Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bekontaktį atsiskaitymo žiedą jau galima užsisakyti per internetą

Bendrovės „Visa“ bekontakčio atsiskaitymo žiedai, kuriuos vasaros olimpiadoje Rio de Žaneire sėkmingai išbandė 45 sportininkai, nuo šiol prieinami kiekvienam. skaityti »

Jungiasi „Nordea“ ir DNB bankai Baltijos šalyse

Didžiausia Šiaurės ir Baltijos šalių finansų grupė „Nordea“ ir didžiausia Norvegijos finansų grupė DNB susitarė sujungti veiklą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, pranešė bankai. skaityti »

Kazachstanas išleido žydinčią ovalią monetą

Nacionalinis Kazachstano bankas išleido 500 vertės kolekcinę sidabrinę tengės monetą iš serijos „Kazachstano fauna ir flora“. skaityti »

„Swedbank“ Lietuvoje pristato pirmąsias bekontaktes korteles

„Swedbank“ pirmasis Lietuvoje pristato naują atsiskaitymų technologiją – bekontaktes mokėjimų korteles. skaityti »

Elektroninės komercijos pajamos auga

JAV el. parduotuvių pajamos 2016 m. antrajame ketvirtyje pasiekė 91,24 mlrd. dolerių. skaityti »

Bankinį sektorių išjudins daiktų internetas?

Daiktų internetas gali tapti bankinio sektoriaus varikliu. Taip mano „Lloyds Banking Group“ Infrastruktūros ir paslaugų skyriaus vadovė Jacqueline Guichelaar. skaityti »

Vietoj piniginės – auksinė tatuiruotė

Manoma, kad ateityje išpopuliarės ant odos klijuojama elektronika. skaityti »

Europos Sąjungos bankai svarsto galimybę saugoti pinigus grynųjų pavidalu

Europos Sąjungos bankai ir draudimo įmonės svarsto pereiti prie piniginių lėšų saugojimo grynaisiais centriniuose bankuose, o ne elektroniniu būdu. Viso to priežastis – išaugęs neigiamų palūkanų procentas. skaityti »

Mobilieji atsiskaitymai populiarėja tarp jaunimo

29 proc. JAV gyventojų per artimiausią pusmetį planuoja išbandyti mobiliuosius atsiskaitymus. skaityti »

„Diebold Nixdorf“ – naujas lyderis pasaulinėje finansų ir mažmeninės prekybos technologijų rinkoje

Baigtas kompanijų „Diebold“ ir „Wincor Nixdorf“ susijungimas. Nuo 2016 metų rugpjūčio 16 dienos pradeda veikti bendra įmonė „Diebold Nixdorf“. skaityti »