiau buvo ir atvejų, kai vartotojas į Lietuvos banką kreipiasi iš pradžių pretenzijų neišsakęs finansinės paslaugos teikėjui, kaip to reikalaujama.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Pasaulyje sparčiai populiarėja mobilioji bankininkystė

Mobiliosios bankininkystės naudotojų pasaulyje vis daugėja. Beveik pusė išmaniųjų telefonų turėtojų per mobiliuosius įrenginius tvarko savo finansus. skaityti »

Lietuvos bankas su Konkurencijos taryba ir Valstybės kontrole keisis tarnautojais

Kad įgytų daugiau profesinių žinių ir keistųsi gerąja patirtimi, Lietuvos banko atstovai galės laikinai palikti įprastas darbo vietas ir vykti į Konkurencijos tarybą ar Valstybės kontrolę, o šių institucijų deleguoti tarnautojai tuo tikslu bus priimami stažuotis centriniame banke. skaityti »

Lietuvos bankas didina grynųjų pinigų pasiūlos sistemos efektyvumą

2016 m. liepos 1 d. Lietuvos banke pradėjo veikti Grynųjų pinigų departamentas vietoje buvusios Grynųjų pinigų tarnybos. skaityti »

Seimas priėmė Mokėjimų įstatymą dėl bankų mokėjimų paslaugų įkainių

Seimas priėmė naujos redakcijos Mokėjimų įstatymą, į nacionalinę teisę perkeldamas Mokėjimų sąskaitų direktyvą, reglamentą dėl tarpbankinių mokesčių už kortele grindžiamas mokėjimo operacijas ir reglamentą. skaityti »

„Wincor Nixdorf“ ir „Aisino“ tieks IT sprendimus Kinijos bankams ir mažmenininkams

Kinijos bendrovė „Aisino Corporation“, kurios specializacija – išmanieji IT apsaugos sprendimai, kartu su pasauline bankinės įrangos gamybos lydere Vokietijos kompanija „Wincor Nixdorf“ tieks IT sprendimus Kinijos bankiniam ir mažmeninės prekybos sektoriams. skaityti »

Bekontakčius mokėjimus jau galima atlikti ir per „Windows 10“

„Microsoft“ įgyvendino bekontakčių atsiskaitymų galimybę per mobiliuosius telefonus su operacine sistema „Windows 10“. skaityti »

Mokėjimų rinkos plėtros siekis: momentiniai mokėjimai, daugiau konkurencijos ir didesnis vartotojų įsitraukimas

Jau per artimiausius ketverius metus Lietuvos gyventojams turėtų būti prieinami ir plačiai naudojami nauji bekontakčiai, momentiniai ir glaudžiai į verslo modelius integruoti mokėjimų būdai. skaityti »

Ateities bankai naudosis dirbtinio intelekto technologijomis

Prognozuojama, kad ateities bankai, naudodamiesi dirbtinio intelekto technologijomis, teiks vienos rūšies paslaugas. skaityti »

Eurų banknotais papildytos Lietuvos banko pinigų saugyklos

Birželio 22 dieną oro keliu iš Vakarų Europos į Vilniaus oro uostą atgabenta Lietuvos bankui skirtų eurų banknotų siunta. Ji su policijos palyda saugiai pasiekė centrinio banko saugyklas. skaityti »

ECOFIN posėdyje – kova su mokesčių vengimu ir diskusija apie Bankų sąjungos ateitį

Birželio 20 d. Liuksemburge Ekonomikos ir finansų reikalų ministrų taryba (ECOFIN) sieks politinio sutarimo dėl kovos su mokesčių vengimu priemonių ir aptars tolesnį Bankų sąjungos vystymą. skaityti »