Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Per bankomatus Latvijoje į sąskaitas pernai įnešta 2,59 mlrd. eurų

Praėjusiais metais Latvijoje per bankomatus į sąskaitas įnešta 2,59 mlrd. eurų. 2014 metais šis skaičius siekė 2,38 mlrd. eurų. skaityti »

Vis mažiau lietuvių turi sąskaitą banke

Lietuvos banko duomenimis, per pastaruosius trejus metus gyventojų, turinčių sąskaitas banke, skaičius sumažėjo tris kartus. skaityti »

Ukrainiečiai pinigus gamins iš lino

Gaminant ukrainietiškas grivinas, bus naudojamas linas. Pirmą tokio popieriaus partiją jau pagamino Maline esantis banknotų fabrikas. skaityti »

Indijoje važinėjantis bankomatas pats susiras klientus

Indijos valstybinis bankas pristatė mobilųjį bankomatą, kuris važinės po Madurajaus miestą tam tikru grafiku. skaityti »

Bankomatai neša bankams milijardinį pelną

Australijos centrinio banko duomenimis, dauguma gyventojų, prireikus grynųjų pinigų, neieško savo banko bankomato, o naudojasi bet kokiu artimiausiu bankomatu. skaityti »

Šveicarijos bankai pasiūlė sąskaitą atidaryti internete

Nuo kovo 18 dienos Šveicarijoje įsigaliojo nauja tvarka, leidžianti bankams identifikuoti klientus naudojantis vaizdo konferencijos funkcija. skaityti »

Honkonge atidaromas mobilusis bankas su dirbtinio intelekto sistema

Honkonge netrukus pradės veikti mobilusis bankas „Neat“, kuriame bus naudojamos dirbtinio intelekto ir biometrinės apsaugos technologijos. skaityti »

SWIFT rekomenduoja bankams patikrinti savo saugumo sistemas

Sistemos SWIFT atstovai ketina išsiųsti bankams rekomendacijas patikrinti savo saugumo sistemas ir prireikus jas sustiprinti. skaityti »

DNB triumfavo rinkodaros kampanijų efektyvumo konkurse „Password 2016“

Iš efektyviausios rinkodaros kampanijos konkurso „Password 2016“ DNB bankas šiemet grįžo net su dviem apdovanojimais. skaityti »

Tarptautiniame banknotų konkurse – tengės triumfas

Neseniai pasibaigusiame regioniniame banknotų konkurse triumfavo 20 tūkst. nominalo tengės banknotas. Jis į apyvartą išleistas 2015 metų gruodžio 1 dieną. skaityti »