Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Vokietijos bankai su ECB bendraus tik vokiškai

Nors oficiali Europos Centrinio Banko (ECB) kalba yra anglų, Vokietijos bankai išreiškė pageidavimą bendrauti su ECB tik vokiškai. skaityti »

Prahos viešajame transporte – bekontakčiai mokėjimai

Prahos viešojo transporto valdyba šiuo metu įgyvendina naują projektą, kurio metu testuoja, ar reikalingi ir populiarūs bekontakčiai mokėjimai sostinės transporto priemonėse. skaityti »

Olandijos degalinėse – mobilieji mokėjimai

Mobiliųjų mokėjimų kompanija „MyOrder“, valdoma Nyderlandų banko „Rabobank“, pristatė naują paslaugą. skaityti »

Mokėjimų rinkos ateitis – spartesnis inovacijų diegimas ir didesnė konkurencija

Lietuvos bankas ėmėsi iniciatyvos įgyvendinti rinkos atvirumą ir mokėjimo paslaugų bei inovacijų prieinamumą skatinančias priemones. skaityti »

Išleista 5 eurų moneta

5 eurų monetoje vaizduojamą Žemės rutulį juosia žiedas, pagamintas iš žydro permatomo plastiko. skaityti »

Panamos dokumentai privertė trauktis Austrijos banko vadovą

Atsistatydino Panamos dokumentuose paminėto Austrijos hipotekos banko „Hypo Vorarlberg“ vadovas Michaelis Grahammeris. skaityti »

Kuriama nauja biometrijos rūšis

Didžiosios Britanijos finansų institucija „Nationwide“ kuria naują biometrijos rūšį. Kartu su tokiomis organizacijomis kaip „BehavioSec“ ir „Unisys“ kompanija kuria algoritmą, kuris leidžia stebėti unikalų asmens elgesį su naudojamu įrenginiu. skaityti »

Čekijoje pradėjo veikti pirmieji bekontakčiai bankomatai

Čekijos bankas „Air Bank“ pirmasis šalyje pasiūlė gyventojams bekontakčių bankomatų paslaugų. skaityti »

„Citadele“ bankas smulkiajam verslui suteikė 3.3 mln. eurų mikrokreditų

„Citadele“ bankas pirmąjį šių metų ketvirtį su mažomis įmonėmis pasirašė sutarčių dėl 3,265 mln. eurų mikrokreditų. Daugiausiai mikrokreditų suteikta mažmeninės prekybos ir paslaugų, aptarnavimo sektoriaus įmonėms iš Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos regionų. skaityti »

„Panasonic“ sukūrė mokėjimo terminalą lėktuvų keleiviams

„Panasonic“ antrinė įmonė „Panasonic Avionics“ pristatė bekontaktį mokėjimo terminalą, skirtą lėktuvų keleiviams aptarnauti. skaityti »