Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Eurovizijos“ lankytojai galėjo atsiskaityti apyrankėmis

Bendrovė „Gemalto“, bendradarbiaudama su „Visa“, įgyvendino galimybę tarptautinio dainos konkurso „Eurovizija 2016“ lankytojams naudotis bekontaktėmis apyrankėmis. skaityti »

Baltarusijoje įrengtas pirmasis bankomatas vairuotojams

Baltarusijos bankas „ASB Belarusbank“ vienoje iš Minsko degalinių pastatė pirmą Baltarusijoje bankomatą, leidžiantį neišlipant iš automobilio išsiimti grynuosius pinigus ar atlikti kitą bankinę operaciją. skaityti »

Bankai – pažangių inovacijų kelyje

Pastarieji metai – neišvengiamas pasaulio bankų pokyčių laikas, kai vis daugiau paslaugų keliama į elektroninę erdvę ir kaskart ieškoma klientams patogesnių sprendimų. skaityti »

Stabdoma 500 eurų banknotų gamyba, tačiau jais ir toliau bus galima atsiskaityti

Europos Centrinio Banko valdančioji taryba nusprendė sustabdyti 500 eurų banknotų gamybą. Tačiau 500 eurų banknotai liks teisėta mokėjimo priemonė ir toliau bus naudojami atsiskaitymams. skaityti »

DNB banko Privačių klientų tarnybos vadove tapo Vaineta Barevičiūtė

DNB banko Privačių klientų tarnyba turi naują vadovę – ja tapo DNB banko prezidento pavaduotoja, valdybos narė Vaineta Barevičiūtė. Ji banke dirba nuo 2003 metų, o pastaruoju metu užėmė IT ir Operacijų tarnybos vadovės pareigas. skaityti »

Žurnalas „EMEA Finance“ SEB banką pripažino geriausiu banku Lietuvoje

Tarptautinis bankų veiklą analizuojantis žurnalas „EMEA Finance“ už sėkmingą veiklą bankininkystės sektoriuje ir pasiektus rezultatus SEB bankui antrus metus iš eilės skyrė geriausio šalies banko titulą. skaityti »

Bankų veiklos rodikliai: užtikrintas stabilumas su pozityviomis nuotaikomis

Lietuvos bankų asociacija paskelbė apibendrintus praeitų metų Lietuvoje veikiančių bankų finansinių grupių veiklos rodiklius. skaityti »

„Wincor Nixdorf“ bankomatas įvertintas dizaino premija

Įmonei „Wincor Nixdorf“ įteikta „Red Dot Design Award“ premija už naują bankomatą „CINEO C2020“, iš kurio klientai gali išsiimti grynuosius pinigus naudodamiesi išmaniuoju telefonu arba NFC kortele. skaityti »

Vengrijoje pastatyti bankomatai iš praeities

Budapešto centriniame prospekte šalia istorinių pastatų pasirodė du antikvaro stiliaus bankomatai. skaityti »

„Wincor Nixdorf“ per pirmuosius finansinių metų mėnesius ženkliai padidino pajamas

Praėjus pirmiesiems šešiems einamųjų finansinių metų mėnesiams, „Wincor Nixdorf AG“ nenustoja augti. Įmonė skina gausius nustatyta tvarka įgyvendinamos restruktūrizavimo programos vaisius. skaityti »