Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Pusė mokėjimo terminalų taps mobilūs

Prognozuojama, kad 2019 m. 46 proc. visų mokėjimo terminalų taps mobilūs. skaityti »

„Wincor Nixdorf“ lyderiauja bankomatų programinės įrangos rinkoje

„Wincor Nixdorf“ tebeužima lyderio poziciją programinės įrangos, pritaikytos įvairių gamintojų bankomatams, rinkoje Europoje ir Lotynų Amerikoje, o nuo 2013 m. įsitvirtino pirmojoje vietoje ir Šiaurės Amerikoje. skaityti »

DNB banko grupės Lietuvoje 2016 m. pirmojo ketvirčio veiklos rezultatas

Didžiausiai Norvegijos finansinių paslaugų grupei priklausanti DNB banko grupė Lietuvoje per pirmuosius tris 2016 m. mėnesius uždirbo 9,4 mln. eurų pelno iki vertės sumažėjimo, atidėjinių išlaidų ir mokesčių. Tai yra 25 proc. daugiau nei pernai atitinkamu laikotarpiu (7,6 mln. eurų). skaityti »

Išrinkta geriausia 2015 metų kupiūra

Geriausia 2015 metų kupiūra pripažintas 5-ių Naujosios Zelandijos dolerių banknotas, kuriame vaizduojamas Everesto užkariautojas Edmundas Hillari. skaityti »

Skelbiami SEB banko grupės Lietuvoje 2016 metų pirmo ketvirčio veiklos rezultatai

Preliminariais duomenimis, per 2016 metų pirmą ketvirtį AB SEB bankas uždirbo 12,5 mln. eurų, o AB SEB banko grupė – 11,3 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno. skaityti »

Europoje bus atidaryta pirmoji licencijuota „Bitcoin“ birža

Viena iš stambiausių „Bitcoin“ biržų pasaulyje „Bitstamp“ gavo mokėjimo įstaigos statusą, leidžiantį jai veikti 28-iose Europos Sąjungos šalyse. skaityti »

Bekontakčiai mokėjimai diegiami į didelius ekranus

Mokėjimo terminalų gamintoja „Ingenico Group“ įsigijo jauną bendrovę „Think&Go“ ir jos NFC pagrindu sukurtą technologiją „Screen commerce“, pritaikytą dideliems skaitmeniniams ekranams. skaityti »

Azerbaidžano bankas įdiegė bekontaktes mokėjimo korteles

Azerbaidžano bankas „Kapital Bank“ pasiūlė savo klientams bekontakčių mokėjimų korteles „MasterCard“, veikiančias „PayPass“ technologijos pagrindu. skaityti »

Sukurta programėlė, sąskaitas apmokanti pagal nuotrauką

Pradedančioji bendrovė „Plastiq“ sukūrė programėlę, skirtą „iPhone“, kuri leidžia JAV ir Kanados gyventojams apmokėti sąskaitas jas tiesiog fotografuojant. skaityti »

Londono rajonas Brikstonas turi savo valiutą

Londono rajone Brikstone pastatytas bankomatas, išduodantis vadinamąjį brikstoniškąjį svarą. skaityti »