Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bankas „Al Rajhi“ kortelę išduoda pagal piršto atspaudą

Saudo Arabijoje veikiančiame banke „Al Rajhi“ įdiegti biometriniai pirštų atspaudų skaitytuvai. Jie naudojami išduodant debetines korteles visuose padaliniuose. skaityti »

Įdomiausios finansiniam sektoriui skirtos konferencijos Europoje

Siūlome Jums 10 renginių Europoje, skirtų finansinių technologijų temoms. skaityti »

Atnaujinta SEB banko mobilioji programėlė padės akimirksniu pervesti pinigus

Vis daugiau SEB banko klientų prie interneto banko jungiasi išmaniaisiais įrenginiais, todėl bankas, atsižvelgdamas į klientų lūkesčius, atnaujina mobiliąją programėlę. skaityti »

Mobiliųjų mokėjimų rinka augs 33 proc. per metus

2020 metais mobiliųjų mokėjimų rinkos apimtys sieks 3,338 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

„Diebold Nixdorf“ pristatė mažiausią pasaulyje savitarnos įrenginį

Š. m. sausio 15–17 dienomis Niujorke vyko viena didžiausių pasaulyje mažmeninei prekybai skirtų parodų „National Retail Federation‘s BIG Show“. skaityti »

Paskelbti atnaujinti sąskaitos perkėlimo paslaugos dokumentai

Nuo 2017 m. vasario 1 d., įgyvendinant Mokėjimų įstatymo nuostatas, mokėjimo paslaugų teikėjams įsigalioja nauji sąskaitos perkėlimo paslaugos reikalavimai. skaityti »

Vietoj banko skyriaus – savitarnos įrenginys

Londono tyrimų bendrovės RBR tyrimas rodo, kad per pastaruosius dvejus metus daugėjo bankomatų, įrengtų toli nuo bankų klientų aptarnavimo skyrių. skaityti »

Bankinio sektoriaus tendencijos 2017

Kas pasikeitė bankininkystės sferoje 2016 metais ir kas laukia 2017-aisiais? skaityti »

Bitkoinui sukako 8 metai

Prie aštuonerius metus, 2009 metų sausio 3 dieną, buvo sugeneruotas bitkoinas. Jo autorius – išradėjas Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), kurio tikroji tapatybė nežinoma iki šiol. skaityti »

Čekijoje – bekontakčiai mokėjimai per išmaniuosius telefonus

Čekijos bankų klientai, kurie naudojasi išmaniaisiais telefonais su „Android“ sistema, artimiausiu metu turės daugiau galimybių atsiskaityti už pirkinius bekontakčiu būdu per išmanųjį telefoną. skaityti »