Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Skaitmeniniais bankais 2021 m. naudosis 3 mlrd. žmonių

Žmonės vis labiau vertina skaitmeninius bankus dėl patogumo atlikti finansines operacijas greitai, per įvairius renginius ir iš bet kurios vietos. skaityti »

SEB banko privačiosios bankininkystės paslaugos – geriausios Lietuvoje

Įtakingas tarptautinis kapitalo ir finansų rinkas analizuojantis žurnalas „Euromoney“ penktą kartą aukščiausia vieta už privačiosios bankininkystės paslaugas Lietuvoje įvertino SEB banką. skaityti »

Australijoje bus galima susimokėti piršto atspaudu arba asmenuke

„Mastercard“ paskelbė, kad naudos programą „Mastercard Identity Check“ įgyvendinti biometriniams atsiskaitymams Australijoje. skaityti »

Vienoje atidarytas pirmasis pasaulyje bitkoinų bankas

Pirmajame bitkoinų banke klientai gali išsikeisti grynuosius pinigus į bitkoinus, taip pat sužinoti visą rūpimą informaciją apie skaitmeninę valiutą. skaityti »

Sukurta plastikinė NFC kortelė

Žymi žaidimų kortelių ir stalo žaidimų gamintoja „Cartamundi“ kartu su nanoelektronikos tyrimų centru „Imec“ ir bendrove „Holst Centre“ pristatė pirmą pasaulyje NFC kortelę, pagamintą iš plastiko. skaityti »

Anglijoje traukinių bilietus pakeis biometrijos sistema

Didžiosios Britanijos geležinkelio bendrovė „Chiltern Railways“ jau pusmetį kuria technologiją, kuri leistų keleiviams patogiau važinėti traukiniais atsisakant bilietų. skaityti »

Brangiausias pasaulio bankas – Kinijos pramonės ir prekybos bankas

Kinijos pramonės ir prekybos bankas nukonkuravo Amerikos banką „Wells Fargo“. skaityti »

SEB bankas pristato naują išskirtinių privilegijų kredito kortelę „MasterCard World Elite“

SEB banko klientai pirmieji Lietuvoje jau gali įsigyti naują išskirtinių privilegijų kredito kortelę „MasterCard World Elite“, o banko privačiosios bankininkystės klientai ja galės naudotis kartu su paslaugų planu „Elite“. skaityti »

Populiarėja skaitmeniniai bankai

Viena iš svarbiausių 2017 metų bankinio sektoriaus tendencijų – skaitmeninių bankų populiarėjimas. Prognozuojama, kad skaitmenizacija bankų sektoriuje iš esmės pakeis paties banko pobūdį. skaityti »

„Google“ baigė testuoti atsiskaitymą be jokių priemonių

„Google“ pranešė, kad 2017 m. vasario 8 d. baigia savo atsiskaitymo programos „Hands Free“ eksperimentą. skaityti »