Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Didžiausios pasaulio kompanijos – Kinijos bankai

Tarptautinis leidinys „Forbes“ paskelbė didžiausių 2016 metų pasaulio kompanijų reitingą „Forbes Global 2000“. skaityti »

Užsakymus restorane priims išmanioji staltiesė

Japonai pagamino išmaniąją staltiesę, kuri iš esmės pakeis restoranų verslą. skaityti »

Mokėjimo terminalai ateityje bus dėvimi?

Manoma, kad ateityje ne tik pirkėjai, bet ir kasininkai galėtų dėvėti mokėjimo terminalus, kurie priimtų įvairius atsiskaitymo būdus. skaityti »

Brangiausias pasaulio bankas sukūrė bekontakčių atsiskaitymų programą

JAV bankas „Wells Fargo“ sukūrė asmeninę mobiliųjų mokėjimų programą, leidžiančią atlikti atsiskaitymus ir išsiimti grynuosius pinigus iš bankomatų bekontakčiu būdu. skaityti »

Mobiliųjų atsiskaitymų rinka auga

Prognozuojama, kad iki 2020 metų pasaulinės mobiliųjų atsiskaitymų rinkos dalis išaugs 36 proc. skaityti »

Nori išleisti paskutinius pinigus – gausi elektrošoką

Išmanioji apyrankė „Pavlok“ nupurto 255 voltų elektrošoku, jei jos savininkas nusprendžia išleisti daugiau, nei yra nusistatęs savo išlaidų ribas. skaityti »

Didžioji dalis elektroninių aukcionų dėl litų monetų pavyko sėkmingai

Prieš savaitę Lietuvos bankas paskelbtuose numizmatinių vertybių pardavimo elektroniniuose aukcionuose buvo galima įsigyti dvidešimt keturių pavadinimų kolekcinių litų monetų ir jų rinkinių. skaityti »

Technologijos keičia klientų poreikius

Bendrovių „ACI Worldwide“ ir „Ovum“ atliktame tyrime skelbiama, kad įmonės, kurios priešinasi naujovių įdiegimui, rizikuoja artimiausiu metu netekti klientų. skaityti »

JAV sukurta investavimo platforma moterims

Buvusi JAV bankų „Bank of America“ ir „Citi“ vadovė Sali Kročak sukūrė investavimo platformą „Ellevest“ su robotais konsultantais, skirtą būtent moterims. skaityti »

„Swatch“ pradeda prekiauti laikrodžiais su mokėjimo funkcija

Laikrodžių gamintoja „Swatch“, bendradarbiaudama su „Visa Europe“ ir Šveicarijos banku „Corner Bank“, Šveicarijoje pradės prekiauti išmaniaisiais laikrodžiais „Bellamy“ su mokėjimo funkcija. skaityti »