Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Šiaulių banko grupės grynasis pelnas augo 2 kartus

Per devynis šių metų mėnesius ketvirtas pagal dydį tarp Lietuvoje veikiančių bankų Šiaulių bankas bei jo rezultatai reikšmingai augo. skaityti »

Skelbiami SEB banko grupės Lietuvoje 2016 metų trijų ketvirčių veiklos rezultatai

Preliminariais duomenimis, per 2016 metų tris ketvirčius AB SEB bankas uždirbo 66,2 mln. eurų, o AB SEB banko grupė – 64,5 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno. skaityti »

Škotijos Karališkasis bankas testuoja dirbtinio intelekto sistemą

Škotijos Karališkasis bankas paskelbė planuojantis išbandyti pokalbių programėlę, per kurią banko klientai bendraus su dirbtiniu intelektu. skaityti »

„Citadele“ verslo klientams pasiūlė verslo partnerių įvertinimą

„Citadele“ bankas verslo klientams pradėjo teikti nemokamą įmonių patikros kredito biure „Creditinfo“ paslaugą. skaityti »

Finišuoja viešoji konsultacija dėl mokėjimų rinkos plėtros planų

Šią savaitę mokėjimų rinkos dalyviai ir gyventojai dar gali pateikti pastabas ir pasiūlymus Lietuvos bankui dėl jo prieš tris mėnesius paskelbto Nacionalinės mokėjimų strategijos projekto, kuriame numatomi plataus užmojo tikslai. skaityti »

Vaidas Žagūnis SEB banko valdyboje pakeis Virginijų Doveiką

SEB banko Stebėtojų taryba banko valdybos nariu paskyrė Vaidą Žagūnį, dabartinį SEB banko Finansavimo paslaugų departamento direktorių. skaityti »

Vokietijos gyventojai už elektrą gali susimokėti bitkoinais

Hanoverio gyventojai gali atsiskaityti už elektros energijos sunaudojimą bitkoinais. Tokias paslaugas pasiūlė energetikos bendrovė „Enercity“. skaityti »

Svarbūs pokyčiai įmonėms, kurios naudojasi įmokų surinkimo paslauga

Iki 2017-ųjų balandžio 1 d. įmonės, besinaudojančios įmokų surinkimo paslauga, turės pasirengti papildomiems su Lietuvos prisijungimu prie SEPA (angl. Single Euro Payments Area) susietiems pokyčiams. skaityti »

Latvija išleido kolekcinę monetą verslininkams pagerbti

Centrinis Latvijos bankas išleido daugiakampio formos sidabrinę kolekcinę monetą, skirtą pagerbti Latvijos verslininkams. skaityti »

„Apple“ įgyvendino pinigų pervedimą bitkoinais

„Apple“ paskelbė, kad mokėjimo sistemų bendrovė „Circle“, padėjo įgyvendinti galimybę per pranešimų programą „iMessage“ perduoti atsiskaitymus bitkoinais. skaityti »